Miten huolehditte hygieniasta menkkojen aikaan jos ei ole käsisuihkua?
Suomessa asuessa ehti tottua tuohon että joka vessakäynnillä sai pestä kätevästi alapäänsä, mutta tuota ei ilmeisesti Suomen rajojen ulkopuolella tunneta koko käsisuihkua. Käydäänkö muualla maailmassa sitten monta kertaa päivässä pesulla, vai käytetäänkö jotain pesulappuja, vai annetaanko vaan olla kaikkien kökköjen iltaan asti? Miten tähän tottuu?
Kommentit (55)
Kaikkien kökköjen iltaan asti? Mitä kökköä sulla sielä oikein on menkkojen aikaan sen kummemmin kuin muulloinkaan?
Mä en käytä käsisuihkua kuin jos side on pettänyt/valskannut, ja reiteni ovat veressä. Muuten vessakäyntien jälkeen riittää aina paperilla pyyhkiminen. Suihkussa käyn joka ilta.
Mulla on kuukautiskuppi, ei tule sotkua. Kerran päivässä suihkussa käynti riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihme kökköjä sulla tulee? Mä käyn normaalisti suihkussa aamulla, käytän tamponia, eikä mulla ole mitään ylimääräistä pestävää alapäässä. Illalla pesen suihkussa taas ennen nukkumaanmenoa.
Jospa ap ei käytäkään tamponia.
-
Mä oon reissatessa käyttänyt vesipulloa kuukupin huuhtomiseen, mutta tamponi on kyllä sellaisissa tilanteissa varmasti paras ratkaisu, kun käsisuihkua ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuukautiskuppi, ei tule sotkua. Kerran päivässä suihkussa käynti riittää.
Mulla tulee kyllä sotkua kupin kanssa! Sen verran runsaat menkat nykyään, ettei taida enää sotkutta selvitä.
4
Outo ongelma. Mulle riittää vessapaperi normaalin WC-käynnin yhteydessä, käytän siteitä.
Paljon matkustelevana ihmisenä käy usein niinkin, ettei suihkuun pääse koko päivänä. Sitten ei auta kuin vaihtaa siteitä ja käydä seuraavana päivänä suihkussa.
En ole vieläkään kuollut tähän ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien kökköjen iltaan asti? Mitä kökköä sulla sielä oikein on menkkojen aikaan sen kummemmin kuin muulloinkaan?
Mä en käytä käsisuihkua kuin jos side on pettänyt/valskannut, ja reiteni ovat veressä. Muuten vessakäyntien jälkeen riittää aina paperilla pyyhkiminen. Suihkussa käyn joka ilta.
Siteiden kanssa on jatkuvasti sitä kuivunutta verta siinä ja kaikenmaailman retaleita. Pystyn käyttämään tamponia vain parina päivänä menkkojen kestosta, sitten kuivaa limakalvot ja alkaa kutittamaan. Kuukuppi ei tunnu oikein omalta jutulta sekään.
Ei kökköjä kun käyttää tamponia. Käyn suihkussa kerran päivässä.
Ei mulle sinne ainakaan mitään kökköjä jää ja ihan vaan paperilla pyyhin
Ota pullo mukaan veskiin, pulloon lämmintä vettä ja sillä huuhtelet alapääsi pöntöllä istuessasi. 😊 varaa mukaan myös jotain intiimialueen kosyeuspyyhkeitä, esim vauvojen pyllynpyyhintään on edullisia vaihtoehtoja pienissäkin pakkauksissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en käytä käsisuihkua kuin jos side on pettänyt/valskannut, ja reiteni ovat veressä. Muuten vessakäyntien jälkeen riittää aina paperilla pyyhkiminen. Suihkussa käyn joka ilta.Siteiden kanssa on jatkuvasti sitä kuivunutta verta siinä ja kaikenmaailman retaleita. Pystyn käyttämään tamponia vain parina päivänä menkkojen kestosta, sitten kuivaa limakalvot ja alkaa kutittamaan. Kuukuppi ei tunnu oikein omalta jutulta sekään.
Niinno jos siteen vaihtaminen on venynyt syystä tai toisesta, niin joo, voi ilmetä tuota ongelmaa ja silloin on tarvinnut pestä. Mutta normaalisti pärjään kyllä sillä yhdellä peseytymisellä päivässä.
T. 2
Meillä ei kotona ole käsisuihkua, joten käytän tamponeja. On siteiden käyttöä siistimpää niin ei tarvitse sitten kuin kerran päivässä suihkutella. Joskus tosin olen jopa jollain kupilla hanasta ottanut vettä ja niin koittanut alapäätä pöntöllä pestä, hätätapauksessa toimii mutta ei kovin käytännöllistä...
Suihku aamuin illoin ja siteen tai tamponin vaihto riittävän usein.
Hyvin pärjään ilman käsisuihkua kuukautisten aikana ja muutenkin. Kaupasta saa myös kosteita takapuolipyyhkeitä tarvittaessa.
t. Keski-Euroopassa asuva
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei kotona ole käsisuihkua, joten käytän tamponeja. On siteiden käyttöä siistimpää niin ei tarvitse sitten kuin kerran päivässä suihkutella. Joskus tosin olen jopa jollain kupilla hanasta ottanut vettä ja niin koittanut alapäätä pöntöllä pestä, hätätapauksessa toimii mutta ei kovin käytännöllistä...
Vesipullo, etenkin sellainen, jossa on imuventtiili, on kätevä tuossa! Siitä voi puristaa vettä, eikä kaikki valu heti pönttöön.
Ei kökköjä kun käytän ob:tä. Käyn suihkussa 3 päivän välein, silloin pesen, satunnaisesti muutenkin kuukautisten aikaan.
Käytän siteitä, joten otan vesipullon mukaan vessaan, huuhtelen vedellä alapääni ja vaihdan siteen. Toimii hyvin.
Tamponeja en pysty käyttämään, koska ne tuntuvat inhottavilta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuessa ehti tottua tuohon että joka vessakäynnillä sai pestä kätevästi alapäänsä, mutta tuota ei ilmeisesti Suomen rajojen ulkopuolella tunneta koko käsisuihkua. Käydäänkö muualla maailmassa sitten monta kertaa päivässä pesulla, vai käytetäänkö jotain pesulappuja, vai annetaanko vaan olla kaikkien kökköjen iltaan asti? Miten tähän tottuu?
Itsellä on aina vesipullo mukana mökeillä ja maissa joissa ei ole alapesusuihkua. Näin minulla on alapesuvesi mukana. Ja kun lähden veskistä tytän sen ja laitan alukkuun. Ei paljon paina eikä ole haitaksi kulettaa mukana.
Täällä naiset taas ovat kuin menkkasotkusta eivät olisi koskaan kuulleetkaan :D Huvittavaa. Tuleeko teillä siis pelkkää puhdasta, kirkkaanpunaista verta emättimestänne, eikä koskaan muunlaista eritettä kuten limaa, valkovuotoa tai kuivunutta verta? Kyllähän niitä kökkäreikin tulee. Ihan normaalia ja kyllä se aika sotkuista on, jos sidettä käyttää eikä käsisuihkua ole.
Neuvoisin ap sinua, jos ulkomailla asut, teettämään käsisuihkun kotiisi. Ei luulisi maksavan kovin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä naiset taas ovat kuin menkkasotkusta eivät olisi koskaan kuulleetkaan :D Huvittavaa. Tuleeko teillä siis pelkkää puhdasta, kirkkaanpunaista verta emättimestänne, eikä koskaan muunlaista eritettä kuten limaa, valkovuotoa tai kuivunutta verta? Kyllähän niitä kökkäreikin tulee. Ihan normaalia ja kyllä se aika sotkuista on, jos sidettä käyttää eikä käsisuihkua ole.
Neuvoisin ap sinua, jos ulkomailla asut, teettämään käsisuihkun kotiisi. Ei luulisi maksavan kovin paljoa.
Jos on niukat menkat ja käyttää tamponeita (tai kuppiakin), ei niitä menkkasotkuja kauheasti tule. Mulla on tullut sotkuja oikeastaan vasta sen jälkeen, kun olen lapseni saanut. Menkat tulivat paljon runsaammiksi ja nyt kun kupin kanssa askaroin, mulla tulee melkein aina sotkua ja käsisuihkua saa kyllä käytellä.
4
Mitä ihme kökköjä sulla tulee? Mä käyn normaalisti suihkussa aamulla, käytän tamponia, eikä mulla ole mitään ylimääräistä pestävää alapäässä. Illalla pesen suihkussa taas ennen nukkumaanmenoa.