Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon myynti ilman välittäjää, kokemuksia?

Vierailija
27.01.2016 |

Haluaisin myydä asuntoni ja alkaa oikeasti tuntumaan turhalta rahastukselta koko välittäjän käyttö.
Oletteko itse myyneet asuntonne? Kertokaa kokemuksia? Mitä ilmoitussivua käytitte? Kauanko meni myyntiin?
Ei kai se niin hankalaa voi olla, kun on ehkä yleinen oletus.. Asunnon myyntisivuilta saa kaikki paperit ja ilmoituksen sivulle hintaan n 150, ei paha?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asunto on hyvin halutulla paikalla, voisin jättää välittäjän pois, mutta jos vähänkin syrjemmässä, niin en karkoittaisi yhtäkään ostajaehdokasta välittäjän puutteella. (osa ei halua ostaa myyjältä suoraan ja monet kokee asuntönäytön, jossa myyjä itse paikalla vaivaannuttavaksi)

Toi on ihan urbaanilegendaa, että osa ei ostaisi suoraan myyjältä. Tuttavapiirissä kaikki ovat myyneet asuntonsa itse ilman mitään ongelmia. Oikotielle vaan ilmoitus.

Vierailija
22/30 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä maksaa välittäjälle. Välittäjä ottaa tuhansia euroja välistä kohteesta, jonka myyjä tuntee parhaiten. Asianajotoimisto tai pankki ei veloita kauppakirjasta kun muutaman satasen, jos sen haluaa teettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus on ajalta ennen netti, taisi olla ilmoitus paikallisessa lehdessä. Kopiotiin edellinen kauppakirja, ja vain päivämäärät, nimet ja hinnat muutettiin, ja tehtiin osakekirjaan asianmukaiset merkinnät. Kerrostalo-osakkeesta oli kyse, ja pari tonnia säästettiin, siis markoissa. Ja tämä säästö  pelkästään kauppakirjan kirjoittamisessa pankissa.

Vierailija
24/30 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myytiin myös itse tuossa 2014 vuoden lopulla. Kyseessä oli uudehko asunto-osake pk-seudulla sijaitsevassa lähiössä hyvien kulkuyhteyksien varrella. Emme pyytäneet edes välittäjää arvioimaan hintaa, vaan mietimme hinnan itse alueella myytyjen vastaavien ja oman asuntomme ominaisuuksien pohjalta. Kiinnostuneita ei kauheasti ollut, mutta muistaakseni asuntoa näytettiin 4 kertaa. Saimme täyden hinnan tarjouksen ja myimme kämpän. Aikaa meni ilmoituksen nettiin laittamisesta alle kaksi kuukautta. Olimme todella tyytyväisiä, ja säästimme lähes kymppitonnin rahaakin kun ei tarvinnut palkkiota maksaa. Meillä oli ilmoitus oikotiellä.

Jos yhtiö on ok eikä mitään "koiraa haudattuna", en näe estettä itse myymiselle. Suosittelen sitä jopa. Mutta jos vähänkään epäselvyyksiä yhtiön taloudessa tms, kannattaa olla todella tarkkana. Kaikki erikoisuudet tulee kirjata kauppakirjaan, ja kuten joku aiemmin sanoi, kaikki yhteydenpito kirjallisena sähköpostilla. Pankki kyllä hoitaa kaupanteon ja siihen liittyvät asiat, joten niistä ei tarvitse stressata.

Vierailija
25/30 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
26/30 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekö luotatte että omistaja puhuu totta ja tulee mainoksesi olennaiset jos et hoksaa kysyä? Tavoite on myydä parhaalla mahdollisella hinnalla. Välittäjällä ei ole yhtä suuri panos rahallisesti per kohde ja totuudessa pysymisen ja olennaisten kertomisen velvoite. En silti luota täysin heihinkään mutta ostaessani en koskaan ole ostanut suoraan myyjältä. Nytkin haku päällä ja en kiinnostu kohteesta ilman hyvää kiinteistövälitysliikettä. Sähköpostilla asioidessa saat kaikki vastaukset kirjallisina mikä on oma etusi.

Välittäjällä on huomattavasti vähemmän vastuuta kuin myyjällä. Itse en luota mihinkään, mitä välittäjä sanoo. Myyjän intressi sen sijaan on, että KAIKKI mahdollinen ongelmantynkä on ostajan tiedossa ja kirjattuna ennen kaupantekoa.

Vierailija
27/30 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi kerrostalokämpän myymiseksi välittäjää muuta kuin korkeintaan hinta-arvion tekemään. Ja senkin lähinnä siksi, että välittäjällä saattaa olla joku ostotoimeksianto päällä joka natsaa juuri sinun asuntoosi jolloin ostajalle jää välityspalkkion ym. maksamisen ilo.

Vierailija
28/30 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut suoraan myyjältä 2 kerrostaloasuntoa ja 2 kiinteistöä. Tässä on menetelty niin, että ensin on käyty paikanpäällä myyjän kanssa, kiinteistöjen kohdalla myös jonkun ekspertin (nämä kun oli maalla, niin putkimiehen kanssa, joka pähki kaivoja ja putkiasioita). Sitten uudestaan juteltu myyjän kanssa. Kyselty kaikki, hankittu paperit, soitettu kaavavirastoon (kiinteistöjen kohdalla) ja lopuksi sovittu kaupan ehdoista. Sitten on sovittu pankin lakimiehen kanssa, että tämä tekee ehtojen mukaisen kauppakirjan. Se on sitten pankissa käyty yhdessä läpi, allekirjoitettu, kuitattu maksetuksi ja pankki on järjestänyt kaupanvahvistajan paikalle (kiinteistökaupassa).

Pankin palvelukset ovat tässä maksaneet noin 350 euroa. Välittäjänpalkkiion verrattuna se ei ole mitään.

Vierailija
29/30 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa. Väkeä lappasi soittamassa ovikelloa ja halusivat esittelyn samantien. Osa oli selvästi vain uteliaita, mutta eipä oikein voinut kieltäytyä kun ei voi tietää varmaksi.

Vierailija
30/30 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalaa. Väkeä lappasi soittamassa ovikelloa ja halusivat esittelyn samantien. Osa oli selvästi vain uteliaita, mutta eipä oikein voinut kieltäytyä kun ei voi tietää varmaksi.

Heh no tästä ei pelkoa, kun kerrostalossa asun, jossa ovikoodikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi