Jos mieheni lihoisi kovasti,
ehdottomasti pyrkisin vaikuttamaan siihen, että hän kiinnittäisi asiaan huomiota. Olen saanut tietyn painoisen miehen ja oletan, että mikäli hän rakastaa minua, haluaa hän myös ulkoisesti satsata ulkonäköönsä sen verran, että ei anna itsensä lihoa muodottomaksi (en puhu nyt +10 kilosta, vaan +30 kilosta).
Puuttuisin asiaan myös terveydellisistä syistä. Ja odotan, että mikäli itse lihoisin ilman syytä 15-30 kiloa, että mieheni tsemppaisi, kannustaisi ja haluaisi nähdä minut aikaisemmissa mitoissani. Ja kyse ei ole pinnallisuudesta ja rakkaudettomuudesta, niin kuin täällä heti asia leimataan. Mielestäni kyse on juuri RAKKAUDESTA. Halusta huolehtia toinen toisestaan.
Ja se, jos mieheni ehdottaisi, että laitetaan kiloni kuriin (jos kuriin laittamista olisi), en hetkeäkään epäilisi hänen rakkauttaan minua kohtaan. Tiedän, että se ei ole kiloistani kiinni! Ottaisin asian positiivisena asiana ja olisin onnellinen, että mulla on mies, joka jaksaa tsempata.
Kommentit (45)
Kun se ei ole se rumuus.
Itse olen sen 30kg ylipainoinen. Olin jo hiukan ylipainoinen kun aloimme seurustelemaan, mutta paino on vain kasvanut.
Mies tukee minua upeasti! Hän kertoo heti jos on huomannut laihtumista, tuo minulle kaupasta hedelmiä, ei jurputa jos retkahdan vaan rohkaisee ajattelemaan että huomenna on parempi päivä...
Hän antoi sen sysäyksen, jotta aloin toimimaan! Toki tiesin olevani lihava, mutta vasta miehen tuki sai minut toimimaan :)
missä mies oli kehottanut laihduttamaan ja onhan se tökeröä varsinkaan jos ei ole oikein mistä laiduttaa (toisen ketjun ap:llahan ei ollut varsinaista ylipainoa), mutta kyllä minustakin ihmisellä on jonkin asteinen velvollisuus (ainakin itseään kohtaan) pyrkiä pysymään terveenä. Eli normaalipainoisena ja miksei vaikka ihan kivan näköisenä johon sisältyy, hygienia ja joka päivä pyörähdys peilin edessä. ; )
Jos mieheni lihoisi olisin huolissani ja tekisin kaikkeni tukeakseni häntä. Niin myös mieheni tukee minua kun olen dietillä (kehuu jos tulee tuloksia), muuten ei puutu. Iloitsee siis minun ilostani!
Kiitos teille, jotka halusitte ymmärtää, mitä ajoin viestilläni takaa. Ja kiitos myös teille, jotka ette sitä ymmärtäneet, omista eriävistä mielipiteistänne. Toivon, että tämä ketju panee kuitenkin ajatuksiinne jonkun siemenen itämään niin, että se kasvaessaan kasvattaisi myös haluanne huolehtia kumppanistanne ja itsestänne. Uskon, että teette sitä nytkin, mutta koska aihe on arka, haluatte torjua sen ja vääntää viestini sopimaan omaa mielentilaanne. Ja hyvät ihmiset, USKOKAA JA LUOTTAKAA itseenne ja arvoonne puolisonne silmissä.
ap
En ikimaailmassa huomauttaisi miehelleni ylimääräisistä kiloista, mutta yrittäisin kyllä salaa vaikuttaa hänenen ruokailu- ja liikuntatottumuksiinsa - ainakin meidän perheessä kuitenkin vaimo - eli minä - voin suuresti päättää mitä meidän perheessä syödään. Itse olen ollut saman miekkosen kanssa jo 15 vuotta, ja kyllä se ihan tosiasia oli, että silloin kun hän eoli pulleammassa kunnossa, niin ei se seksielämä niin kukoistavaa ollut. Olin tosin itsekin silloin pulskemmassa kunnossa, ja varmaan sekin vaikutti omiin haluihini.
niinpä niin... pääsitpä taas oikein " asian ytimeen" kun kerran se teki mieli taas totuutena kertoa ..... " puoliso pitää rumana" . Eikö se nyt mene takomallakaan kaaliin, ettei siitä ulkonäköasiasta tässä ole kyse lainkaan????? Vai onko itsetuntoni noin alhaalla, ettet vain voi hyväksyä sitä, että kaikki laihdutuspyrkimykset tai -kehoitukset eivät liity ULKONÄKÖÖN vaan TERVEYTEEN. Tuolla yhdellä lauseella sanoit kaiken sen tyhjäksi, mitä niin hienosti yritit muuten kirjoittaa.