Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras vegaani-keittokirja?

Vierailija
26.01.2016 |

Olen ajatellut investoida ko. opuksen kokoelmiini. Olen pescovegetaristi mutta enenevissä määrin haluan siirtyä arkisessa kokkauksessa pois eläinperäisistä tuotteista. Ajattelin, että alkuun ainakin olisi hyvä omata yksi kattava keittokirj aiheesta joka helpottaa kunnes uudet kokkaustavat rutinoituvat. Olisi plussaa jos keittokirjassa ei olisi palkokasvit keskeisessä osassa. Niitä vatsani ei kestä vaikka olisi kuinka liotettuja ja oikein käsiteltyjä :(

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras vegaani on tietysti kuollut vegaani.

Sun eka trollauskokeilu?

Oletko ekaa kertaa yrittämässä :D

Uhh, vegaani suuttui. Kohta se tulee lyömään siimakäsillään ja saa syytteen ruoskimisesta.

:)

Hurjasti suutun aina pikkutrolleista, jotkut meistä on olleet netissä kauemmin kuin kaksi päivää, eikä oikein jaksa provosoitua mistään, vinkki.

Vierailija
22/29 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun eka trollauskokeilu?

Uhh, vegaani suuttui. Kohta se tulee lyömään siimakäsillään ja saa syytteen ruoskimisesta.

Toivot vaan, ei kukaan jaksa nuin väsyneestä trollausyrityksestä suuttua :D

On se kumma kun jonkun lihaanin täytyy päästä jokaiseen vegekeskusteluun huutelemaan, huono omatunto vai kyrpiikö kun asia ei koske sinua?

Ei sen kummempaa kuin jokaisen vegaanin tarve tuoda vegaaniuutensa esille 0,37 sekunnin sisällä jonkun uuden henkilön tavattuaan.

Ai niin, ja vinkkinä vielä, koska olet uusi trollauksessa, niin ketjun hiljeneminen ei meinaa, että olit mahtava trolli, vaan ketju kuolee, koska olet niin paska trolli ettei kellään kiinnosta, ja ihmiset vaan ignooraa sut, vähän niin kuin se metroaseman kuset housuissa riehuva sekakäyttäjä, jota vaan vältellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun eka trollauskokeilu?

Hurjasti suutun aina pikkutrolleista, jotkut meistä on olleet netissä kauemmin kuin kaksi päivää, eikä oikein jaksa provosoitua mistään, vinkki.

Aiheuttaako vegaaninen ruokavalio jotain aivojen surkastumista jonka johdosta koherentin lauseen muodostaminen ei enää onnistu, vai onko vegaanius vaan jotain joka vetää tyhmiä puoleensa?

Paskan trollin merkki on kans se, että keskustelee epätoivoisesti itsensä kanssa.

Nyt mäkin häivyn, joten joudut oikeasti trollaamaan itseäsi.

Vierailija
24/29 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun eka trollauskokeilu?

Aiheuttaako vegaaninen ruokavalio jotain aivojen surkastumista jonka johdosta koherentin lauseen muodostaminen ei enää onnistu, vai onko vegaanius vaan jotain joka vetää tyhmiä puoleensa?

Jatka vaan yrittämistä, ehkä joku päivä onnistut! :)

Vierailija
25/29 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa purkkipavuissa ja purkkilinsseissä on vähemmän fodmapseja, tiedoksi siis niille, joilla in ibs.

Ne sulaa paljon helpommin kuin itse keitetyt.

Paitsi minulla. Saan oireita purkkipavuista, mutta en noista itse liottamistani, aktivoimistani ja keittämistäni.

Toi aktivointi varmasti auttaa eniten, koska se pilkkoo niitä fodmapseja, samoin monet pystyy syömään viljoja vain aktivoituna.

Sitten on meitäkin joilla oireeet ei korreloi oikein mitenkään fodmapsien kanssa. Olen ollut ravitsemusterapeutin suunnittelemalla tiukalla FODMAP dieetilläkin ja oireet vaan paheni. Mulla kun pää-suolenärsyttäjä on kuitu, ei ne fodmapit niin haittaa. Harmi kyllä, mun vatsa voisi parhaiten jos söisin riisiä tai vehnäleipää ja lihaa, ei kasviksia juuri lainkaan. Mutta yritän pärjäillä luomutuotteita käyttävänä lakto-ovona joka elän maidolla, munilla, valkoisilla viljoilla ja hedelmillä.

Jos kuidut on ongelma, miten pystyisit syömään vehnäleipää? On siinäkin niitä kuituja. Ja  IBS-tyypeillä viljan gluteeni ei ole ongelma vaan ne kuidut. 

Vierailija
26/29 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa purkkipavuissa ja purkkilinsseissä on vähemmän fodmapseja, tiedoksi siis niille, joilla in ibs.

Ne sulaa paljon helpommin kuin itse keitetyt.

Nekään ei minun kohdallani auttanut. Olen myös kokeillut tuollaisia vuorokauden liotusaikoja. Nekään eivät auttaneet :(  Miten muuten bisfenolit noissa tölkkiruuissa? Onko ne poistettu jo käytöstä?

Ap

Vierailija
27/29 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. kaikki Elina Innasen kirjat.

Täällä on hyviä vegaani keittokirjavaihtoehtoja:

http://vegaani.org/vegaanituotteet/parhaat-vegaani-reseptikirjat/

Vierailija
28/29 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mm. kaikki Elina Innasen kirjat.

Täällä on hyviä vegaani keittokirjavaihtoehtoja:

http://vegaani.org/vegaanituotteet/parhaat-vegaani-reseptikirjat/

Ainakin kaikki chocochilin leipomukset on suoraan sanottuna huonoja.

Suosittelen isa chandran kirjoja, vanha ppk, eli post punk kitchen kirja paras mun mielestä, sillä on nettisivukin, jossa on reseptejä, suosittelen sieltä tavallista suklaakakkua, ja esim. kurpitsamuffinseja, molemmat parhaita mitä olen syönyt (jopa sekasyöjämiehenikin mielestä parempia kuin voilla ja munilla leivotut).

http://www.isachandra.com

Vierailija
29/29 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaikki chocochilin leipomukset on suoraan sanottuna huonoja.

Suosittelen isa chandran kirjoja, vanha ppk, eli post punk kitchen kirja paras mun mielestä, sillä on nettisivukin, jossa on reseptejä, suosittelen sieltä tavallista suklaakakkua, ja esim. kurpitsamuffinseja, molemmat parhaita mitä olen syönyt (jopa sekasyöjämiehenikin mielestä parempia kuin voilla ja munilla leivotut).

http://www.isachandra.com