Olen 23v ja saan lapsen
Onko 23v mielestänne hyvä ikä tulla äidiksi? Mielipiteitä?
Kommentit (28)
Onnea!
Minulla oli tuon ikäisenä jo viisi lasta :-)
Oikein hyvä ikä tulla äidiksi. Jos on hankkinut jo hiukkasen työkokemusta ja ammatin itselleen.
Tiedän, että äitinäkin voi opiskella, mutta on se vaan jotenkin helpompaa ennen äitiyttä...
On hyvä ikä olen samanikäinen ja mulla on 2 lasta☺
Mä tulin ensimmäistä kertaa äidiksi 23-vuotiaana. Ihan ok ikä, ei siinä mitään. 25-vuotiaana sain toisen lapseni.
Myöhäinen ensisynnyttäjä olet. Monella palstalaisella jo 3 lasta tuossa iässä.
Vierailija kirjoitti:
Parhaimmat ovat jo isoäitejä tuossa iässä.
Onnea vauvasta! On hyvä ikä jos se sinulle sopii ja pystyt lapsesta huolehtimaan (siis, tuo pätee joka iässä, en tarkoita vihjata että nuoret eivät pystyisi lapsesta huolehtimaan).
Itselleni sopiva ikä oli 30 -> mutta sehän on ihmisestä kiinni.
Onneksi olkoon. Ihan hyvä ikä varmasti. Tosin et tarvitse asiaan muiden mielipiteitä :)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olisi kannattanut jo yläkoulussa tehdä se eka lapsi. Nuorena kun pärjää niin paljon paremmin ja jaksaa myös. Ja onhan se sitten ihanaa kun voi kolmekymppisenä olla jo mummi <3<3<3.
Ikä on vain numero. Ei se kerro ihmisestä loppujen lopuksi ihan kauheasti. Joistain ei ole vanhemmaksi nelikymppisenäkään.
Mutta jos nyt numeroa katsotaan niin ihan hyvä ikä mielestäni. Itse sain esikoisen 25-vuotiaana ja se oli ainakin mulle ihan täydellinen ikä. Plus miinus pari vuotta olis sopinut mulle myös.
Vierailija kirjoitti:
Onnea!
Minulla oli tuon ikäisenä jo viisi lasta :-)
Voihyväjumala. Teinistä asti tiineenä koko ajan.
Kauheaa kun niin vanhana nykyään tehdään lapsia!
Olet kai sentään jo naimisissa ap? Tuossa iässä pitäisi kyllä jo olla kun kerran lapsikin tehdään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olisi kannattanut jo yläkoulussa tehdä se eka lapsi. Nuorena kun pärjää niin paljon paremmin ja jaksaa myös. Ja onhan se sitten ihanaa kun voi kolmekymppisenä olla jo mummi <3<3<3.
Juuri näin <3. Aloittajahan alkaa jo olla lähes mummoäiti.
On hyvä ikä tulla äidiksi.
Hanki toinenkin lapsi mahdollisimman pian , silloin lapset on jo hankittu nuorella iällä ja niistä on myös seuraa toisilleen.
Kyllä se 16-18 on hyvä ikä tehdä ensimmäinen lapsi. Silloin on vielä niin nuori että ehtii kyllä kouluja käydä ja opiskellakin jos haluaa.
Sääli, että jotkut tässä ketjussa ovat päästään vialla
No 25-v. alkaa hedelmällisyys laskea, joten kyllä ne lapset kannattaa tehdä nuorena, tai ainakin yksi, en suosittele tekemään useampaa peräkkäin
Olen 24v. enkä saa lasta. Kysyttävää?
Jos sinulla on työ tai koulutus ja olet valmis lapsestai huolehtimaan, niin mikäs siinä. Varmasti selviydyt lapsen hoidosta ihan yhtä hyvin kuin vähän vanhempikin äiti. Ainakin jaksat paremmin yöheräilyt.