Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitne teidän toimistoissanne (töissä) toimitaan..

Vierailija
26.01.2016 |

.. kun joku tekee jonkunlaisen virheen? Kutsutaanko koko porukka esimiehen huoneeseen juttelemaan asiasta?
Mikä on mielestäsi oikea tapa käsitellä asiaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi korjaa itse virheensä eikä muut edes tiedä asiasta.

Vierailija
2/6 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kerrota muille, jotta virheestä ei varmasti opita yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lentokapteeni tekee virheen, ei kerrota muille että muut ei saa tietää, tekevät varmaan saman virheen myöhemmin.

Vierailija
4/6 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä virhe korjataan vähin äänin, osoittelematta ketään sormella. Sen jälkeen siitä puhutaan yleisellä tasolla, että muut eivät tekisi samaa virhettä.

Vierailija
5/6 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, no mitäköhän tästä pitäisi ajatella... Meillä kun joku ikisestä pienestä mokasta

(mikä yleensä on epähuomiosta tai muistamisesta kiinni tai joillakin lähinnä miehillä sotkuisesta pöydästä, eikä siihen voi vaikuttaa kuin mokaaja itse) pidetään kunnon PALAVERI. Juuri olen sellaiseen menossa, muilla oletuksena, että olen mokannut.. Aion kyllä yllättää heidät ja paljastaa, ettei asia ihan niin mennytktään, en ole tehnyt mitään väärää.. Kunhan vaan mietin. Monesti tuntuu muidenkin työkavereiden puolesta pahalta, koska ei se toisen nolaaminen mitään auta ja perusteellisen selityksen vaatiminen, muuten nämä tämän tyyppiset virheet loppuisivat, päinvastoin, vitutus vaan kasvaa! :D

Vierailija
6/6 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hoitotyössä, mutta vastaan silti.

Meillä on kaksikin eri järjestelmää, joihin mokaaja tai mokan huomaaja ilmoittaa havaitun virheen.

Toiseen järjestelmään laitetaan potilasvahingot (lääkevirheet, tai muut hoitovirheet) anonyymisti, eli virheen tehnyt ei paljastu, jotta kaikki uskaltaisivat ilmoittaa virheet.

Toiseen järjestelmään tulee virheet, joissa työntekijä on haitan kohteena.

Viikkopalaverissa käydään virheet läpi, pohditaan mikä on ollut altistava tekijä (koulutuksen puute, kiire, taukojen puute/väsymys, inhimillinen virhe) ja mietitään miten virheiltä jatkossa vältyttäisiin.

Tähän asti kaikki sujuu kuin rasvattu... mutta ikinä niitä työntekijöitä ei oikeasti palkata lisää, kukaan ei huolehdi, että tauot saadaan pidettyä ja esimiehiä ei kiinnosta oikeasti, kuka sijainen sitä hankalinta junttapulia oikeasti hoitaa.

Eli hieno järjestelmä on, mutta epäkohdista lätistään vaan, eikä niihin oikeasti puututa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme