Muusikko Zarkus Poussa on kuollut.
Kommentit (123)
"Kaikista niistä ihmisistä, jotka olemme Madventuresin pitkällä matkalla saaneet tavata, Zarkus oli kenties kaikkein lämminsydämisin.
Työssään Zarkus oli sanalla sanoen mestari. Maailmanluokkaa.
Madventuresin kansainväliseen kolmoskauteen Zarkus loi musiikin, josta saamme edelleenkin jatkuvasti kyselyjä eri puolilta maailmaa: Miltä levyiltä löytyisivät sarjassa kuultu jemeniläisen oud-taiturin biisi, venäläinen sirmakkasikermä, Morricone-pastissi japanilaisella huilulla tai papualainen viidakkopsykedelia?
Ylpeydellä olemme voineet vastata, ettei miltään levyltä – kyse on suomalaisen säveltäjän original scoresta, joka kuulosti alkuperäisemmältä kuin alkuperäinen.
Tuorein yhteisprojekti jää nyt kesken, mutta partaorkesterimme
viimeinen tapaaminen ennen joulua Zarkuksen studiolla päättyi ison miehen toivotukseen: hyvää matkaa!
Sitä samaa toivotamme nyt Zarkukselle, ja lähetämme voimaa perheelle ja läheisille.
Elämä on ihmeellistä.
Muistoa kunnioittaen,
- Riku, Tunna & koko Gimmeyawallet"
Vierailija kirjoitti:
En ole eläissäni kuullutkaan tuollaisesta muusikosta. En lehdessä, enkä telkkarissa, enkä radiossa ole huomannut häntä mainittavan. Mikä lie... No ikävää toki kun kuoli.
Yhtä järkevä kommentti kuin "En ole eläissäni kuullutkaan Laviasta. En lehdessä, enkä telkkarissa, enkä kartoissa ole huomannut paikkakuntaa mainittavan. Mikä lie... No ikävää toki, että liitettiin naapurikunta Poriin."
Hyvin kiinnostavaa tuo sinun tietämättömyytesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan hänet lähinnä W-tyylistä, mutta palstan nuoret mammat eivät taineet olla edes syntyneitä silloin.
Olen syntynyt -79, en ole koskaan kuullut kyseisestä tyypistä enkä mistään W-tyylistä. Oliko tämä siis oikeasti joku Juicen tasoinen nimi joka kaikkien pitäisi tietää?
Eli ainoastaan Juicen "tasoisista" julkimoista saa avata muistoketjuja?
Minulle Zarkus oli tuttu nimi jo yli vuosikymmenen takaa. En tuntenut häntä henkilökohtaisesti, mutta näin muutamia kertoja hänet livekeikoilla ja kuulin hänestä juttuja. Ja muistan toki myös tv-ohjelmista. Päällimmäisenä jäi mieleen, että on musiikillinen nero, monilahjakkuus ja äärimmäisen hyväntuulinen ihminen. Rento ja huumorintajuinen mies, joka aina hymyili ja oli hyvällä tuulella. Siitä elämänmyönteisyydestä ja lempeistä, aurinkoisista kasvoista tuli itsellekin hyvä mieli. Zarkus oli monissa musiikkiprojekteissa mukana ja tuli tutuksi myös lukiessani Rumbaa ja Soundia, sillä miehen nimi vilahti aina siellä täällä, uusissa musaproggiksissa. Oli varmasti haluttu yhteistyökumppani sekä luonteensa että musikillisen talenttinsa vuoksi. Kevyet mullat ja rytmikästä matkaa, Zarkus!
90 % teistä RIP-pelleistä ei ollut edes kuullut koko tapauksesta ennen hänen kuolemaansa. Mutta kyllä tuo IP-lehtien mässäily on mennyt tämän semijulkkiksen osalta ihan överiksi. Ei tainnut edes Bowien kuolemasta olla näin monta uutista. :D
Vai että marginaali musiikkia!
Poussa oli monipuolinen lahjakkuus.
Pitäisikö ensin tutkia kunnolla hänen tekemisiään ennenkuin jakaa typeryyttään kaikkien nähtäville tuon kaltaisilla lausahduksilla!
Vierailija kirjoitti:
90 % teistä RIP-pelleistä ei ollut edes kuullut koko tapauksesta ennen hänen kuolemaansa. Mutta kyllä tuo IP-lehtien mässäily on mennyt tämän semijulkkiksen osalta ihan överiksi. Ei tainnut edes Bowien kuolemasta olla näin monta uutista. :D
No just joo. Kyllä Bowien kuolemasta oli paljon juttua, ylitti kevyesti uutiskynnyksenkin. Minä oon syntynyt -77 ja olen todellakin tiennyt Zarkus Poussan jo vuosien ajan. Lahjakas muusikko oli kyseessä. Jos et itse lainkaan arvosta, ei ole pakko kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Käy sääliksi vuokko hovattaa,mitenköhän jaksaa vielä tämänkin.Asuivat yhdessä mutta yhteisiä lapsia ei kai ollut.
Olen seurannut molempien uraa. Vasta viime viikolla sain tietää heidän olevan yhdessä, haastattelu oli juuri jossain Annassa tai MN:ssa. Vuokolla on lapsi entisestä liitosta joka asui heidän luonaan.
Olisko tää tunnettavuudessa jotain Marzi Nymanin tasoa? Ei ihan Lenni-Kalle Taipaleen. Jostain tv-ohjelmasta muistan hämärästi.
Vierailija kirjoitti:
Muistan hänet lähinnä W-tyylistä, mutta palstan nuoret mammat eivät taineet olla edes syntyneitä silloin.
Oliko W-tyyli se missä oli Andre W ja Stan Saanila? Zarkuksen toki tiedän hyvin mutta en muista mistä hän tuli tunnetuksi suurelle yleisölle.
Vierailija kirjoitti:
Olisko tää tunnettavuudessa jotain Marzi Nymanin tasoa? Ei ihan Lenni-Kalle Taipaleen. Jostain tv-ohjelmasta muistan hämärästi.
Mitä nyt kukakin tuntee. Av:llä vaikuttaisi bloggaajat ja viihdejulkkikset olevan tunnetumpia kuin koulutetut ammattitaiteilijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt -79, en ole koskaan kuullut kyseisestä tyypistä enkä mistään W-tyylistä. Oliko tämä siis oikeasti joku Juicen tasoinen nimi joka kaikkien pitäisi tietää?
Minä taas olen syntynyt 1964, mutta silti muistan vain erittäin hämärästi nähneeni tuonkaltaisen nimen ja ulkomuodon jossain. Voi olla, että tuokin kikkarapää sekoittuu mielessäni Demis Roussosiin.
Katsoin netistä, kuka tämä on ja mitä hän on tehnyt. Selvisi, miksi en tunne häntä: hän näkyy työskennelleen juuri sellaisten artistien kanssa, joista ja joiden genrestä minä en piittaa tai joita suorastaan inhoan. Suomalaisia viihdeohjelmia en katso. Minun musiikintuntemukseni loppuu 1980-luvun alkupuolelle, jolloin minun makuuni sopiva musiikki veteli viimeisiä henkäyksiään. Sen jälkeisestä suomalaisesta musikiista en tiedä muuta kuin sen, että en pidä siitä, enkä edes halua tietää - minua ei haittaa ollenkaan se, että joidenkin mielestä minä olen tynnyrissä kasvanut. Kiva tynnyri on ollut.
Minäkin kuuntelen vain punkkia, mutta todellakin tiedän kuka Zarkus oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko W-tyyli se missä oli Andre W ja Stan Saanila? Zarkuksen toki tiedän hyvin mutta en muista mistä hän tuli tunnetuksi suurelle yleisölle.
Jaakko Saariluoma oli W-tyylissä myös. Katsoin sarjaa alkuvaiheessa, ja muistan että siinä kuultiin myös Poussan laulua, lauloi pienen pätkän Bill Withersin Lovely Day -biisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin vasta nyt, että olen jotenkin sekottanut Zarkus Poussan ja Stan Saanilan keskenään.
Tuossa kumpainenkin samassa kuvassa. W-tyylissä olivat molemmat. http://static.iltalehti.fi/viihde/poussanelojuttuloikoilu261ar_vi.jpg
Ihmeellistä kommentointia tässä ketjussa. Jos arvostettu muusikko on kuollut ja toiset haluavat häntä muistella, niin pakkoko on joidenkin tulla heti ilmoittamaan, että no kun minä en ole tuosta edes koskaan kuullut, niin eihän se kukaan voinut olla, eipä haittaa että kupsahti ja oli sitä paitsi lihava. Jos kyseessä olisi joku tyrkkyjulkkis, jonka nimeä nämä inisijät eivät olisi välttyneet kuulemasta, niin sittenkö olisi ok muistella ihmistä? Vai mitä ihmettä valitatte?
Zarkus oli isoin syy miksi katsoin W-Tyyliä! Aina osasi yllättää niillä biiseillään, ja toivoin jopa että niistä tehtäisiin levy!
Järkytyin tästä kovasti. Minullekin tuli ensimmäisenä mieleen sydänkohtaus - hirvittävä tuuri, että tapaus sattui laivalla.
Hän oli hieno muusikko ja miellyttävän oloinen persoona, R.I.P.
En ole eläissäni kuullutkaan tuollaisesta muusikosta. En lehdessä, enkä telkkarissa, enkä radiossa ole huomannut häntä mainittavan. Mikä lie... No ikävää toki kun kuoli.