Muusikko Zarkus Poussa on kuollut.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan hänet lähinnä W-tyylistä, mutta palstan nuoret mammat eivät taineet olla edes syntyneitä silloin.
Olen syntynyt -79, en ole koskaan kuullut kyseisestä tyypistä enkä mistään W-tyylistä. Oliko tämä siis oikeasti joku Juicen tasoinen nimi joka kaikkien pitäisi tietää?
Minä taas olen syntynyt 1964, mutta silti muistan vain erittäin hämärästi nähneeni tuonkaltaisen nimen ja ulkomuodon jossain. Voi olla, että tuokin kikkarapää sekoittuu mielessäni Demis Roussosiin.
Katsoin netistä, kuka tämä on ja mitä hän on tehnyt. Selvisi, miksi en tunne häntä: hän näkyy työskennelleen juuri sellaisten artistien kanssa, joista ja joiden genrestä minä en piittaa tai joita suorastaan inhoan. Suomalaisia viihdeohjelmia en katso. Minun musiikintuntemukseni loppuu 1980-luvun alkupuolelle, jolloin minun makuuni sopiva musiikki veteli viimeisiä henkäyksiään. Sen jälkeisestä suomalaisesta musikiista en tiedä muuta kuin sen, että en pidä siitä, enkä edes halua tietää - minua ei haittaa ollenkaan se, että joidenkin mielestä minä olen tynnyrissä kasvanut. Kiva tynnyri on ollut.
Tässä on lahjakas nuori mies kuollut.
Ja sinä olet että minäminäminä sitä ja tätä.
Kuule, ketään ei kiinnosta. Sinä olet tässä se nevehööd. Takas tynnyriin!Aloituksessa ei ole mitään mainintaa siitä, mitä täällä saa sanoa. Itse asiassa aloituksessa ei ole mitään muuta kuin typerä lyhenne, jota käyttävät ihmiset, joilla ei ole mitään sanottavaa.
Minä vastasin eräälle toiselle kirjoittajalle, en sinulle. En tullut selittämään mitään "nevehöödiä". Ja silti sinua kiinnostaa. Ja oikein harmittaa.
ZP oli marginaalimuusikko. Sinulle ehkä tärkeä, mutta jos menet tekemään katukyselyä, huomaat, että vain hänen oma pieni marginaalinsa tuntee hänet. Jos haluat ylistys- tai murehtimisketjun, tee ylistys- tai murhetimisketju, ja mainitse heti otsikossasi, mitä olet vailla.
Täällä jokainen harkitsee itse mitä kirjoittaa. Ja kantaa vastuun omasta tökeryydestään.
Jollet kestä asiallista keskustelua, älä osallistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan hänet lähinnä W-tyylistä, mutta palstan nuoret mammat eivät taineet olla edes syntyneitä silloin.
Olen syntynyt -79, en ole koskaan kuullut kyseisestä tyypistä enkä mistään W-tyylistä. Oliko tämä siis oikeasti joku Juicen tasoinen nimi joka kaikkien pitäisi tietää?
Minä taas olen syntynyt 1964, mutta silti muistan vain erittäin hämärästi nähneeni tuonkaltaisen nimen ja ulkomuodon jossain. Voi olla, että tuokin kikkarapää sekoittuu mielessäni Demis Roussosiin.
Katsoin netistä, kuka tämä on ja mitä hän on tehnyt. Selvisi, miksi en tunne häntä: hän näkyy työskennelleen juuri sellaisten artistien kanssa, joista ja joiden genrestä minä en piittaa tai joita suorastaan inhoan. Suomalaisia viihdeohjelmia en katso. Minun musiikintuntemukseni loppuu 1980-luvun alkupuolelle, jolloin minun makuuni sopiva musiikki veteli viimeisiä henkäyksiään. Sen jälkeisestä suomalaisesta musikiista en tiedä muuta kuin sen, että en pidä siitä, enkä edes halua tietää - minua ei haittaa ollenkaan se, että joidenkin mielestä minä olen tynnyrissä kasvanut. Kiva tynnyri on ollut.
Tässä on lahjakas nuori mies kuollut.
Ja sinä olet että minäminäminä sitä ja tätä.
Kuule, ketään ei kiinnosta. Sinä olet tässä se nevehööd. Takas tynnyriin!Aloituksessa ei ole mitään mainintaa siitä, mitä täällä saa sanoa. Itse asiassa aloituksessa ei ole mitään muuta kuin typerä lyhenne, jota käyttävät ihmiset, joilla ei ole mitään sanottavaa.
Minä vastasin eräälle toiselle kirjoittajalle, en sinulle. En tullut selittämään mitään "nevehöödiä". Ja silti sinua kiinnostaa. Ja oikein harmittaa.
ZP oli marginaalimuusikko. Sinulle ehkä tärkeä, mutta jos menet tekemään katukyselyä, huomaat, että vain hänen oma pieni marginaalinsa tuntee hänet. Jos haluat ylistys- tai murehtimisketjun, tee ylistys- tai murhetimisketju, ja mainitse heti otsikossasi, mitä olet vailla.
Täällä jokainen harkitsee itse mitä kirjoittaa. Ja kantaa vastuun omasta tökeryydestään.
Jollet kestä asiallista keskustelua, älä osallistu.
LOL
Osa on liian jonneja ja kuuntelee vaan Cheekkiä. Osa on liian kujalla olevia iän myötä seonneita persuja, jotka ei ole kuulleet "rantaruotsalaisten" musiikkia. Loput tietää Zarkuksen.
Olisikohan Poussa keikkaillut sairaana? :( Nyt on vaikka mitä flunssaa liikkeellä. Se yhdistettynä yötyöhön voi laittaa sydämen koville.
En tiedä, mihin hän kuoli. Tämä tuli vain mieleen, kun itsekin joudun monesti tekemään kipeänä keikkoja.
Toivon valtavasti voimia läheisille. Zarkus oli hieno ja ansaitusti arvostettu muusikko.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi kuolla 40 v ?
Tämä nyt vasta tynnyrissä on elänyt.
Lue vaikka kuolinilmoituksia sitten vasta hämmästyt. XD
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen Iiro Rantala oli?
Pst kyllä Iiro Rantala on vielä hengissä
Olen nähnyt Zarkuksen soittavan livenä, tosi lahjakas ja karismaattinen. Suuri menetys kotimaiselle musaskenelle, ehti vaikuttaa moninaissa kuvioissa. 41 v. on aivan liian nuori lähtemään.
Zarkus Poussa leikkasi hiukseni -95 tai -96 hienostelukampaamo Pointissa (Fredan ja Iso-Roban kulma). Hänhän on ammatiltaan myös parturi-kampaaja. Hän oli silloin ylipainoinen ja minä teinityttö en tykännyt hänen huomiostaan. Ihan hyvin leikkasi hiukset. Hän kertoi silloin soittavansa myös ja mainitsi myös Pekan ja suden. Pekka ja susi oli 90-luvulla kuitenkin voitostaankin huolimatta vain yksi pikkubändi muiden joukossa.
Rauha hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Osa on liian jonneja ja kuuntelee vaan Cheekkiä. Osa on liian kujalla olevia iän myötä seonneita persuja, jotka ei ole kuulleet "rantaruotsalaisten" musiikkia. Loput tietää Zarkuksen.
Loistava kiteytys.
Linkkien ja lähteiden laitto on kyllä taitolaji tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit kertoa ensirakkautesi nimen ja lempivärisi sekä sotusi ja käyttämäsi sidemerkin?
Vierailija kirjoitti:
Mihin kuoli?
En tiedä mutta hyvin runsas ylipaino lisää merkittävästi riskiä sydän -ja verisuoni sairauksiin. Äkillinen sairaskohtaus / kuolema viittaisi joko sydän- tai aivotapahtumaan. Joko sydäninfarkti tai aivoverenvuoto.
Nelikymppisenähän monet miehet lähti aiempina vuosikymmeninä kun voita ja läskiä syötiin runsaasti. Kalkkiset suonet ja paljon kolesterolia suonet tukkimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen Iiro Rantala oli?
Pst kyllä Iiro Rantala on vielä hengissä
Iiro oli 5 vuotta sitten jopa 5 vuotta nuorempi.
Kyynel. Tänään soi Helsinki Rock City.
Tässäpä taas muistutus kaikille, että ylipaino tappaa. Pitäkää kiinni terveellisistä elämäntavoista, ellette halua kuolla nelikymppisinä. :(
Zarkusta lainaten,
"elämässä on niinku alku, sit tulee sellanen keskikohta ja loppuun dudum".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin netistä, kuka tämä on ja mitä hän on tehnyt. Selvisi, miksi en tunne häntä: hän näkyy työskennelleen juuri sellaisten artistien kanssa, joista ja joiden genrestä minä en piittaa tai joita suorastaan inhoan. Suomalaisia viihdeohjelmia en katso. Minun musiikintuntemukseni loppuu 1980-luvun alkupuolelle, jolloin minun makuuni sopiva musiikki veteli viimeisiä henkäyksiään. Sen jälkeisestä suomalaisesta musikiista en tiedä muuta kuin sen, että en pidä siitä, enkä edes halua tietää - minua ei haittaa ollenkaan se, että joidenkin mielestä minä olen tynnyrissä kasvanut. Kiva tynnyri on ollut.[/quote
Kiva että olet tyytyväinen tynnyriisi. Osoittaa kyllä äärimmäistä tyhmyyttä tulla ylpeilemään tyyliin nevahööd, kun muut pahoittelevat ihmisen poismenoa. Täysi juntti olet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka? En ole kuullutkaan.
Olisiko ylivoimaista googlata ennen kuin kommentoit tällaista? Eivät kaikki tiedä kaikkia, mutta suurelle yleisölle Zarkus Poussa oli tunnettu muusikko. Taidat olla tosi nuori.
Jaa...mää olen melkein viiskyt, enkä ollut kuullut tai ainakaan milläänlailla rekisteröinyt ennen tätä.
En myöskään ole kauhean tiiviissä tynnyrissä elänyt. Toki suomipoppia vähemmän kuunnellut.
Mä en ole koskaan kuunnellut SuomiPoppia, Iskelmää tai mitään muutakaan, mistä voisi kuulla jotain keravalaista tai porilaista hittikamaa. Ja kas, minä todellakin tiedän, kuka Zarkus Poussa oli.
David Bowien tiesin ulkonäöltä ja joitain kappaleitakin olisin ehkä osannut nimetä, mutta kuolema ei koskettanut mitenkään. Motörheadin Lemmystä kuulin ensimmäisen kerran, kun kuulin sen kuolleen.
Ja minä olen todellakin elänyt pumpulitynnyrissä, kuunnellut vain todella kapea-alaisesti hengellistä musiikkia, en ole koskaan käynyt baareissa, eli hyvin tietoisesti melkeinpä sulkenut kaiken minua ei-kiinnostavan musiikin pääni ulkopuolelle.
Ja mitä ihmettä, SILTI TIEDÄN HYVIN, KUKA ZARKUS POUSSA OLI!
Käy sääliksi vuokko hovattaa,mitenköhän jaksaa vielä tämänkin.Asuivat yhdessä mutta yhteisiä lapsia ei kai ollut.
Ja minä vastaan sinulle: minäminäminä-asenne puskee taas läpi. Aloita itse ketju "tällaisesta musasta MINÄ tykkään" ja keskustele siellä yksinäsi. Tämä ketju käsittelee Zarkus Poussaa. Kiitos.