Minkä kokoinen nainen käyttää XL-kokoa?
Ei siis ylisuurena paitana yms vaan normaalisti vaatteita hankkiessaan? Mielenkiinnosta kyselen, koska en osaa hahmottaa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
170/100, läski tasaisesti ympäri kroppaa.
Ja vitusti sitä läskiä onkin.
173/70
sukkahousutkin 44-52 , koska pienempi versio 36-42 ahdistaa -jäävät puolitankoon
Riippuu tosi paljon naisesta. Ja vaatemerkistä. Käytin paidoissa XL kun kokoni oli noin 46/48, paino vaihteli 95-115. Nyt olen kokoa 42/44 ja käytän pääasiassa L, joissain myös M. Painan tällä hetkellä 88 kg. Paitojen koot vaihtelevat kyllä merkeittäin ja malleittain niin paljon, että ei voi oikein yleistää. Toiset tykkää väljemmistä ja toiset tyköistuvimmista vaatteista.
Ajattelen että xs=34, S=36, M=38, L=40, XL=42, XXL=44 jne..
Aika iso haarukka täällä käyttää xl kokoa! Itse kuulun tuohon xxl osastoon mitoilla 164/80.
Minä käytän xl eli 44-46. Mitat 177 / 92.
Tällainen epäsuhtainen pätykkä, jolla on leveät hartiat ja isot rinnat, vaikken erityisen lihava olekaan. Housuissa käytän kokoa 38-40 M/L, mutta yläosassa 42/44 ja XL, jopa XXL. Tosin riippuu kaupasta ja valmistajasta, jonkun Seppälän ja Kappahlin vaatteet on niin isolla mitoituksella, että niistä käytän pienempiä kokoja, siellä M vastaa H&M:n XL kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen epäsuhtainen pätykkä, jolla on leveät hartiat ja isot rinnat, vaikken erityisen lihava olekaan. Housuissa käytän kokoa 38-40 M/L, mutta yläosassa 42/44 ja XL, jopa XXL. Tosin riippuu kaupasta ja valmistajasta, jonkun Seppälän ja Kappahlin vaatteet on niin isolla mitoituksella, että niistä käytän pienempiä kokoja, siellä M vastaa H&M:n XL kokoa.
^^ Niin ja tykkään väljistä vaatteista, pienemmätkin kyllä mahtuisi päälle, mutta en tykkää tiukoista ja vartalonmyötäisistä.
Koot vaihtelee eri vaatemerkeillä tosi paljon, mutta yleisimmin varmaan 42-44-kokoinen. Olen itse 165/85 mutta paino on jakautunut aika tasaisesti ja olen päärynämallinen, niin sopivan mallisista yläosista mulle saattaa joskus mennä jopa S- tai M-koko (esim. Monkin vaatteet on aika suurta mitoitusta, Esprit taas pientä tai mulle ainakin jotenkin väärän mallista), mutta useimmiten H&M-, Lindex- ym. perusvaatteissa kokoni on juuri XL/42-44.
Mun mitat 167cm ja 89kg, käytän paidassa kokoa L ja housuissa XL.
Palstan mukaan normaalipainoinen tai hieman ylipainoinen "kurvikas" lady.
Minun silmissä köyhä, läski, joka ei ymmärrä syömisen eikä rahan päälle yhtään mitään.
No arvuuttelisin että suhtkoht suurikokoinen.
Yläosat L tai XL. Muut yleensä M.
160/60, mallia P.
WT kirjoitti:
Palstan mukaan normaalipainoinen tai hieman ylipainoinen "kurvikas" lady.
Minun silmissä köyhä, läski, joka ei ymmärrä syömisen eikä rahan päälle yhtään mitään.
Hyvin osuvasti sanottu. Niinhän tuo nykyään tässä läskien luvatussa maassa tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Olisko joku 65 ja siitä ylöspäin painavat?
49/160
Tota, mää oon 169 cm pitkä ja painan 62 kg. Vaatekoko 36/S (osa housuista 38) ja voin sanoo, että vaikka painaisin kolme kiloo enemmän niin en silti joutuisi käyttämään XL-kokoisia vaatteita. Tietysti jos on alle 150 cm pitkä niin sillon saattaa jo 65 kg painava käyttää XL-kokoo. Tosin riippuu sillonkin varmaan ruumiinrakenteesta.
Itse olin L kokoinen 170/82kg. Ylävartalo ja vatsanseutu pieni, mutta alavartalo oli tuhdimpi.
Siltikin voi olla aivan helvetin ylimielinen muita ihmisiä kohtaan ja luulla olevansa jotain aivan uniikkia.
Tosin tämä nainen on uniikkia, noin isoa kyrpää maustettuna läskillä ei saa mistään muualta!!