Ostatko tarjouksesta varastoon esim. pesuaineita?
Olimme tuttavan kanssa viime viikolla cittarissa. Siellä oli paljon tarjouksia mm. pyykinpesuaineet, hammastahnat, ripsivärit, konetiskiaineet esim. 4kpl 10e. jne. Ostin itse näitä kaikkia.
Tuttavani ei ostanut näistä mitään ja perusteluna oli, että hänellä on vielä vähän esim. hammastahnaa jäljellä. Eli hän ostaa samat tavarat ensi viikolla yksittäiskappaleina huomattavasti kalliimmalla.
Tuotemerkit olivat sellaisia, joita hänkin käyttää. Hän on melko pienituloinen, mutta ei niin, etteikö hänellä olisi näihin tuotteisiin ollut rahaa.
Olenko mä ainoa, joka hyödyntää tuollaisia monikkotarjouksia ja jemmaa kaappiin esim 4 pulloa pesuainetta odottelemaan?
Kommentit (27)
Et ole ainoa. Mahdollisuuksien mukaan hamstraan tarjouksien aikaan. Kunhan on siihen vähän ylimäääräistä.
Et ole et. Itselläni on kanssa hyvät varastot kaikenlaista, vaikka ihan sinkku olenkin. Halvemmaksi tulee pidemmällä aikavälillä. Toisaalta tunnen ihan perheellisiä jotka elävät ostosten puolesta kädestä suuhun. Taitaa olla tottumiskysymys tuokin, kotoa ehkä opittu.
Mä en osta koska on niin pieni asunto ja meidän kulutuksella se säästötkin olisi niin pieni.
En hamstraa
Montako shamppoopulloa sulla on kotona? Laske
Mä ostan marketista pääsääntöisesti vain pyykinpesuainetta, joten enpä oikeastaan. En ole koskaan huomannut, että juuri se merkki olisi tarjouksessa. Muut kodin pesuaineet ostan luontaistuotekaupoista, tai nykyään täyttöpakkauksina nettikaupasta, kun luontaistuotekaupoissa myydään niin usein eioota.
Ei tule ostettua. Usein kyseessä sen verran edulliset tuotteet etten jaksa ostaa säilöön, kun usein ne sitten unohtuu tai kulutustottumukset ehtii muuttua kun purnukoita on vielä jäljellä. Hyödynnän kyllä opiskelijana ollessani joitain tarjouksia, esim. Meikit ovat usein tarjouksessa joten niitä ostan kun huomaan että on enää hieman jäljellä ja kohta pitäisi muutenkin ostaa uusi. Esim meikkivoiteesta maksan yleensä 12€ 19€ sijasta jne. :)
Ostan. Hammastahat, saippuat, samppoot, pyykkipulverit, huuhteluaineet, vessapaperit, siivousaineet... Mnet, monet asiat ostan tukkuna kaappiin, josta niitä on hyvä käyttää tarpeen ja toiveiden mukaan. Jokaisella voi olla vaikka ihan erilainen hammastahna, koska saman verran niitä kuluu per naama.
Suurperheen niksejä ostaa silloin kun on rahaa, kannattaa samoin täyttää myös kuivaruokakaappeja.
Yleensä laiskottaa kantaa hirveitä määriä... Joskus jtn otan esim kahvia 3 pkt
Toisaalta tunnen ihan perheellisiä jotka elävät ostosten puolesta kädestä suuhun. Taitaa olla tottumiskysymys tuokin, kotoa ehkä opittu.[/quote]
Tää on kyllä ihan totta. Mä olin nuorempana MLLn hoitaja monta vuotta, ja joissain perheissä ei ollu kaapeissa mitään muuta ruokaa kuin sille lapselle jotain piltti-purkkeja. Siis hulppea kämppä ja hienot kalusteet, mut ei lastenhoitajalle mitään ruokaa, vaikka joskus olin tuntikaupalla sielä sitä kersaa hoitamassa. :O Ja olisin osannut juu tehdä vaikka puuroa itselleni, mutta kun ei ole edes sitä, tai näkkäriä. Kahvia yleensä oli, ja sillä sitten yritti pärjätä.
Useimmiten ostan, vaikka asun yksin, joskus omilleen muuttaneet nuoret ihmettelevät että he sulla ei ole hammastahnaa kun mun on loppu olisin ottanut sun varastosta, ovat tottuneet että opiskellessa voi varastot täydentää äidin kaapista.
Mä hamstraan aina kaikkea kyllä, jos saa _oikeasti_ halvalla. Myös kosmetiikkaa, et aina yksi aurinkopuuteri, päivävoide, deodorantti jne odottamassa kun vanha loppuu. Just itseasiassa eilen tilasin Sokoksen loppualesta tuotteita.
Ostan jos on oikeasti halvalla. Esim, HalpaHallin shokkipäiviltä tai Kärkkäisen sikapäiviltä ostan halvalla aina isot erät.
En edes muista koska olisin ostanut normaalilla hinnalla shampoota, suihkusaippuaa, dödöä, hammastahnaa, hammasharjoja, siteitä, tiskiainetta, pyykinpesuainetta, kissanhiekkaa, vessapaperia.. Mulla on yksi varastohuone täynnä kotivaraa ja siellä on oma osastonsa hygieniatarvikkeille. Se huone näyttää pieneltä kaupalta. Sieltä on kätevä hakea mitä vaan ja koska vaan, niin ei tarvitse kauppaan lähteä jos on huono sää tai sairaana.
Ostan. Nyt jouduin ostamaan normaalihintaisia astianpesutabletteja ja jestas että ne tuntuivat kalliilta, kun "normaalisti" ostan niitä vain supertarjouksesta ja maksan suunnilleen vuoden satsista ehkä kahdeksan euroa. Meikkivoide on toinen sellainen jota en koskaan osta normaalihintaisena, käyttämääni (Lumenen CC-voide) saa aina alehintaan kaikilta mahdollisilta alepäiviltä Hullareista Mammuttimarkkinoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ostan jos on oikeasti halvalla. Esim, HalpaHallin shokkipäiviltä tai Kärkkäisen sikapäiviltä ostan halvalla aina isot erät.
En edes muista koska olisin ostanut normaalilla hinnalla shampoota, suihkusaippuaa, dödöä, hammastahnaa, hammasharjoja, siteitä, tiskiainetta, pyykinpesuainetta, kissanhiekkaa, vessapaperia.. Mulla on yksi varastohuone täynnä kotivaraa ja siellä on oma osastonsa hygieniatarvikkeille. Se huone näyttää pieneltä kaupalta. Sieltä on kätevä hakea mitä vaan ja koska vaan, niin ei tarvitse kauppaan lähteä jos on huono sää tai sairaana.
No kalliiks tulee jos menee paljon neliöitä tuohon. Meneekö tavaraa vanhaksi koskaan?
Vierailija kirjoitti:
En edes muista koska olisin ostanut normaalilla hinnalla shampoota, suihkusaippuaa, dödöä, hammastahnaa, hammasharjoja, siteitä, tiskiainetta, pyykinpesuainetta, kissanhiekkaa, vessapaperia.. Mulla on yksi varastohuone täynnä kotivaraa ja siellä on oma osastonsa hygieniatarvikkeille. Se huone näyttää pieneltä kaupalta. Sieltä on kätevä hakea mitä vaan ja koska vaan, niin ei tarvitse kauppaan lähteä jos on huono sää tai sairaana.[/quote
Paljonko maksat tuosta ylimääräisestä huoneesta per kk?
Lämmitys
Lainanlyhennyskulut
Vastikkeet
Entä jos rahat olisi laitettu sijoituksiin eikä pyykkipulveriin?
Ostan jos edellinen ostamani tarjouserä alkaa olla lopussa. Noita mammuttimarkkinoita tulee tasaisin väliajoin ja tarjoukset on suunnilleen samat.
Kävi sitten niin, että toin kotiin vessanpesuaineet nro 5 ja 6, 2 plo/4€ tai jotain. Sitten en vähään aikaan niitä ostanut, kun muistin että niitähän on jemmassa. Kunnes eräänä siivouspäivänä vessanpesuainepullo tyhjeni ja kaapissa ei enää ollutkaan yhtään :)
En osta. Keskustan neliöhinnoilla varastointitila tulee luultavasti kalliimmaksi kuin muutaman kymmenen sentin hintaero. Kauppoja on parinsadan metrin säteellä monta enkä autottomana osta koskaan isoja ostoksia kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kalliiks tulee jos menee paljon neliöitä tuohon. Meneekö tavaraa vanhaksi koskaan?
No siinä varastossa olisi sitten säilössä jotain vielä turhempaa roinaa, nämä ovat kuitenkin käyttöhyödykkeitä ja se huone on siinä joka tapauksessa. Viitisen vuotta ollut tämä systeemi ja mitään ei ole mennyt koskaan vanhaksi. Kaikki on tullut käyttöön. Ideana on varastoida sitä mitä kuluttaa ja kuluttaa sitä mitä on varastoinut. Uutta ostetaan sitä mukaa tilalle kun vanhemmasta päästä käytetään. Tuon varaston koko on ehkä kolme neliötä? Sellainen vaatehuoneen kokoinen koppero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes muista koska olisin ostanut normaalilla hinnalla shampoota, suihkusaippuaa, dödöä, hammastahnaa, hammasharjoja, siteitä, tiskiainetta, pyykinpesuainetta, kissanhiekkaa, vessapaperia.. Mulla on yksi varastohuone täynnä kotivaraa ja siellä on oma osastonsa hygieniatarvikkeille. Se huone näyttää pieneltä kaupalta. Sieltä on kätevä hakea mitä vaan ja koska vaan, niin ei tarvitse kauppaan lähteä jos on huono sää tai sairaana.[/quote
Paljonko maksat tuosta ylimääräisestä huoneesta per kk?
Lämmitys
Lainanlyhennyskulut
Vastikkeet
Entä jos rahat olisi laitettu sijoituksiin eikä pyykkipulveriin?En maksa huoneesta yhtikäs mitään.
Joskus ostan, en aina. Jos muutenkin tiukka kuukausi niin ei ole varaa laittaa kymmeniä euroja siihen että ostan varastoon. Tarjouksia tulee jatkuvasti uusia. Toisaalta käytän paljon kauppojen omien merkkien pesuaineita, ei ne ole ikinä tarjouksessa vaan aina edullisia.