Influenssarokotteet oli sit loppu :(
En ehtinyt saada. Tai olisi vielä niitä yli 65-vuotiaille jaettavia mutta ei ne anna niitä nuoremmille.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, minä menen huomenna klo 11.10 ottamaan sellaisen.
Saatko omasta terveyskeskuksesta?
Työterveysasemalta eli Terveystalosta.
Kysyin työterveydestä, mutta eivät anna kun niitä on kuulemma niin vähän jäljellä enkä kuulu riskiryhmään. No, ollaan ilman sitten.
Yksityisiltä lääkäriasemilta luulisi saavan jos menee muuten kuin työterveyshuollon asiakkaana. Maksaa noin 30 €.
Antaa olla vaan. Ilmeisesti sen pian eläköityvän työntekijän henki on tärkeämpi kuin keski-ikäisen puurtajan.
No perusterveellä keski-ikäisellä tuskin henki on vaarassa influenssan takia.
Mitä nyt liikkeellä oleva sikalentsu iskee juuri perusterveisiin keski-ikäisinä vakavin seurauksin.
Ei sitä rokotetta kannata enää ottaa. Ehtii leviämisen piikki mennä ohi ennen kuin alkaa tehota.... Siks ne loppukin jo on. Kannattaa ottaa reilusti ennen joulua.
Saat tupla haitat jos otat piikin ja saat taudin viikon päästä
Vierailija kirjoitti:
Höh, minun oli pakko ottaa töiden puolesta, vaikka olen terve nuorehko. Ihan turhaa, sillä kun joku flunssaan kuolee, on se mielestäni tarkoituskin.
Harvoin toivon toiselle pahaa, mutta tässä kohtaa täytyy sanoa, että toivottavasti sairastut oikeasti influenssaan! Todella! Saisit oikeasti kokea, ettei se ole mikään pikku flunssa.
Mä olisin saanut sen ihan terkalta kun olen raskaana mutta jätin väliin. En ole koskaan ottanut mitään rokotteita rokotusohjelman ulkopuolelta koska en näe niille mitään tarvetta.
Sulle 9, flunssa ja influenssa on ihaaaan eri asia. Ja juu, kunnon influenssa sulle päälle, niin vissiin tulee sulle äitiä ikävä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin työterveydestä, mutta eivät anna kun niitä on kuulemma niin vähän jäljellä enkä kuulu riskiryhmään. No, ollaan ilman sitten.
Yksityisiltä lääkäriasemilta luulisi saavan jos menee muuten kuin työterveyshuollon asiakkaana. Maksaa noin 30 €.
Täällä meillä päin on rokote loppu terkkarista, terveystalosta, mehiläisestä ja kahdesta muusta yksityislafkasta. Et ei oo. Ja teho alkaa täysillä vasta 2vkoa pistoksesta joten eipä sitä enää oikein ehtiskään.
Influenssakausi saattaa jatkua toukokuulle saakka, joten ihan hyvin ehtii vasta-aineet muodostua.
Tänä vuonna rokotetutkin ovat sairastuneet, joskin lievempään tautiin.
Nyt on jo myöhäistä ottaa rokote, influenssa-aalto on jo täällä.
Itse otin rokotuksen. 2 v sitten sairastettu influenssa oli jotain niin kamalaa :( ! Otan myös jatkossa rokotteen... Ei ne jälkitauditkaan nyt niin kamalasti pelota ( vaikka en niitä toki vähättelekkään ) mutta pitkä poissaolo töistä + järkyttävä kuume, yskä, oksetus ja päänsärky monta päivää --> ei kiitos
Influenssa ei ole flunssa eikä rokote suojaa flunssalta tai aiheuta flunssaa tai muitakaan tauteja. Influenssa tulee usein perusterveelle ja voi olla tappava. Nämä asiat on tiedotettu moneen kertaan. Ottakaa rokote ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh, minun oli pakko ottaa töiden puolesta, vaikka olen terve nuorehko. Ihan turhaa, sillä kun joku flunssaan kuolee, on se mielestäni tarkoituskin.
Harvoin toivon toiselle pahaa, mutta tässä kohtaa täytyy sanoa, että toivottavasti sairastut oikeasti influenssaan! Todella! Saisit oikeasti kokea, ettei se ole mikään pikku flunssa.
En ole tuo jolle sanasi osoitat, mutta vastaan nyt kuitenkin. Olen sairastanut influenssan, tosin 15 vuotta sitten ei puhuttu sillä nimellä tai en ainakaan muista. Oli kuitenkin kauhea tauti mutta kestettävä. Kuume oli neljässäkympissä monta päivää, välillä laski lääkkeillä ja taas palasi. Perusräkätautia ei juurikaan ollut, lihaskipuja ja horkkaa sen sijaan paljonkin. Viikon verran siinä meni että toipui. Onneksi en olllut töissä missään silloin, sai rauhassa sairastaa. Nyt kun mietin niin olisi ollut järkevää mennä lääkärille mutta kun asenne on että minähän en pikkuflunssan takia minnekään mene.
Siinä myös opin että kuumehourailu on ihan todellista eikä mikään legendaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jolle sanasi osoitat, mutta vastaan nyt kuitenkin. Olen sairastanut influenssan, tosin 15 vuotta sitten ei puhuttu sillä nimellä tai en ainakaan muista. Oli kuitenkin kauhea tauti mutta kestettävä. Kuume oli neljässäkympissä monta päivää, välillä laski lääkkeillä ja taas palasi. Perusräkätautia ei juurikaan ollut, lihaskipuja ja horkkaa sen sijaan paljonkin. Viikon verran siinä meni että toipui. Onneksi en olllut töissä missään silloin, sai rauhassa sairastaa. Nyt kun mietin niin olisi ollut järkevää mennä lääkärille mutta kun asenne on että minähän en pikkuflunssan takia minnekään mene.
Siinä myös opin että kuumehourailu on ihan todellista eikä mikään legendaa :(
Sama. Onhan se kamalaa ja kurjaa ja joutuu olemaan poissa töistä. Mutta se iskee aika harvoin ja pahin kestää sen viikon. Sitten vaan iisisti kunnes on normaali olo. Oksennustauti on pahrmpi. Influenssa on sentään siitä armollinen, että päivät menee nukkuedsa ja lääkkeillä, oksennustaudissa sitä joutuu olemaan tajuissaan.
Ollaan perusterveitä, eikä ikinä ole otettu influenssarokotetta. Rokoteohjelman rokotukset kyllä. Mä olen katsos ihan itse tehnyt tutkimusta käytettävissä olevista tiedoista ja punninnut hyödyt ja haitat. Ei se sairastaminen ole yleensä perusterveelle keholle kun pakollinen, asiaankuuluva paha jolla on myös tarkoituksensa. Ei me olla mitään koneita.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä hysteriaa...
En mäkään ymmärtänyt, ennen kuin sairastuin astmaan. Enkä ymmärtänyt ihan heti sittenkään, miksi keuhkolääkäri aina paasasi sen rokotteen ottamisesta, kun en ole koko aikuisiälläni influenssaa sairastanut. Mutta sitten sain ensimmäisen kerran astmaan sairastumisen jälkeen ihan tavallisen flunssan. En totisesti halua kokea, miltä oikea influenssa tuntuu tämän perussairauden kanssa, joten tällä influenssakaudella menin kiltisti ottamaan rokotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveystalo mainosti tänään rokotetta puhelinvastaajassaan varaa aika rokotukseen tyyliin
Meidän poika sairasti influenssa, vaikka olikin rokotettu. Arpapeliähän ne influenssarokotteet on, jotka väsätään edellisten vuosien kannoista
Vierailija kirjoitti:
Oliko muka ne toisenkin valmistajan rokotteet loppu? Sain marraskuussa terveyskeskuksesta resepetin rokotteelle ja apteekissa ne oli loppu. Sain sitten toisen valmistajan ns. saman rokotteen tilalle. Eli ei sitä vanhuksille tarkoitettua, vaan ihan omanikäisilleni, mutta eri valmistajan..
Tiesitkö että se toinen valmiste on samasta paikasta kun narkolepsiaa aiheuttanut possupiikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin lapseni rokottamatta MPR:t yms. samasta syystä. Jos sen takia kupsahtavat, niin niin oli sitten tarkoituskin.
Suhtaudutko kaikkeen terveydenhoitoon tuolla tavalla?
Synnyttämiseen kuoleminen on ihan luonnollista, ei siinä mitään kätilöitä tai lääkäreitä tarvita. Lapsien kuoleminenkin on ihan normaalia, hoito turhaa. Syöpään voi sairastua ja kemoterapia on hirveetä myrkkyä, tuurilla kannattaa mennä.
Vai onko ennaltaehkäisyn yrittäminen turhaa ja tiettyjen tautien katoaminen rokotteiden ansiosta ihan luonnonvastaista.
Vierailija kirjoitti:
Niin, olisko kannattanut ottaa se rokotus sillon marras-joulukuussa kun yleisiä rokotuspäiviä paukutettiin joka tuutista. Tää on ihan jokavuotinen ilmiö et jotkut herää asiaan vasta kun on jo liian myöhästä.
Milläs matematiikalla kuvittelet, että ne siinä tapauksessa olisivat riittäneet kaikille :D
Miten se on niin saakelin vaikeaa ottaa se rokote silloin loppusyksystä, kun terveysasemilla on rokotuspäiviä ja erikseen varattu henkilökuntaa isojen määrien rokottamista varten??? Silloin saa parhaan suojan ja varmasti myös rokotteen. Joka ikinen vuosi on näitä lehtijutuista järkyttyneitä myöhäisherännäisiä, jotka sitten viime tipassa yrittävät saada rokotetta. Vaikka olisi syksylläkin esim. jossain lääkärissä muistutettu rokotteen tärkeydestä, niin silti asia uskotaan vasta sitten, kun lehtiin alkaa ilmestyä tietoa kuolemista ym. Ja soitellaan sitten tammikuussa myrtyneinä terkkariin, että mitenniin en saa sitä rokotetta justnytheti!
Joka ikinen vuosi sama juttu. Ei ole niin vaikeaa.
Tämä ei ole mitenkään itsestään selvää. Monena vuonna virus on muuntautunut niin paljon, ettei rokote on antanut mitään suojaa vallitsevalle kannalle.