En tunne yhtään fiksua ihmistä, joka söisi päivittäin lihaa.
Onhan tuo nyt aivan älytön valinta, että joka päivä työntää lihaa naamaansa.
Paljon fiksuja sekasyöjiä tunnen kyllä, mutta jokainen pitää ainakin kasvispäiviä, suurin osa syö kasvispainotteisesti.
Kommentit (83)
Pidätkö kirjaa ihmisten ruokavalioista? Teetkö gallubeja, voinko osallistua?
Höpö höpö. Tutkippas asiaa: ihminen ei olisi näin älykäs ilman lihansyöntiä. Minä taas en tunne ketään, joka olisi älykäs ja ei söisi lihaa lähes joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon fiksuja sekasyöjiä tunnen kyllä, mutta jokainen pitää ainakin kasvispäiviä, suurin osa syö kasvispainotteisesti.
Eli liikut siis hyvin rajoituneissa piireissä ja suhtaudut lihaa syöviin lähtökohtaisesti eritavalla, eli olet liharasisti.
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö kirjaa ihmisten ruokavalioista? Teetkö gallubeja, voinko osallistua?
Ruokavalio on aika yleinen puheenaihe.
ap
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tutkippas asiaa: ihminen ei olisi näin älykäs ilman lihansyöntiä. Minä taas en tunne ketään, joka olisi älykäs ja ei söisi lihaa lähes joka päivä.
Lihanmussuttajat ovatkin yleensä juuri näitä, joiden mielestä nykyihminenkin tarvitsee jatkuvalla syötöllä lihaa, koska esi-isämme joskus aikanaan rupesivat lihaa syömään. Ei ole käynyt mielessä, ettei sitä todellakaan päivittäin tarvita?
ap
Sulla on omat säädöt fiksuudesta.
Itse olen huomannut, että mitä vähemmän lihaa tyyppi syö sen kireämpi ja tosikompi tämä on.
Eikä se ole fiksua minun kategoriassani.
Minä taas en tunne yhtään urheilijaa tai aktiivista kuntoilijaa joka ei söisi päivittäin lihaa. Fiksuudesta en tiedä mutta ammattikoulutuksesta tohtorikoulutettaviin vaihtelee koulutus. Tiedän että kasvisruokavaliollakin hommat onnistuu, mutta ei ole sattunut yhtään kasvissyöjää omaan harrastusryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihanmussuttajat ovatkin yleensä juuri näitä, joiden mielestä nykyihminenkin tarvitsee jatkuvalla syötöllä lihaa, koska esi-isämme joskus aikanaan rupesivat lihaa syömään. Ei ole käynyt mielessä, ettei sitä todellakaan päivittäin tarvita?
ap
Katsos. Taas yksi joka suvaitsee-kunhan on kanssaan samaa mieltä :)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän eläväsi kuplassa ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon fiksuja sekasyöjiä tunnen kyllä, mutta jokainen pitää ainakin kasvispäiviä, suurin osa syö kasvispainotteisesti.Eli liikut siis hyvin rajoituneissa piireissä ja suhtaudut lihaa syöviin lähtökohtaisesti eritavalla, eli olet liharasisti.
Tietenkin suhtaudun lihaa huom. PÄIVITTÄIN syöviin lähtökohtaisesti erilailla, koska se kertoo siitä, ettei ko. henkilö osaa ajatella fiksusti, jos pitää tarpeellisena päivittäistä lihansyöntiä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Katsos. Taas yksi joka suvaitsee-kunhan on kanssaan samaa mieltä :)
Siis missä kohti olen sanonut, että suvaitsen? Ei, en todellakaan suvaitse päivittäistä lihansyöntiä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jokaisen oma valinta. Ihminen on omnivori. Lihan syönti on trofiakaskadin kannalta ongelma, mutta ei täällä meidän maassamme, kun lihaa riittää vietäväksi vaikka Kiinaan miljoonia tonneja. Lihan terveellisyys taas on oma juttunsa, sillä Yhdysvalloissa liha kasvatetaan antibiooteilla ja hormoneilla, jolloin lihan syönti on haitallista. Täällä niitä ei sallita, paitsi täällä lihakarjan rehuun blendataan kaikkea paskaa.
Nitriitit ovat ongelma, mutta nitriittejä löytyy valtavasti myös kasviksista. Kasviksissa on myös enemmän Tsernobyliä suhteessa nopeasti uusiutuvaan ruohoon, jota naudat syövät. Myös rasvahapot ovat lihassa optimit, mukaanlukien mm. B12 vitamiini.
Söin juuri jauhelihakastiketta ja voissa paistettuja perunoita. Jo toisen kerran tänään! Huomiseksi on paketti makkaraa. Näillä eväillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Söin juuri jauhelihakastiketta ja voissa paistettuja perunoita. Jo toisen kerran tänään! Huomiseksi on paketti makkaraa. Näillä eväillä mennään.
Ja tännekin ketjuun tulit todistamaan oikeaksi sen, että lihansyöjät eivät ole fiksuja. Pakko oli päästä huutelemaan että ähhähähää minäpä syön LIHAA!
ap
En puhu ihan noin paljon lihasta ihmisten kanssa, mutta omilla vanhemmillani on pari kasvisruokapäivää viikossa, pari kalapäivää, ja punaista lihaa max kaksi kertaa viikossa. Meillä taitaa jäädä punainen liha kertaan viikossa, mutta esim kalaa syömme useammin. Kasvisruokaa meillä on pari kertaa viikossa. Kalasta en kyllä hevin luopuisi, mutta punaista lihaa en söisi, jos se ei olisi ilmaista. En ole ostanut sitä vuosiin.
Mun piti oikein miettiä miten mun kaverit ja tutut syö arkisin esim. työlounaansa ja tajusin etten tiedä. Ei kyllä tule juteltua mitä kukakin syö. Lähinnä tulee kuulumisia soitellessa kerrottua jos on käynyt ulkona syömässä että oliko hyvä safka ja hinta/laatusuhde ok jne. Mulla on kavereina sekasyöjiä ja kasvisyöjiä ja kaikkea tältä väliltä. Suurin piirtein kaikki syö duunissa työpaikkaruokalassa eikä niissä joka päivä lihaa ole. Ja yleensä on myös aina kasvisvaihtoehtokin. Itse syön aika usein kasvisruoan, lihaa en kuitenkaan mitenkään välttele. Tykkään kunnon liharuoasta. Usein vain työpaikkaruokalan liharuoat ei houkuttele.
Älystä ja fiksuudesta ei kyllä ole kysymys, syököön ihminen miten tahansa.
Hölmöä pitää tarkoituksellisesti jotain kasvisruokapäiviä. Tuollaisia pitävät vain ne, joilla on ongelmia lihansyönnin kanssa (vrt. tipaton tammikuu ja alkoholiongelma).
Itse syön monipuolisesti. Joskus varmaan tulee huomaamatta syötyä pelkästään kasviksia päivän aikana, mutta ei ole mitään syytä tarkoituksellisesti vältellä lihaa. Liha on tärkeä osa terveellistä ja monipuolista ruokavaliota.
Mulle taas oli yllätys, ettei kaikki syä joka päivä lihaa. Lihana tosin ajattelen myös kanan ja kalan. Mitä ne sitten syö saadakseen päivittäisen proteiiniannoksen? Papukastiketta? Meillä lapset syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja toisena voidaan syödä esim. Jauhelihakastiketta ja toisena pinaattikeittoa ja munia. En muista lihatonta päivää. Ehkä sitä voisi säästääkin jos söisi vaikka kasviskeittio tai jotain kasviaruokaa koko päivä, mutta harvemmin ihan kunnon kasvisruokaa teen. Toki se lihan määrä ei ole mikään valtava ja kasviksia syödään kyllä ruoan kanssa.
Aha