Mikähän olisi sopiva summa hääparille, kun
pyytävät pientä summaa häämatkatilille?
Sulhanen on miehen serkku, joten kai sitä nyt enemmän pitää laittaa, kuin 20 euroa?
Kommentit (6)
Minä laittaisin max 50 euroa. Joissain tapauksissa se 20 e riittäisi. Ei ole liikoja rahoja tilillä, joten sen mukaan menisin, miten olisi varaa antaa. Ja sanotaanhan, että lisänä se on rikkakin rokassa.
Ei ole oikeaa vastausta.
Summa riippuu ensinnäkin siitä, mihin on varaa. Lisäksi tuohon summaan vaikuttaa se, kuinka monta teitä häihin menee, kuinka läheinen morsiuspari on ja varmaan usein myös se, millaisia summia suvussa on ollut tapana laittaa.
Joillekin tuo mainitsemasi 20€ on pikkuraha ja toisille taas iso summa. Tuo 50€-100€ on varmaan sellainen aika yleinen rahasumma häälahjaksi pariskunnalta/perheeltä. Mun serkuille mä laittaisin 100€ ja taas miehen serkuille enemmän koska ovat läheisempiä.
Max. 50 e. Me saatiin häälahjoiksi 50-100 e ja vieraat olivat vanhemmat ja sisarukset. Eli läheisimmät ihmisemme. Joten en serkulle laittaisi enempää, koska hän on kaukaisempaa sukua.
Pariskuntana olemme laittaneet 50-70€.
Opiskelijapariskuntana laitoimme 50e
Työssäkäyvänä pariskuntana 80e
Jos lapsetkin tulee mukaan niin 100€
Mulle ei oikeastaan merkkaa se onko pariskunta sukua vai ei, menen vain sellaisten ihmisten häihin orja ovat minulle/miehelle läheisiä ja tällöin kyllä panostan lahjaankin.
50-100e riippuu kuinka läheinen serkku