Saako psykiatri koskea asiakkaaseen?
Esimerkiksi ottaa olkapäästä kiinni, vetää hihoja ylös, nostaa paitaa?
Kommentit (37)
On olemassa myös seksuaalista terapiaa. Sexual healing. Siitä ei vaan paljon huudella. Vanha hoitomuoto.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa myös seksuaalista terapiaa. Sexual healing. Siitä ei vaan paljon huudella. Vanha hoitomuoto.
Ai sitä vartenko ne divaanit on?
Lääkäri ei koskaan saa koskettaa mitenkään ilman potilaan lupaa(ellei ole tilanne, jossa esim. tajuton potilas hengenvaarallisesti loukkaantunut).
Mua psykiatri kerran halasi, mutta oli kysymys elämästä ja kuolemasta. En pannut pahakseni.
Somaattiset sairaudet voivat oireilla psyykkisesti, jolloin psykiatrin on lääkärinä suljettava pois tällaiset vaihtoehdot. Esimerkiksi kuuntelemalla sydäntä, jolloin paitaa on otettava pois. Toki ilman lupaa ei saa koskea, mutta lääkärin vastaanotolle ei varmaan kannata mennä ellei halua tulla tutkituksi ja hoidetuksi.
Psykiatri/joku muu mielenterveyspuolen ammattilainen joutui tekemään minulle fyysisen tarkastuksen, koska olin todella kipeänä, eikä ollut "normilääkäriä" saatavilla. Hän oli kyllä arka tekemään mitään ja kuunteli mm.keuhkoääniä paidan päältä. Se tuntui vähän oudolta, ihan normaali lääkärintarkistus ei olisi aiheuttanut ihmetystä.
Ymmärrän toki, miksi tuolla alalla voi lääkäri olla arka "menemään paidan alle".
Mutta saakai sitä luvan kanssa koskea. Toki ammatillisessa mielessä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sitä vartenko ne divaanit on?
Haa...mun lääkärillä oli houkutteleva punainen
sohva.
Onko ok jos psykiatri työntää kovan kullin anukseeni?
Hämmentynyt Harri 55, HKI
Vierailija kirjoitti:
Onko ok jos psykiatri työntää kovan kullin anukseeni?
Hämmentynyt Harri 55, HKI
Ei saa olla löysä.
paneskeslllaan kaikki terapia istunnot lähpi
Psykiatrilla on oikeus vai velvollisuus auttaa?
Onko hyväksyttävää, jos psykiatri pakottaa verikokeisiin?
Vetoaa huonoon syömiseen ja syömishäiriöihin.
Koko ajanhan psykiatri koskee asiakkaaseen: Han vuorovaikuttaa asiakkaan kanssa.
Sitten sen mita on vuorovikutuksen tuloksena saanut aikaan, han kirjaa ylos vikana, jota ei koskaan voi poistaa olemassaolosta!
Psykiatri on kuin kaarme, joka puree omaa hantaansa.
Ei ole elaman antaja, pahan olemattomuuteen havittaja, kuten toki olisi tarpeen.
Totta kai saa, mutta yleensä silloin on kyseessä naimatrauman hoito :D