Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä lääkärillä kävitte kun aloitte hoitaa lapsettomuutta

15.02.2006 |

me ollaan jo vuosi yritetty, eikä tulosta. Nyt aattelin tilata ajan lääkäriltä asian selvittämiseksi mutta menittekö ihan tk lääkärille ja saitte lähetteen jonnekkin, mitä kustannuksia tuli tms. kaikki tiedot otetaan vastaan. Määräsikö tk lääkäri niitä klomeja vai erikoislääkäri...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskeskuksen terveydenhoitajan kanssa asiasta keskusteltuani hän suositteli. Yksityinenhän voi tehdä myös lähetteen sitten kunnalliselle erikoislääkärille, joten hoidot voidaan alun jälkeen aloittaa sielläkin. Mulla oli hyvä lääkäri, en muista nimeä, jota en kylläkään suosittele välttämättä muille, sillä hän kohteli aika tylysti eikä suostunut laittamaan lähetettä kunnalliselle. Sanoi " eikös me sovittu, että menet yksityiselle?" . Hänen mielestään molemmat olivat hyviä vaihtoehtoja. Itse olin siihen vain todennut ensin, että ikäni tähden en jaksaisi jonotella enää pitkiä aikoja, mutta toivoin sitten kuitenkin lähetettä. Menin sen vuoksi yksityiselle mutta voin sanoa, että siellä on kyllä kallista monen kukkarolle, varsinkin oli mun. Hoidot maksavat paljon. Kunnallisella pääsee selvästi halvemmalla. Mutta seuraava yksityinen oli mulla siis jo lapsettomuuslääkäri ja todella hyvä! Olin jo ekaan tapaamiseen kysynyt alustavasti, voitaisiinko tehdä varsinaisia tutkimuksia ja lääkäri teki. Samantien ekan kerran jälkeen tiesin, että kärsin vaikeista tukkeumista ja ettei raskaus ilman ivf-hoitoa todennäköisesti onnistuisi. Sitten jo tiesin, mikä hoitomuoto siis olisi. Lääkäri sanoi vielä, että jos haluaisin vielä tarkemman tutkimuksen, hän laittaisi lähetteen leikkausta varten kunnalliselle, mutta hän tiesi jo kokemuksen perusteella niin paljon, ettei se hyvin todennäköisesti kertoisi mitään uutta. En tahtonut leikkausta, sillä siinä oli lisätukkeumien vaara ja hoidot vain lykkääntyisivät sillä.

Olen ajatellut, että yksityisellä on hyvä hoidattaa itsensä, jos vain rahat riittävät. Yksityinen voi tehdä asiat nopeammin ja siten päästään henkisesti helpommalla. Mutta yksityisen kanssa julkinen ei tee sellaisia sopimuksia, mitä itse olisin toivonut, että alkioita siirrettäisiin julkiselle siirtohoitoja varten, eikä julkinen taas halua, ainakaan mun tapauksessani, tehdä yhtään enempää hoitoja kuin sen on pakko. Kun sain lopulta, ihanaa ihanaa, lapsen, ja halusin hoitoihin kunnalliselle vielä, minulle sanottiin, ettei hoitoja enää annettaisi kenties, kun kerran olin jo saanut yhden lapsen ja että ainakin olisi taas odotettava, sillä tilanne saattaisi olla hormonaalisista syistä muuttunut. Ja ainakaan ei tehtäisi ivf-hoitoa vaan ensin olisi käytävä toinen hoitomuoto läpi. Siitä huolimatta, ettei lapsettomuuslääkärin mukaan todennäköisesti mikään itsestään poistaisi, ei hormonaalinenkaan muutos, tukkeumia ja että niiden tähden toinen hoitomuoto olisi melko toivoton tapa...Julkisella ei ole mahdollista vaatia mitään, sillä he haluavat ensin käydä läpi halvat keinot, vaikka hoito tulisikin lopulta kenties kalliimmaksi sillä tavalla. Onhan nimittäin mahdollista, että halpakin auttaa, vaikka se olisi epätodennäköistäkin.

Vierailija
2/2 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin yhteyttä terveyskeskukseen omalle lääkärille. Häneltä sain verikoelähetteet. Kun niistä ei löytynyt mitään syytä, sain häneltä lähetteen aluesairaalaan lisätutkimuksiin. Aluesairaalassa tehtiin muut tutkimukset. Aikaa tähän menee muutamia kuukausia, mutta hinta ei päätä huimaa. Verikokeet eivät maksaneet mitään ja muutoin menee polimaksu, noin 22 euroa/käynti.

Kanta-Hämeessä ainakin aluesairaalan gyne määräsi clomit sekä inssien että ivf:ien lääkitykset ja teki niiden seurantaultrat.

Toivottavasti pääsette pikaisesti tutkimuksiin!

Minä ainakin sain hyvää palvelua julkisella, joten suosittelen sitä jos ei ole kovin kiire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme