Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka monta sukupolvea tiedät nimiltä

Vierailija
24.01.2016 |

Tiedätkö (mistään tarkistamatta) isovanhempiesi vanhempien nimet, entä heidän vanhempiensa? MInä en tiedä isovanhempieni vanhempien nimiä, ei ole tainnut koskaan olla puheenakaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hirveän huono nimimuisti joten en, vaikka olen tehnyt sukututkimusta sinne 12-13 sukupolven taakse asti. Vaikea muistaa ihmisiä joita ei ole koskaan tavannut, kun en tahdo muistaa niitäkään joita olen tavannut.

Vierailija
2/8 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tiedossa olevien nimet.  Kaksi isovanhempaani on elänyt isättä. Ei varmasti helppoa ole ollut elää "äpäränä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaikkien isovanhempieni vanhempien nimet. Juttelin usein isovanhempieni kanssa heidän lapsuudestaan ja suvustaan, kun he vielä olivat elossa. Yhden isoisovanhemman (isänäitini äidin) tunsin ja muistan itsekin, hän kuoli kun olin 9-vuotias.

Muutamasta sukulinjasta kummankin vanhempani puolelta meillä on tehty sukututkimus, jonka ansioista tiedän (en tosin muista ulkoa, pitää tarkistaa kirjoista) joidenkin esivanhempien nimet 1600-luvulle asti.

Vierailija
4/8 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Harrastan sukutuktimusta. Olen selvittänyt yhtä haaraa 1700-luvun alkuun. Siitä pidemmälle en ole päässyt.

Vierailija
5/8 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5

Vierailija
6/8 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että tiedätte :) Meilläkin on tehty sukututkimusta jonkun verran äitini puolelta, muttei mikään nimi ole jäänyt mieleen sieltä 1800-luvun puolelta. Olen itsekin jo kohta viisikymppinen, joten ne isovanhempien vanhemmat olivat kaikki tietty 1800-luvun puolivälin tienoilta. 

ap

Vierailija
7/8 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tiedän. Äitini aikoinaan kertoi tarinoita omista ja isäni vanhemmista ja isovanhemmista. Nyt siirrän samalla tavalla suvun tarinoita omille lapsilleni.

Vierailija
8/8 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän isovanhempien isovanhemmat äidin puolelta, mulla on valokuvatkin. Sukua on selvitetty 1600-luvun alkuun...eli sinne asti voisi nimiä tarkistaa.

Omalle lapselleni on samat tarinat tärkeitä, tärkeämpiä kuin minulle. Isotätinsä niitä hänelle kertoo.

Isän puolelta tiedän isovanhempieni vanhempien nimet, en tiedä valokuvista onko niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme