Paaria työpaikalla
Työpaikalla on kaksi samassa kuussa, samana vuonna syntynyttä. Tekevät samaa työtä.
30-v päivät lähestyvät. Toiselle kerätään työpaikalla lahjakeräys, saa muhkean lahjakortin kylpylään.
Toiselle ei anneta mitään.
Mitä ajatuksia tämä herättää?
Tosi juttu.
Kommentit (12)
Mistä siinä sinusta ap on kyse? Oletko itse jompikumpi heistä?
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla on kaksi samassa kuussa, samana vuonna syntynyttä. Tekevät samaa työtä.
30-v päivät lähestyvät. Toiselle kerätään työpaikalla lahjakeräys, saa muhkean lahjakortin kylpylään.
Toiselle ei anneta mitään.Mitä ajatuksia tämä herättää?
Tosi juttu.
On meillä 50v ja 60v juhlia, osa juhlii osa ei. En tiedä onko kaikilta kyselty kiinnostusta juhlimiseen.
Ap on se, joka sai sen lahjan. Mun juhlat oli ensin ja tarjosin työkavereille kakkukahvit, tosin kaverit eivät tienneet etukäteen, että ostan kakun. Keräys oli suoritettu aiemmin, koska lahja ojennettiin mulle kahvien yhteydessä. Tämä toinen sankari tarjosi myös vuorollaan kakkukahvit. Hänelle ei annettu mitään. Jos olisin tiennyt, olisin laittanut keräyksen alulle, mutta kuvittelin, että olisivat keränneet meile molemmille samalla.
Aika kauheeta... Meni ilo omasta lahjasta kokonaan.
.
Se ilman lahjaa jäänyt on varmaan joku hiljainen, jonka olemassaoloa ei kukaan muistakaan.
Näin se menee: ap on sosiaalisesti rankattu korkeammalle kuin nynny työkaveri, joka saa olla iloinen, että edes hänen tarjoamansa kakku kelpasi paremmille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Ap on se, joka sai sen lahjan. Mun juhlat oli ensin ja tarjosin työkavereille kakkukahvit, tosin kaverit eivät tienneet etukäteen, että ostan kakun. Keräys oli suoritettu aiemmin, koska lahja ojennettiin mulle kahvien yhteydessä. Tämä toinen sankari tarjosi myös vuorollaan kakkukahvit. Hänelle ei annettu mitään. Jos olisin tiennyt, olisin laittanut keräyksen alulle, mutta kuvittelin, että olisivat keränneet meile molemmille samalla.
Aika kauheeta... Meni ilo omasta lahjasta kokonaan.
.
Tosi noloa, vaikka sinänsähän se ei ole sinun vika. Ilmeisesti teillä työpaikalla ei oikein osata käytöstapoja. Itse en palkitse huonosta käytöksestä, sitä tuskin hiffataan.
Vierailija kirjoitti:
Tosi juttu.
Herättää ajatuksen siitä, että teillä on huono esimies ja johto. Muistamisesta huolehtiminen on esimiehen tehtävä, ellei hän ole delegoinut sitä assistentille. Nostaisin asian esille. Muistamista ei jätetä hoitamatta persoonan perusteella. Ikävä työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi juttu.Herättää ajatuksen siitä, että teillä on huono esimies ja johto. Muistamisesta huolehtiminen on esimiehen tehtävä, ellei hän ole delegoinut sitä assistentille. Nostaisin asian esille. Muistamista ei jätetä hoitamatta persoonan perusteella. Ikävä työpaikka.
Kysehän ei ole pelkästään siitä, että toista työntekijää ei huomioitu samalla tavalla, vaan se antaa negatiivisen kuvan teidän työpaikasta miten se kohtelee työntekijöitä. Nämä on niitä asioita, joka kiinnostaa mahdollisia uusia työntekijöitä.
Musta ei kummallekkaan lahjaa ja noi työpaikka lahjat pitäisi olla kiellossa. Ei tule kellekkään paha mieli. Yleensä 50v. on ne isommat juhlat jolloin muistetaan.
Mä en anna enää kenenkään keräykseen mitään, koska en ole kertaakaan saanut itse mitään elämäni kohokohdissa. Meillä on koko ajan joku keräys menossa, milloin kihlajaiset, häät, lapsi syntyy, tasavuosimerkkipäivä, eläkkeelle lähtö. Mun mielestä firman viralliset 50- ja 60- ja eläkelahjat riittäisi hyvin mutta aina "hyville tyypeille" kerätään, hiljaiset jää ilman. Ja olen ollut samassa työpaikassa 16 vuotta, mennyt naimisiin, saanut 2 lasta ja täyttänyt niin 30 kuin 35.
Kaiken huippu on kun pomon sukulaislapselle kerätään lahja kesätyön päättyessä.
Onko syntymäpäivälahjat kovinkin yleinen käytäntö työpaikoilla?
Herättää ajatuksia heidän persoonastaan ja sosiaalisista taidoistaan. Ovatko he yhtälailla kiinnostuneita työtovereistaan vai onko toinen eristäytynyt ja toinen helposti lähestyttävä, lämmin ja muista kiinnostunut?
Herättää myös ajatuksia mahdollisesta kiusaamisesta.
Vaikea sanoa noilla tiedoilla.