Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyn miehen kanssa, ongelma vai normaalia?

Vierailija
24.01.2016 |

Parisuhteemme on alle puolivuotias, mutta käytännössä asumme yhdessä (minun luonani), mies vain pyörähtää kotonaan.
.
Minun pitää huolehtia monista asioista. Ruokakaupassa minä muistan, mitä pitää ostaa, vaikka molemmat käytämme samaa jääkaappia. Mies toki välillä muistaa jonkin satunnaisen asian, mutta suurimman osan minä hoidan. Jos puhun muuten vain että joku asia kotona pitäisi hoitaa, mies ilmoittautuu vapaaehtoiseksi ja antaa ymmärtää että asia hoituisi heti, mutta unohtaa uudestaan ja uudestaan. Opetin miehen pesemään kädet kun tulee kaupungilta sisään.
Kun käymme reissussa (noin kerran kuussa pitkä viikonloppu), mies tutkii kanssani matkoja ja maksaa osuutensa käteisenä minulle. Minä ostan liput, otan selvää mahdollisuuksista ja suunnittelen ohjelman (mies itsekin haluaa ohjelmaa eli en väkisin roikota mukana), huolehdin että kaikki tarvittava on mukana (mies unohti viimeksi puhelimensakin, minä pakkasin sen viime hetkellä). Mies ei osaa varata oikeaa määrää rahaa mukaan.
.
Tällaista se on. Aivan kuin minulla olisi lapsi. Toisaalta mies vapaaehtoisesti osallistuu siivoamiseen ja ruoanlaittoon ja joskus tekee näitä itsekin, kun minä selaan mammapalstaa sohvan nurkassa. Ei mies mitään pahaa tarkoita, mutta kaikki vähänkin tulevaisuuteen sijoittuva on minun harteillani (tulevaisuus= mitä syödään seuraavana päivänä, miten selvitään reissussa, miten johto on rikki...). Vain tämän hetken akuutit asiat hoituvat, esim se ruoanlaitto.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ensimmäisestä lapsestasi. Ei tuohon muuta voi kommentoida.

Vierailija
2/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa vähän lapselliselta, mutta kehu häntä sopivasti kun on oma-aloitteinen. Tiedän, että miehesi ei ole lapsi, mutta tietyssä mielessä vaikuttaa siltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, etkö haluakaan olla suhteenne  BOSS?

Vierailija
4/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huolehdi sen asioista niin et ole sen äiti.

Vierailija
5/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä se alkaa, ja sitten oletkin väsynyt äiti... Mies on tottunut että joku muu hoitaa, ensin äiti, sitten sinä. Jos nyt jo ärsyttää, älä jatka tuollaista, joko mies muuttaa tapansa, tai eroatte. Helpompi nyt kuin sitten kun on lapsia ja asuntolaina.

Vierailija
6/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yleensä miesten kanssa parisuhteessa tällaista? Mammapalstalta olen lukenut kauhutarinoita, miten mies ei osallistu mihinkään. Oma mieheni tosissaan yrittää, mutta on usein ajattelematon. Ei oikein ymmärrä, miten jotkut asiat kuormittavat minua. Eivät yksittäisinä, mutta kun niitä on jatkuvasti. Ap

Vierailija
7/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko yleensä miesten kanssa parisuhteessa tällaista? Mammapalstalta olen lukenut kauhutarinoita, miten mies ei osallistu mihinkään. Oma mieheni tosissaan yrittää, mutta on usein ajattelematon. Ei oikein ymmärrä, miten jotkut asiat kuormittavat minua. Eivät yksittäisinä, mutta kun niitä on jatkuvasti. Ap

Miehillä nyt on vaan keskimäärin aivan erilaiset toimintamallit huushollin ja muiden asioiden hoidossa. Sitten kun aletaan parisuhteeseen molemmat olettavat että hommat hoituu niin kuin ne hoitui sinkkuna ollessaan.

Vierailija
8/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen arkielämä pikkujuttuineen on joillekin liikaa suhteessa henkilön kykyihin. Kannattaa siis pohtia, kummalle?

Vierailija
9/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yleensä tuollaista. Monet miehet ovat ihan tasaveroisia aikuisia parisuhteessa, osaavat pitää huolta itsestään ja kodistaan, suunnitella menojaan ja olla vastuussa. On myös niitä päinvastaisia, ja valitettavasti sun mies taitaa olla sellainen. Sä voit joko hyväksyä miehen tuollaisena, yrittää muuttaa häntä, tai erota. Suosittelen viimeistä vaihtoehtoa, se on pitkällä tähtäimellä helpointa sinulle.

Vierailija
10/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö ihmisen tosiaan tietää, mitä syödään seuraavana päivänä? Miksi?

Vierailija
11/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle puolivuotias suhde; käytte kerran kuussa pidemmällä reissulla yhdessä jonka sinä huolehdit täysin, mies asuu sinun luonasi kuin hotellissa, huolehdit aikuisen ihmisen käsienpesusta jne. 

Ei tuohon kyllä voi muuta sanoa, että kyllä sinä olet aivan tietoisesti jo tuohon tilanteeseen hakeutunut. Ajautumisesta olisi kyse jos olisitte olleet yhdessä vuosia, mutta hankkiutumisesta on kyllä kyse jos suhde ei ole puoltakaan vuotta kestänyt ja dynamiikka on tuo. Kannattaa sen sijaan että mietit mikä miehessä on pielessä, alkaa miettimään että miksi sinä olet noin nopeaa tuossa kovin radikaalissa tilanteessa. Olettaen nyt että miehellä ei ole esim. lääkitystä joka heikentää muistia jne. Mitä suhde sinulle antaa, mitä saat siitä että "opetat" miehen pesemään kädet tai kontrolloit kauppareissuja ja huolehdit kaikki yhteiseen reissuun lähtiessä? Jotainhan se väkisinkin sinulle antaa, jos jo noin pian suhteenne on edennyt tuohon pisteeseen. En voisi kuvitella, että kovin moni ajautuu tahtomattaan tuollaiseen tilanteeseen jos suhde on lyhyt, vaan siinä on aina kyse siitäkin että saa tavallaan jotain nautintoa kun itse järjestää kaikki ja huolehtii toisesta kuin vajaamielisestä. 

Ja kyllä, sympatiani olisivat puolellasi, jos olisitte olleet yhdessä vaikkapa 10 vuotta ja kertoisit kuinka ennen yhteen muuttoa/lapsia tilanne oli vielä tasapuolinen. Mutta ei kai kukaan itseänsä kunnioittava ihminen ala huolehtimaan toisesta ihmisestä noin tarkasti, jos ei ole häneen ollut sitoutunut puolta vuotta kauempaa ja ei edes asu virallisesti yhdessä. Siis tilanteessa jossa ei halua huolehtia toisesta kuin pikkulapsesta.

Vierailija
12/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö ihmisen tosiaan tietää, mitä syödään seuraavana päivänä? Miksi?

Jos ollaan ruokakaupassa ja tarkoituksena on ostaa seuraavan päivän ruoat, on hyvä tietää mitä kotona jo on. Itse en ainakaan jaksaisi käydä joka päivä kaupassa ostamassa juuri sen päivän ruokia.

Vierailija
13/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jatka enää - tilanne ei tuosta muutakuin huonone. Ei se opi, kun Siperia ei opeta. Jos haluat vastuuntuntoisen ja aikuisesti käyttäytyvän miehen, etsi sellainen. Tuo ei ole, eikä sellaiseksi kasva.

Vierailija
14/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tuollaisen, nyt ero vireillä ja pienet lapset. Väsynyt äiti. Mikään ei muuttunut, paheni vaan kun lapset tuli ja enemmän vastuuta. Aivan kamalaa kun on aikuinen lapsi talossa. En todellakaan ottaisi enää jos olisin ymmärtänyt.

Vierailija
15/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.facebook.com/video.derna/videos/1012496775480660/

Tässä video joka voimistaa, musu puistossa