Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mun vanhempien ongelma?

Vierailija
24.01.2016 |

Joo vähä hassuu tulla tänne jonnekin vauva palstalle avautumaan. Mutta vissii tääl liikkuu tosi paljon äitejä ja näin nii ehkä saisin apuu. Eli oon 15 vuotias pian 16 ja mulla on poikaystävä lukion kakkosella. Poikaystävä asuu eri paikkakunnalla kun mä, mut tavataan viikonloppuina ja niin usein kun vaan pystyy. Poikaystävä käyny myös meillä ja mä heillä. Poikaystävän vanhemmat on tosi ystävällisiä ja mukavia ihmisiä. Mutta sitten on mun vanhemmat jotka ei vaa haluu hyväksyä tätä mun ja hänen suhdetta. En ymmärrä miksei, miksei vanhemmat vaa voi hyväksyy sitä? Ei tarvii pitää jätkästä, mä olen hänen kanssaan eivätkä he. Siis onko ideoita miks ihmees mun isä tai äiti ei vaan hyväksy tätä suhdetta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on varmaan heidän mielestään liian vanha sinulle, onko hän jo 18?

Vierailija
2/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on varmaan heidän mielestään liian vanha sinulle, onko hän jo 18?

Ei, synttärit on vasta lokakuussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäävät sinun tulevan teiniäidiksi, tai sitten koulunkäynnin ja opiskeluiden jäävän kakkossijalle poikaystävään nähden.

Vierailija
4/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäävät sinun tulevan teiniäidiksi, tai sitten koulunkäynnin ja opiskeluiden jäävän kakkossijalle poikaystävään nähden.

Mielestäni koulussa pärjään ihan hyvin, todistukset aina semi hyviä. Ei ainakaan huonoja. Ja en kyl usko että teiniäidiks tulen. Sit pahinta on kun oon yrittänyt puhua heidän kanssaan mikseivät he halua hyväksyä mun poikaystävää ja näi nii ne ei edes vastaa siihen. Mukamas muuta tekemistä eivät ehi keskustelemaan. 

Vierailija
5/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän vanhempiasi, 15-vuotias on kovin nuori. He saattavat pelätä, että seurustelun huumassa alat laiminlyödä kouluasi. Ja tietenkin sitä, että tulet raskaaksi aivan liian varhaisessa iässä. Onko poikaystävässäsi ehkä piirteitä tai ominaisuuksia, joista vanhempasi eivät pidä (onko tatuoitu, polttaako tupakkaa, käyttääkö alkoholia tai huumeita)?

Vierailija
6/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen oma ketjuni samasta aiheesta. Osa vastauksista oli aika valaisevia, kannattaa lukea.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2469285/miksi_jotkut_eivat_hyvaksy_laste…

Vierailija
7/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ensimmäinen seurustelusuhteesi? Jos ei, miten edelliset päättyivät? Jos on, niin luuletko, että kyse on nimenomaan tästä pojasta, etteivät hyväksy, vai ylipäätään, että seurustelet?

Vierailija
8/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän vanhempiasi, 15-vuotias on kovin nuori. He saattavat pelätä, että seurustelun huumassa alat laiminlyödä kouluasi. Ja tietenkin sitä, että tulet raskaaksi aivan liian varhaisessa iässä. Onko poikaystävässäsi ehkä piirteitä tai ominaisuuksia, joista vanhempasi eivät pidä (onko tatuoitu, polttaako tupakkaa, käyttääkö alkoholia tai huumeita)?

Ei oo tatuoitu eikä polta eikä käytä huumeita. Joululomalla kavereittensa kanssa hän joi pari kaljaa. Mut ei kyl oo mikää ryyppäjää et joka päivä ei edes joka vklp vedä mitään kännejä. Ja se onki kun en tiedä miksei vanhempani pidä hänestä kun eivät suostu mulle puhumaan asiasta, mä en kyl itse näe mitään huonoja piirteitä tai ominaisuuksia miksei vanhemmat hänestä tykkäis. 

Vierailija
9/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä ensimmäinen seurustelusuhteesi? Jos ei, miten edelliset päättyivät? Jos on, niin luuletko, että kyse on nimenomaan tästä pojasta, etteivät hyväksy, vai ylipäätään, että seurustelet?

Ensimmäinen seurustelusuhde on. Ja sillon kun poikaystävä kävi meillä he olivat heti tosi outoja häntä kohtaan. Voi olla ettei he halua että seurustelen.

Vierailija
10/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei edes joka vklp vedä mitään kännejä." Mutta joinakin viikonloppuina vetää? Mistä hän alaikäisenä hankkii alkoholia? Mitä hänen vanhempansa asiaan sanovat?

Minkälainen kotitausta poikaystävälläsi on? Voiko siellä olla jotakin, josta vanhempasi eivät pidä? Mitkä ovat vanhempasi ammatit? Entä poikaystäväsi vanhempien? Ovatko vanhempasi tai poikaystävän vanhemmat puoluepoliittisesti aktiivisia? Kuuluvatko vanhempasi tai poikaystävän vanhemmat johonkin uskonnolliseen lahkoon? Minkälaiset opiskelusuunnitelmat sinulla on? Entä poikaystävällä?

Voisiko ongelma löytyä jonkin ylläolevan kysymyksen takaa?

Vierailija
11/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei edes joka vklp vedä mitään kännejä." Mutta joinakin viikonloppuina vetää? Mistä hän alaikäisenä hankkii alkoholia? Mitä hänen vanhempansa asiaan sanovat?

Minkälainen kotitausta poikaystävälläsi on? Voiko siellä olla jotakin, josta vanhempasi eivät pidä? Mitkä ovat vanhempasi ammatit? Entä poikaystäväsi vanhempien? Ovatko vanhempasi tai poikaystävän vanhemmat puoluepoliittisesti aktiivisia? Kuuluvatko vanhempasi tai poikaystävän vanhemmat johonkin uskonnolliseen lahkoon? Minkälaiset opiskelusuunnitelmat sinulla on? Entä poikaystävällä?

Voisiko ongelma löytyä jonkin ylläolevan kysymyksen takaa?

Ei vedä kännejä viikonloppuina, täälpäi nuoret vedä kännit jopa joka vklp mut poikaystäväl on koulu hoidettavana eli hän ei juo ollenkaan. Lomilla saattaa vähän. Sitä enimmäkseen tarkotin. En tiedä sitä tietääkö hänen vanhemmat siitä että hän joi joululomalla alkoholia. Mun äiti on töissä pankissa ja isä ei enää tee töitä ja poikaystävän isä on toimitusjohtaja ja äiti on ala koulun opettaja. Ja poikaystävällä sama uskonto kun meillä. Tosin kumpikaan perhe ei hirveästi välitä uskonnosta. Ja itse olen menossa lukioon ja poikaystävä aikoo suorittaa lukion loppuun asti. 

Vierailija
12/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväsi kuulostaa ihan mukavalta nuorelta mieheltä. Niinpä vanhempasi varmaan vastustavat sitä että ylipäätään seurustelet jo tuossa iässä, eivät poikaystävää itseään.

Oletko perheesi vanhin lapsi? Jos olet, joudut ensimmäisenä käymään läpi kaikki kiistat vanhempiesi kanssa. Nuoremmat pääsevät helpommalla.

Et varmaan tässä tilanteessa voi muuta kuin jatkaa seurustelua ja osoittaa vanhemmillesi, että teet sen viisaasti ja vastuullisesti. Ajan myötä he varmasti tulevat seurustelullesi ja poikaystävällesi suopeammiksi. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
13/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo vähä hassuu tulla tänne jonnekin vauva palstalle avautumaan. Mutta vissii tääl liikkuu tosi paljon äitejä ja näin nii ehkä saisin apuu. Eli oon 15 vuotias pian 16 ja mulla on poikaystävä lukion kakkosella. Poikaystävä asuu eri paikkakunnalla kun mä, mut tavataan viikonloppuina ja niin usein kun vaan pystyy. Poikaystävä käyny myös meillä ja mä heillä. Poikaystävän vanhemmat on tosi ystävällisiä ja mukavia ihmisiä. Mutta sitten on mun vanhemmat jotka ei vaa haluu hyväksyä tätä mun ja hänen suhdetta. En ymmärrä miksei, miksei vanhemmat vaa voi hyväksyy sitä? Ei tarvii pitää jätkästä, mä olen hänen kanssaan eivätkä he. Siis onko ideoita miks ihmees mun isä tai äiti ei vaan hyväksy tätä suhdetta?

Jos olisin sinun isäsi niin ei minulla olisi mitään sitä vastaan että seurustelet suomalaisen pojan kanssa,mutta jos seurustelisit afrikkalais tai arabitaustaisen pojan kanssa  hylkäisin sinut

Vierailija
14/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystäväsi kuulostaa ihan mukavalta nuorelta mieheltä. Niinpä vanhempasi varmaan vastustavat sitä että ylipäätään seurustelet jo tuossa iässä, eivät poikaystävää itseään.

Oletko perheesi vanhin lapsi? Jos olet, joudut ensimmäisenä käymään läpi kaikki kiistat vanhempiesi kanssa. Nuoremmat pääsevät helpommalla.

Et varmaan tässä tilanteessa voi muuta kuin jatkaa seurustelua ja osoittaa vanhemmillesi, että teet sen viisaasti ja vastuullisesti. Ajan myötä he varmasti tulevat seurustelullesi ja poikaystävällesi suopeammiksi. Kaikkea hyvää sinulle!

Kyllä ajattelin jatkaa seurustelua, sillä hän oikeasti todella mahtava ihminen ja tykkään hänestä kovasti. Toivottavasti ajan kanssa he ymmärtävät ettei tämä suhde haittaa mun koulunkäyntii tai elämää muutenkaan..

Vierailija
15/15 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ajattelin jatkaa seurustelua, sillä hän oikeasti todella mahtava ihminen ja tykkään hänestä kovasti. Toivottavasti ajan kanssa he ymmärtävät ettei tämä suhde haittaa mun koulunkäyntii tai elämää muutenkaan.. Ainiin unohdin lisätä senkin että oon perheen toinen lapsi, minulla on myös isoveli joka asuu jo omillaan.