uskovaiset! Te, jotka uskotte jumalan luomaan maailmaan
Pohdittiin tässä joku ilta evoluutioteoriaa ja jumalaa.
Miten selitätte sen, että raamatussa ei ole mainintaa dinosauruksista vaikka ne on tieteellisesti todistettu olleen olemassa?
Onko dinosauruksetkin mielestänne jumalan luomia?
Miten selitätte sen, että monissa kuvissa ja maalauksissa Eeva ja Aatami (joista koko ihmiskunta on saanut alkunsa) ovat valkoihoisia ja maapallolla asuu kuitenkin melko monta tummaihoista ihmistä?
Tai miten selitätte sen, että maapallolta on löydetty näiden alkukantaisten ihmisten (lähestulkoon apinan kaltaisten) muumioita tai säilyneitä ruumiita?
Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä jos ette usko evoluutioteoriaan :) miten kristinusko selittää nämä...
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 100% kreationisti. Nykyinen tiede on savuverho jolla hallitaan heikkoja mieliä. Siksi en ala tästä vääntämään minkään "tiedemiesten" kanssa koska he ovat niin kujalla kuin olla ja voi. Elämme eri tasoilla.
Olen samaa mieltä tuosta eri tasolla olemisesta.
Jollet sattunut vielä oivaltamaan, niin kirjoittelet tänne näitä kirjoituksia välineillä ja teknologioilla, joita ei olisi olemassa ilman tiedettä. Elämäsi olisi todellakin erilaista ilman tiedettä mukaan lukien tappavine kulkutauteineen ja rukouksineen joilla niitä yritettäisiin parantaa -- muista se kun seuraavan kerran käyt lääkärilla ja saat tehdasvalmisteisia lääkkeitä helposti.
Vierailija kirjoitti:
"Uskovaisten kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja sen jälkeen lentää omien luokse kehumaan voitollaan."
Tuo oli päivän paras ja niin totta tämän keskustelun kanssa. Kiva kun muistutit tuosta :)
Koska tämä toimii. Jeesus toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 100% kreationisti. Nykyinen tiede on savuverho jolla hallitaan heikkoja mieliä. Siksi en ala tästä vääntämään minkään "tiedemiesten" kanssa koska he ovat niin kujalla kuin olla ja voi. Elämme eri tasoilla.
Jollet sattunut vielä oivaltamaan, niin kirjoittelet tänne näitä kirjoituksia välineillä ja teknologioilla, joita ei olisi olemassa ilman tiedettä. Elämäsi olisi todellakin erilaista ilman tiedettä mukaan lukien tappavine kulkutauteineen ja rukouksineen joilla niitä yritettäisiin parantaa -- muista se kun seuraavan kerran käyt lääkärilla ja saat tehdasvalmisteisia lääkkeitä helposti.
Hohhoijaa. Onpas näppärää, mutta niin väärin. Sulkeeko kreationismi jotenkin pois teknologisen kehityksen? Ei.
Ei uskonnollisissa teksteissä ole mainittu kaikkia muitakaan eläimiä joten se ei pois sulje dinosauruksia että niitä ei ole mainittu. Tottakai nekinnovat Jumalan luomia kuten kaikki tässä universumissa. En osaa sanoa miltä ensimmäiset ihmiset ovat näyttäneet mutta he elivät lähi-idän alueella joten eivät he kovin vaaleita varmasti olleet... Ensimmäiset ihmiset olivat paljon suurempi kokoisia kuin me joten tämä selittää heidän korkean eliniän meihin verrattuna. Nämä löydetyt "apinat" ovat olleet jotain sen aikaista lajia eivät ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Onpas näppärää, mutta niin väärin. Sulkeeko kreationismi jotenkin pois teknologisen kehityksen? Ei.
Kommentti oli tieteen asemasta ja arvosta. Kreationismi on kumottu jo niin monta kertaa että siitä ei ole epäselvyyttä ja jos tuon sivuston kieli on ylivoimaista niin lue Terra Cognitan suomentamia kirjoja sieltä löytyy kirjoja myös tästä aihepiiristä.
Evoluutioteoriassa on niin paljon aukkoja todistetusti, että itse uskon Raamatun luomisteoriaan, se on ainoa teoria joka tuntuu mahdolliselta tämän monimutkaisen systeemin luomiselle.
Eikö Jumala sitten ole liian monimutkainen kokonaisuus, jotta se voisi ilmestyä tyhjästä sattumalta ilman mitään järjellä selitettävää syytä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö Jumala sitten ole liian monimutkainen kokonaisuus, jotta se voisi ilmestyä tyhjästä sattumalta ilman mitään järjellä selitettävää syytä?
Jumala on luonut ajan ja on täysin ajan käsitteestä riippumaton ikuinen entiteetti. Ei Jumala ole mistään syntynyt.
"Uskovaisten kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja sen jälkeen lentää omien luokse kehumaan voitollaan."