Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyhyet naiset, mistä löydätte vaatteita?

Vierailija
15.02.2006 |

Työhön pitäisi palailla äitiysloman jälkeen ja garderobi kaipaisi päivitystä. Olen tosi lyhyt, vain 152 cm. Pieni ja hieman pyöreä. Näille mittasuhteille tuntuu olevan tosi vaikea löytä sopivia vaatteita. Esim. jakun ja paitapuseron löytäminen on vaikeaa. Kun yläosa on sopiva, ei alaosa mene kiinni. Rinnan kohta on aina liian alhaalla (se sauma, joka on kainalon kohdalla useissa malleissa).

Tarvitsisin siistejä toimistovaatteita (ei asiakaspalvelussa), mutta jo ajatus vaateliikkeiden koluamisesta hikihatussa hengästyttää.

Osaatteko neuvoa, mihin kannattaisi suunnistaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlaisiahan ne nykyään ovat esim. HM:ssä lasten ja aikuisten vaatteet.

Vierailija
2/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen pieni, pienempi kuin sinä (147cm) :o)

Ostan vaatteeni nuorisoliikkeistä, Espritiltä on muutamat hyvät farkut löytyneet 32 numeron lyhyellä lahkeella. Onlyltä on yhdet upeat farkut kaapissa kokoa 25 tuumaa. Nyt sain kaverin lapselta pieneksi menneet farkut kokoa 152 cm ja ne sopii täydellisesti :oD Yleensäkin mulle on menny naisten koossa tuo 32/34. Pääasiassa kuitenkin mullakin on ihan niinkuin aika monella muullakin eri kokoiset ylä- ja alakroppa. Housut jos on kokoa 32 ne on passelit, mutta yläosat saavat melkein kautta linjan olla 34.

Ennen minullakin oli hankalampaa kun olin pyöreämpi (painoindeksi 25), mutta sitten laihdutin ja olen puolitoista vuotta painanut 44 kiloa (pi 20). Hieman on vielä hankalaa vaatteiden osto, koska kaikki pienet sopii päälle ja näyttää hyvältä, virheostoja tulee tosi paljon (ja vaatteita tulee ostettua ihan liikaa). Sitä ei ole näköjään vieläkään tottunut, että enää ei tarvi ostaa ensimmäistä vastaantullutta vaatekappaletta joka vain mahtuu päälle.

Tsemppiä garderobin muutokselle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löydän hyvin farkkuja ja puseroita ja urheiluvaatteita (HM, marketit jne.), mutta jos pitäisi löytää ns. parempia vaatteita, on se lähes mahdotonta. Hyvin istuvista jakuista, hameista, mekoista saa vaan haaveilla, aina roikkuu tai löpöttää jostain. Ehkä siksi olenkin tälläinen farkkuihminen, ja onneksi töissä on työvaatteet.

Vierailija
4/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en ole aivan hoikka, lievää ylipainoa on. Se harmittaa ja kova yritys on laihduttaa!

Se oli näköjään alkuperäisessä viestissä huonosti mainittu.

Tälle pyöreälle lantiolle lastenosaston vaatteet on liian kaposia.

Housut joudun aina lyhentämään, siihen olen jo tottunut.

Vierailija
5/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia jakkuja, mekkoja ja hameita joita voisi kuvitella käyttävänsä, ehkä farkkuja yms. mutta ei ns. parempia vaatteita

Vierailija
6/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavassa linkki nettisivuille www.exsemina.fi.

Kannattaa käydä paikan päällä ja tehdä löytöjä!!!

Vierailija
7/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkasin sitten myyjälle ja kysyin, että " mitähän kokoa nää suorat oikein on, kun lapussa lukee jotain outoa?" ja myyjä vastasi suureksi yllätykseksi, että " Tämä mallisto on tarkoitettu lyhyemmille naisille, näissä on hiukan kyhyemmät lahkeet. Kerro kahdella se luku siinä kokolapussa niin saat luvusta järjellisemmän!"

Sovitin niitä housuja, enkä meinannut saada ällistykseltäni enää vanhoja jalkaan, lahkeen olivat täydellisen pituiset! Olen 154cm pitkä.

ilmoitin heti kassalla sille myyjälle, että ryhdyn ketjun kanta-asiakkaaksi hetipaikalla. Hyvästi housujen lyhennys!!!!

Vierailija
8/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- eli Piccola Donna Unioninkadulla.

Vierailija
9/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuvan pitkän villakangastakin kokoa 32..

se toinen 152 senttinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi