Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro alkoholiongelmaisesta työkaveristasi

Vierailija
23.01.2016 |

Miten alkoholiongelma näkyy? Vaikuttaako työhön? Puhutaanko asiasta työkavereiden kesken?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap mielenterveysongelmistasi?

Minulla on diagnosoitu tunne-elämän epävakauden persoonallisuushäiriö, mutta siihen ei periaatteessa ole mitään hoitoa enkä mitään lääkitystä syökään. Myönnän olevani alkoholin suurkuluttaja.

Miksi sinulla ei ole mitään lääkitystä?

Niiden lääkkeiden sivuvaikutukset ovat hirvittäviä eikä häiriö vaikuta elämääni erityisen paljon nykyään. Sehän tarkoittaa vain, että olen esim. seksisuhteiden, rahankäytön, ihmissuhteiden ym. suhteen aika ailahtelevainen. Nykyään nämä asiat ovat kuitenkin hallinnassa ainakin siinä määrin, etteivät ne aiheuta minulle (eikä muille) henkistä/fyysistä haittaa, joten miksi söisin myrkkyjä?

Alkoholikin on myrkky, miksi käytät sitä vieläpä liikaa? Alkoholi aiheuttaa masennusta.

Vierailija
22/38 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on diagnosoitu tunne-elämän epävakauden persoonallisuushäiriö, mutta siihen ei periaatteessa ole mitään hoitoa enkä mitään lääkitystä syökään. Myönnän olevani alkoholin suurkuluttaja.

Niiden lääkkeiden sivuvaikutukset ovat hirvittäviä eikä häiriö vaikuta elämääni erityisen paljon nykyään. Sehän tarkoittaa vain, että olen esim. seksisuhteiden, rahankäytön, ihmissuhteiden ym. suhteen aika ailahtelevainen. Nykyään nämä asiat ovat kuitenkin hallinnassa ainakin siinä määrin, etteivät ne aiheuta minulle (eikä muille) henkistä/fyysistä haittaa, joten miksi söisin myrkkyjä?

Alkoholikin on myrkky, miksi käytät sitä vieläpä liikaa? Alkoholi aiheuttaa masennusta.

Alkoholista tulee edes hetkellisesti hyvä mieli, niistä lääkkeistä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa naispuolinen juoppo aiheutti tämän tästä jotain ihme draamaa. Myöhästyi töistä ja selitys oli, että auto ei lähtenyt käyntiin. Poissaoloja, turvonnut ulkomuoto, raivokohtauksia, viinan hajua hengityksessä. Kun hän kerran tuli myöhässä töihin, viinalta haisten ja itkien kertoi ajaneensa kolarin, teimme yhteistuumin johtajalle ilmoituksen. (Lähiesimies oli niin nynny, että ei uskaltanut puuttua asiaan). Tämän jälkeen kyseinen nainen jäi pitkälle sairauslomalle, ja teki ilmoituksen työpaikkakiusaamisesta. Tätä asiaa pyöriteltiin aikansa, kunnes kyseinen ihminen irtisanoitui. Lähiesimies vielä kehtasi järjestää keräyksen kyseisen naisen läksiäislahjaan, mutta onneksi hänkin joutui lähtemään pian puutteellisen johtamisen vuoksi. Onneksi kyseinen työpaikka on historiaa.

Vierailija
24/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassinen juttuhan on meidän mahtipontinen tunne-elämämme siis se, mistä meidät parhaiten tunnetaan. Googlaa alkoholistin tunne-elämä.

Homma riippuu(työpaikalla) tosi paljon siitä, että a. missä asemassa alkoholisti on työaikalla b. missä vaiheessa alkoholisairaus on.

Netissä on lääkäri Juha Kemppaisen nettisivut missä on kuvailtu varhais-, keski- ja loppuvaiheenalkoholismi. Esim. loppuvaiheessa tyypillistä on lounaan jälkeinen katoaminen (juomaan) tai tietysti runsaat poissaolot etenkin alkuviikosta.

Mitä haluat tietää?

T. nro 2 (alkoholisti)

Miten peittelet vanhan viinan hajua? Entä silmäpusseja?

Meikkaan joka päivä, pukeudun kalliisiin merkkivaatteisiin, huolehdin hygieniastani, käytän hajuvettä, hammaslakaa, hammastahnaa ja harjaan myös kielen (päivittäin). Silmissä käytän nudea inlieriä, jos tiedätte, mikä se on.

Mikä tämä nudea inlier on ja voiko sitä käyttää miehet?

En ole tuon vinkkaaja, mutta sitä voimme käyttää me allergiset punakkasilmäisetkin, ja myös miehet. Valkaisevat silmätipat on myös kova sana, kunhan ei säännöllisesti.

Se on nusen värinen INLINER vttu t. Nro 2 joka vihaa puhelimella kirjoittamista

Vierailija
25/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu! Tulkaa keskustelemaan alkoholismista 😍

Vierailija
26/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia käytän välillä viikollakin ja joskus runsaastikin. Töistä olen viimeeksi ollut poissa kolme vuotta sitten kaksi päivää kuumeen vuoksi, joten alkoholin takia ei poissaoloja ole ollut.

Mitä erityistä aloittaja haluat tietää?

Vierailija
27/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen työkaveri joutui peittelemään, nykyään tekee etätöitä :(

Vierailija
28/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Tunnettuahan on, että moni "lääkitsee" itseään alkoholilla. Näin teen itsekin ja olen saanut esimerkiksi työstressin laukeamaan iltaisin.

Vierailija
29/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikoinaan pomo joi työpäivän aikana. Meni pitkään ennen kun työkaverit huomas tilanteen. Itse huomasin heti, koska pomo oli äitini. Tilannetta oli niin kamala seurata, että sanoin itseni irti.

Vierailija
30/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Vierailija
31/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassinen juttuhan on meidän mahtipontinen tunne-elämämme siis se, mistä meidät parhaiten tunnetaan. Googlaa alkoholistin tunne-elämä.

Homma riippuu(työpaikalla) tosi paljon siitä, että a. missä asemassa alkoholisti on työaikalla b. missä vaiheessa alkoholisairaus on.

Netissä on lääkäri Juha Kemppaisen nettisivut missä on kuvailtu varhais-, keski- ja loppuvaiheenalkoholismi. Esim. loppuvaiheessa tyypillistä on lounaan jälkeinen katoaminen (juomaan) tai tietysti runsaat poissaolot etenkin alkuviikosta.

Mitä haluat tietää?

T. nro 2 (alkoholisti)

Meikkaan joka päivä, pukeudun kalliisiin merkkivaatteisiin, huolehdin hygieniastani, käytän hajuvettä, hammaslakaa, hammastahnaa ja harjaan myös kielen (päivittäin). Silmissä käytän nudea inlieriä, jos tiedätte, mikä se on.

Ot: tuli mielenkiintoisia kuvia googlehaulla nude inliner ;) mutta kuten arvelinkin, ihonvärinen kajal-kynä näin kansankielellä on kyseessä.

Vierailija
32/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisessä työpaikassa naispuolinen juoppo aiheutti tämän tästä jotain ihme draamaa. Myöhästyi töistä ja selitys oli, että auto ei lähtenyt käyntiin. Poissaoloja, turvonnut ulkomuoto, raivokohtauksia, viinan hajua hengityksessä. Kun hän kerran tuli myöhässä töihin, viinalta haisten ja itkien kertoi ajaneensa kolarin, teimme yhteistuumin johtajalle ilmoituksen. (Lähiesimies oli niin nynny, että ei uskaltanut puuttua asiaan). Tämän jälkeen kyseinen nainen jäi pitkälle sairauslomalle, ja teki ilmoituksen työpaikkakiusaamisesta.  --

Samoja kokemuksia minullakin entisellä työpaikallani. Työkaveri (n. 50-vuotias nainen) oli muutaman kerran kuukaudessa töissä silminnähden humalassa. Meikit ja hiukset sekaisin vaikka normaalisti ulkomuoto oli huoliteltu, myöhästeli jopa tunteja, tauot venyivät, haisi viinalle, puhui sekavia, hihitteli ja itsekseen, röyhtäili, kompasteli, tiputteli tavaroita jne. Flirttaili kaikille asiakkaille ja varmaan naukkaili vessassa lisää. Silti tuli autolla töihin.

Pomo tiesi asiassa ja välillä nainen oli ilmeisesti hoidossa ja saikulla alkoholismin takia mutta aina tuli takaisin töihin. Oli työskennellyt firmassa yhtä kauan kuin pomo, eli parikymmentä vuotta, ja pomolla ei varmaan tästä johtuen ollut sydäntä antaa potkuja.

Järkyttävä tapaus.

Vierailija
33/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen vastaavan tapauksen. Yleensä ikä vähän auttaa ja olen melko varma, että terapiakin. Tuota on kyllä tosi vaikea ymmärtää ulkopuolelta katsottuna.

Vierailija
34/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Tunnettuahan on, että moni "lääkitsee" itseään alkoholilla. Näin teen itsekin ja olen saanut esimerkiksi työstressin laukeamaan iltaisin.

Moni lääkitseekin itselleen masennuksen, annoskoot kasvavat ja lopulta se on addiktion, joka vie maksa paukkuu ja vikisee. Läheiset masentuvat ja oireilevat.

Mutta alkoholistin mielestä kaikki on just fine.

Vierailija
35/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluat tietää?

T. nro 2 (alkoholisti)

Ot: tuli mielenkiintoisia kuvia googlehaulla nude inliner ;) mutta kuten arvelinkin, ihonvärinen kajal-kynä näin kansankielellä on kyseessä.

Niin just, tuossa mun Lumenessa lukee inliner, pelkkä kajaali ei olisi kuvannut käyttötarkoitusta. En muistanut koko kajal nimitystä, kun nykyään puhutaan linereistä 😛. Liner ja inliner , kajal-kynä on historiaa ☺

Vierailija
36/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni lääkitseekin itselleen masennuksen, annoskoot kasvavat ja lopulta se on addiktion, joka vie maksa paukkuu ja vikisee. Läheiset masentuvat ja oireilevat.

Mutta alkoholistin mielestä kaikki on just fine.

Näin meitä suomalaisia on vuosikaudet valistettu. Ja siitä huolimatta Jeppe juo.

Vierailija
37/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työkaveri.

Hänellä on aina töistä hillitön kiire (juomaan). Ei vastaa koskaan iltaisin puhelimeen (koska on kännissä). Aamuisin haisee todella voimakkaasti viinalle (koska on koko illan juonut). Jos tulee iltavuoroon niin silloin vasta viinalle haiseekin (koska on aamulla ottanut tasoittavia).

Mies on esimiehenä ja joskus häntä pitää häiritä vapaa-aikana esim jos joku on sairastunut, mutta koskaan ei vastaa. Aamulla sanoo naama punaisena ja viinalta haisten että puhelin oli äänettömällä.

Työpaikan juhlissa sammuu aina pöytään, vaikka alkoholia ei juuri edes olisi tarjolla kuin ruokaviinin verran.

Semmoinen tapaus

Vierailija
38/38 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up