Vuokralainen lähti sopimuksen loputtua, mutta postia tulee?
Miten toimitaan kun entiseen vuokralaiseen ei saada yhteyttä, mutta posti silti tulee tähän osoitteeseen? Ei mitään käsitystä mihin tyyppi katosi. Ei huvittaisi koko aikaa pinota tuota kirjevuorta, eikä niitä saa aukaistakaan. Ei tiedetä onko tyyppi edes elossa tai Suomessa.
Kommentit (11)
Vie ne postiin ja selitä asia. Voit vielä lisäksi laittaa oveen lapun, että "Ei postia Möttöselle, ei asu enää täällä."
Mistä tämä kädettömyys kumpuaa?!
Heität roskiin. Ei ole sinun asiasi aikuisen asioita hoidella. Postiin voit tietenkin ilmoittaa, ettei ko. henkilö asu osoitteessa.
Laitat postilaatikkoon, kirjoitat päälle "väärin jaettu, osoite tuntematon". Ilmoitat postiin ja kirjoitat oveen, että osoitteessa asuvat vain tämän nimiset henkilöt. Posti yleensä viittaa kintaalla ilmoituksiin, mut aina kannattaa yrittää. Itse sain vierasta postia varmaan 3 vuotta muuton jälkeen, koska posti ilmoitti jakelun perusteeksi vain osoitteen, eli nimi voi olla vaikka Aku Ankka eikä jakaja noteeraa sitä.
Vedä osoite yli kuoresta, kirjoita siihen, ettei asu tässä osoitteessa ja tiputa oranssiin postilaatikkon.
Vedä osoite yli, kirjoita "ei asu täällä" ja laita keltaiseen postilaatikkoon. Lain mukaan kansalainen ei saa hukata toisen postia, mutta postia ei mikään estä tuomasta kirjeitä väärään osoitteeseen.
Minä neuvoin uutta vuokralaista keräämään 2 vko ajalta postit (käytettyyn) A4-kuoreen, kirjoitaamaan osoitekenttään "väärään osoitteeseen jaettua postia" ja pudottamaan kuoren postin laatikkoon.
Minusta oli mielenkiintoista avata ja tutkia minun kotiini saapunut ex-vuokralaisen posti. En tunnusta enää kirjesalaisuutta jos ei muista parin viikon aikana kääntää posteja.
Jokaiseen kirjeeseen kirjoitat: "Tuntematon tässä osoitteessa" ja viet ne Postin laatikkoon tai konttorille. Mainospostit heität roskiin.
Voit kirjoittaa kirjekuoreen esim. henkilö ei asu enää tässä osoitteessa. Lisäksi jos mahdollista niin yliviivata osoite ja jättää pelkkä nimi näkyviin. Sen jälkeen voit tiputtaa ne postilaatikkoon ja posti selvittää kirjeiden saajan. Postin nettisivuilla voit tehdä ilmoituksen, että asut asunnossa etkä halua muiden henkilöiden postia. Asukas ei välttämättä ole ilmoittanut postille osoitteen muutoksesta. Lisäksi voit soittaa maistraattiin ja kysyä, onko asunnossa muita henkilöitä kirjoilla lisäksesi. Jos siellä on joku vanha asukas niin voit tehdä maistraatissa hakemuksen asukkaan poistosta.
Itse tein kuten moni täällä, henkselit osoitteen yli ja teksti, ettei kys. henkilö enää asu täällä. Meille tosin valkeni hetken päästä, ettei entinen asukas ollut tehnyt muutettuaan muuttoilmoitusta maistraattiin, joten meidän piti ilmoittaa muutostaan sinne hänen puolestaan... Sen jälkeen ei ole tullut hänelle osoitettua postia meille.
Ota yhteyttä postiin, eivät saa kantaa asuntoon jossa kyeinen henkilö ei asu.