Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyttää nykyisin oikeastaan aina :(

Vierailija
23.01.2016 |

Viimeyönäkin unta tuli 9h ja olen taas ihan tiltissä, tosi epämukava olotila, tekisi mieli vain kömpiä peiton alle lämpimään ja nukkua. Ja arkiaamuisin en muista milloin olisin ollut ns virkeä, nukun 7-8h/yössä.

No, siinä mielessä kai normaalia että olen myös hyvin ahdistunut ja surkeissa fiiliksissä, työasiat mättää ja pahasti enkä näe parannusta tai ulospääsyä niistä.

Tiedän, että lääkärille jos menisin niin prakaisin todnäk ja kunnolla, itkisin ja urakalla. Mutta so what, antais varmaan jonkin nuppipillerireseptin ja käskyn syödä lisää vitamiineja ja tuunattua duunia sitten jos oma ei onnistuisi. Mitähän sekin voisi varhaiskasvatuksen parissa olla, en tiedä. Pää mömmöillä turraksi ja töihin vaan.

En jaksaisi:´(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeisiin. Hb, rautavarastot, D, B, kilppari jne

Vierailija
2/9 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla.

Suosittelen kuitenkin lääkäriin menemistä. Kannattaisi ottaa ainakin joitakin verikokeita, ihan siltä varalta että oloosi onkin jokin yksinkertainen selitys.

Itse pyörin pari vuotta sitten aika syvissä vesissä, mutta minun kohdallani selitys löytyi kilpirauhasesta. Lääkityksen avulla vointi on normalisoitunut.

Oletko varma, että todella saat tarpeeksi vitamiineja? Vai voisiko talvi ja pimeys vaikuttaa mielialaasi? Siihenkin lääkärillä voisi olla jotain apuja. Älä ainakaan jää yksin tuon asian kanssa!

Toivon sinulle voimia ja parempia päiviä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joopajoo. Deetä popsinut vuosikausia ympäri vuoden ja hb ollut raskausikoinakin huonoimmillaan 140. Mutta ehkä se on sitten se kilpirauhanen.

ap

Vierailija
4/9 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on kiva kun on se talvi ja lunta ja valkoista. Ja en edes syksyn pimeydestä kovin ole moksiskaan, lempivuodenaikaani se.

ap

Vierailija
5/9 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö miten?

Itse olen myös pitkistä unista huolimatta jatkuvasti ihan kamalan väsynyt ja googlailu tuotti joitain tuloksia.

Löysin tutkimuksen, jossa oli tutkittu ruokavalion yhteyttä unen laatuun. Koehenkilöt olivat syöneet alkuun ns. terveellisesti, eli monipuolisesti mutta pannassa olivat kaikki nopeat hiilihydraatit(sokeri ja vaalea leipä mm.) Sitten ruokavaliota oli muutettu niin, että henkilöt olivat saaneet syödä mitä halusivat(olivat päiväkirjojen mukaan syöneet juurikin sokeria ja muita nopeita hiilareita).

Eri ruokavalioilla henkilöt olivat nukkuneet yhtä pitkiä unia, mutta unen laatu oli ollut todella kehno jälkimmäisessä, vapaassa ruokavaliossa. Henkilöt olivat nukkuneet vähemmän syvää unta ja heräilleet enemmän, jonka seurauksena kokivat olevansa väsyneitä myös pitkien unien jälkeen.

En ole itse vielä testannut, mutta maanantaina aloitan :) Hyvä jos ongelmaan olisi sinunkin kohdallasi näin helppo ratkaisu.

Vierailija
6/9 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht monipuolisesti, ja sekaruokaa, syön. Välillä nukahtamisvaikeuksia kun oikein ahdistaa mutta kun nukahdan niin nukun yleensä ihan hyvin ja heräilemättä kunnes kello soittaa.

ap

Vierailija
7/9 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä?

Vierailija
8/9 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämunuaisen uupumus?