Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tarttee mennä huomenna kauppaan ostamaan jääkaappiin valeruokia.

Vierailija
22.01.2016 |

Eli vieraita on tulossa kylään ja itse vedän oman arkiruokani niin pihisti ja köyhästi että kukaan muu ei suostu syömään vaan porkkanoita ja kaurapuuroa.

Eli mitä te tavalliset ihmiset syötte esim aamupalaksi? Mä käyn yleensä työpäivinä lounasravintolassa, niin arkiruoka on tiedossa (teen varmaan lihapullia) mutta miten tosiaan aamupala? Mitä ostan kaupasta?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä haluat pihistellä niin jätät tuon ravintolasyömisen vähemmälle. Kummallista pihistelyä.

Aamulla syön yleensä puuroa ja päivällä nouto/lounasravintola ruokaa ja välipalana porkkanoita. Ruokaa en osaa laittaa ja töissä syön työkavereiden kanssa lounasravintolassa, se on samalla sosiaalinen tapahtuma.

Mun palkka ei ole kovin iso enkä osaa laittaa ruokaa siksi syön kotona yleensä just vaan puuroa ja porkkanoita. :)

Ap

Miten sä sitten ne lihapullat onnistut vieraillesi kokkaamaan?

En mä niitä tee, mun vieras/kaveri tekee. Mun tehtävä on hommata ruuat ja tiedän millä reseptillä tekee niin haen niitä ruokia kaupasta plus aamupala jutut :)

Nythän sulla on loistava mahdollisuus oppia ne lihapullat, muutaku vieraan kanssa tekemään.

Vierailija
22/30 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ap ihan kuin jostain Marsista maapallolle tipahtanut. :D   Et tiedä, mitä ihmiset syö aamupalaksi, et osaa laittaa ruokaa joten pureskelet vaan porkkanoita...  Jos et ole 12-vuotias keskellä viidakkoa kasvanut ja gorillojen kasvattama, niin vähän outoa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen, että meinaakohan ap selvitä "lihapullien raaka-aineilla". Entä salaatit, lisukkeet, kasvikset?

Nään sirlujen silmin muutamanlihapullan lautasella

Vierailija
24/30 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä haluat pihistellä niin jätät tuon ravintolasyömisen vähemmälle. Kummallista pihistelyä.

Aamulla syön yleensä puuroa ja päivällä nouto/lounasravintola ruokaa ja välipalana porkkanoita. Ruokaa en osaa laittaa ja töissä syön työkavereiden kanssa lounasravintolassa, se on samalla sosiaalinen tapahtuma.

Mun palkka ei ole kovin iso enkä osaa laittaa ruokaa siksi syön kotona yleensä just vaan puuroa ja porkkanoita. :)

Ap

Opettele laittamaan ruokaa? Tosin onhan se ikävä jos yksin joutuu eväitä syömään... Mä lopetin lounasravintoloissa käynnin. Säästän pitkästi yli 200e/kk. Sillä saa yhdelle ihmiselle hyvät ruoat kotiin ja säästöönkin jää.

Kyllä mun täytyy ruokaa opetella tekemään, mutta koska asun yksin, en ala syömään yksin kun kaverit menee lounaalle.

Ap

Ja viikonloppuisin vedät tietty myös vaan porkkanoita? Tää on todella outo aloitus. Kyllä jokainen normaali ihminen tietää, mitä aamupalalla on tapana tarjota.

Vierailija
25/30 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen "valeruokia"? Muovista tehtyjä näköisruokia? Tuskin ne vieraat niistä suuresti ilahtuu...

Vierailija
26/30 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En mä niitä tee, mun vieras/kaveri tekee. Mun tehtävä on hommata ruuat ja tiedän millä reseptillä tekee niin haen niitä ruokia kaupasta plus aamupala jutut :)

No aloituksessasi kyllä sanot tekeväsi ne lihapullat itse...

Niin, siis kaveri tekee, mutta päiväruoka on tiedossa, sitä enemmän tarkoitin tuolla teen lihapullia.

Viikonloppuna haen noutoruokaa.

Siksi valeruokia koska en osaa sitä ruokaa tehdä ja syön oudosti niin en halua että mun tutut saisi selville että elän oikeasti vain puurolla ja porkkanalla.

Vierailija
27/30 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on ohis, mutta sanonpa sen, että karhunpalveluksen tekevät lapsilleen ne vanhemmat, jotka eivät opeta lapsiaan laittamaan ruokaa

Meillä kotona oli sääntö, että kukaan ei muuta kotoa pois ennen kuin osaa tehdä 30 erilaista ruokalajia. Meidät otettiin mukaan ruuanlaittoon alle kouluikäisinä, ja 12-vuotiaasta alkaen jokaisella oli oma ruuanlaittovuoro kerran viikossa. Osattiin jo paljon enemmänkin kuin 30 ruokaa siinä vaiheessa, kun lähdettiin omillemme.

Tämä sama jatkuu seuraavassa sukupolvessa. Niin minä kuin siskoni ja veljeni opetetaan omat lapsemme kauhan varteen pienestä pitäen.

No, ei ole sun vikasi ap, että et kotona (etkä ilmeisesti koulun kotitaloustunneillakaan) saanut tätä oppia. Mutta ei ole myöhäistä, itsekseenkin voi opetella. Et varmaan koko ikääsi halua elää noutoruualla.

Vierailija
28/30 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No aloituksessasi kyllä sanot tekeväsi ne lihapullat itse...

Niin, siis kaveri tekee, mutta päiväruoka on tiedossa, sitä enemmän tarkoitin tuolla teen lihapullia.

Viikonloppuna haen noutoruokaa.

Siksi valeruokia koska en osaa sitä ruokaa tehdä ja syön oudosti niin en halua että mun tutut saisi selville että elän oikeasti vain puurolla ja porkkanalla.

No sitten vaikka hämäysruokia. Mutta ei mitään "valeruokia". :)

Eikö sua itseäsi häiritse elää pelkällä puurolla ja porkkanalla? Ei tee mieli opetella laittamaan muutakin ruokaa?

Vierailija
29/30 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalla syön kaurapuuroa, itsekerättyjä marjoja pakkasesta, maitolasillisen, ja porkkanaa tai muuta juuresta. Joskus lisäksi keitetty kananmuna.

Vierailija
30/30 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalalla syön kaurapuuroa, itsekerättyjä marjoja pakkasesta, maitolasillisen, ja porkkanaa tai muuta juuresta. Joskus lisäksi keitetty kananmuna.

Eli jos ap söisi vielä kananmunan ja marjoja, ongelmaa ei olisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi