Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Provosoin miehiä lyömään?

Vierailija
22.01.2016 |

Kärsin vakavasta masennuksesta ja läheisriippuvaisuudesta. Olen elämäni kahdessa pitkässä parisuhteessa saanut molemmissa miehen lyömään minua ihan kunnolla riitojen päätteeksi. Kerran jopa niin pahasti, että linkutin jalkaani muutaman päivän sen jälkeen. Tiedän, että olen käyttäytynyt sietämättömästi. Mitä ihmettä pitäisi tehdä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä miehet. Elä yksin. Tai sitten lyö takasin vasaralla. Tarpeeksi monta kertaa kun lyö se ei lyö enää sua. terv kokemuksen rintaääni

Vierailija
2/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et provosoi. Valitset vääränlaisia miehiä. Kannattaa esittää itsellensä kysymys: miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et provosoi. Valitset vääränlaisia miehiä. Kannattaa esittää itsellensä kysymys: miksi?

Kaikki miehet on vääränlaisia. piste.

Vierailija
4/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä sitä päätä. Ap sanoi provosoivansa lyömään ja sillä siisti.

Vierailija
5/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin käyttäydyt erityisen haastavasti. Todennäköisemmin huonon omanarvontunnon ja masennuksen takia lyöttäydyt muita helpommin yhteen pahojen miesten kanssa.

Tietysti jos on paha olla, voi pahaa oloa helposti purkaa liikaa läheisiin, mutta miehen päätös lyödä on aina miehen oma. Esim. sen sijaan, että sanoisi, että käyttäydyt sietämättömästi ja hakeudu hoitoon.

Vierailija
6/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä sellaisten miesten kanssa jotka eivät arvosta sinua tai näe sinussa mitään hyvää. Sitten hakkaavat sinua muuten vaan kun et ole heidän toivomustensa mukainen. Jotkut miehet käyttäytyvät noin jos nainen yrittää sanoa yhtään mitään vastaan ja olla eri mieltä miehen kanssa esim. riidan aiheesta tai riidan kulusta. Tuontyyppiset miehet väittävät naisen aina provosoineen väkivaltaan ja ignooraavat naisen näkökulman/omat tekonsa konfliktissa ja laittavat koko riidan aina toisen osapuolen niskaan. Oletko ollut miehen kanssa joka syyttää sinua kaikista virheistä, mutta on omasta mielestään täydellinen?

Etsi parempi mies.

Vierailija
7/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun provosoit miehiä lyömään niin mikä tavoite sinulla on siinä. Onko tarkoitus päästä jotenkin miesten "yläpuolelle" . Saada mies tuntemaan itsensä huonoksi ?

Vierailija
8/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin käyttäydyt erityisen haastavasti. Todennäköisemmin huonon omanarvontunnon ja masennuksen takia lyöttäydyt muita helpommin yhteen pahojen miesten kanssa.

Tietysti jos on paha olla, voi pahaa oloa helposti purkaa liikaa läheisiin, mutta miehen päätös lyödä on aina miehen oma. Esim. sen sijaan, että sanoisi, että käyttäydyt sietämättömästi ja hakeudu hoitoon.

Et sinä sitä päätä että mitä ap. sanoo. Voit tulkita omia tuntojasi, et toisen sanomisia.

Ap. sanoo. "tiedän että olen käyttäytynyt sietämättömästi".

Vierailija
9/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten provosoit tarkalleen ottaen? Itse tiedän olevani humalassa todella temperamenttinen ja mielialani voi muuttua yöstä päiväksi silmän räpäyksessä! Ja tämä siis kohdistuu yleensä vain kumppaniini. Vanhoja asioita tupsahtaa mieleen ja mies on kyllä oikeasti joskus käyttäytynyt todella paskasti minua kohtaan. Nykyisin en käytä alkoholia juuri lainkaan tästä syystä. Olen saanut silmittömiä mustasukkaisuuskohtauksia, itkupotkuraivareita, huutanut todella järkyttäviä asioita... En ole kuitenkaan väkivaltainen. Mies on suuttunut joskus niin, että on hajottanut tavaroita, muttei ikinä lyönyt minua, ei edes meinannut! Vaikka olisin varmasti ansainnut mottauksen kuonooni. Liittyykö sinun provosointiin alkoholi? Lopeta se!

Vierailija
10/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä sitä päätä että mitä ap. sanoo. Voit tulkita omia tuntojasi, et toisen sanomisia.

Miestensä hakkaamat naiset tyypillisesti hakevat syitä itsestään: "kun silloinkin auoin päätäni"; "kyllä minäkin osaan olla välillä inhottava". Lisäksi asiaa pahentaa se, että myös kumppani syyttää naista itseään, jolloin väkivallan uhrin oma käsitys omasta käytöksestään ja sen kamaluudesta vääristyy ajan myötä yhä pahemmin. Mittasuhteet, suhteellisuudentaju katoavat.

Tämän tunnetun ilmiön takia pitäisin todennäköisempänä, että ap:n käytös tuskin on niin hirveän provosoivaa. Se vika ei löydy sieltä, että ap on joskus tiuskinut tms.

Vierailija
11/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö miehiin käsiksi niin että puolustautuvat väkivallalla? Jos et, niin kyllä aikuisen pitäisi osatahillitä itseään vaikka toinen kuikak provosoisi. Lähtee vaikka pois tilanteesta (huoneesta, asunnosta tms) jos pinna meinaa palaa liikaa.

Vierailija
12/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkutit jalkaasi? Vaikka olisitkin provosoinut paljon, tuo on järkyttävää ja väärin

Vierailija
13/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö miehiin käsiksi niin että puolustautuvat väkivallalla? Jos et, niin kyllä aikuisen pitäisi osatahillitä itseään vaikka toinen kuikak provosoisi. Lähtee vaikka pois tilanteesta (huoneesta, asunnosta tms) jos pinna meinaa palaa liikaa.

Tarkoitatko että on ok. käyttäytyä niin että toinen lyö ja suorastaan toivoa että toinen lyö ?

Vierailija
14/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestensä hakkaamat naiset tyypillisesti hakevat syitä itsestään: "kun silloinkin auoin päätäni"; "kyllä minäkin osaan olla välillä inhottava". Lisäksi asiaa pahentaa se, että myös kumppani syyttää naista itseään, jolloin väkivallan uhrin oma käsitys omasta käytöksestään ja sen kamaluudesta vääristyy ajan myötä yhä pahemmin. Mittasuhteet, suhteellisuudentaju katoavat.

Tämän tunnetun ilmiön takia pitäisin todennäköisempänä, että ap:n käytös tuskin on niin hirveän provosoivaa. Se vika ei löydy sieltä, että ap on joskus tiuskinut tms.

Kyse ei ole mistään todennäköisyyksistä vaan siitä että ap. esittää kuin mitä esittää.

Ei kukaan ammattiauttajakaan lähde tyrmäämään kenenkään ajatuskulkuja ihan ensimmäisenä. Kyllä siinä käydään ensin läpi asiakkaan tuntemukset.

Vierailija
15/15 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole mistään todennäköisyyksistä vaan siitä että ap. esittää kuin mitä esittää.

Ei kukaan ammattiauttajakaan lähde tyrmäämään kenenkään ajatuskulkuja ihan ensimmäisenä. Kyllä siinä käydään ensin läpi asiakkaan tuntemukset.

Onneksi tämä on keskustelupalsta eikä ammattilaisvastaanotto.

Keskustelu provosoinnista on yhtä hedelmällistä kuin keskustelu siitä, miten naiset provosoivat raiskaamaan.

Että jos nyt ap ei ole fyysisesti vahvempi ja lyö itse miestä tai käy pienempikokoisena käy fyysisesti kimppuun kuin seinähullu, hän ei provosoi lyömään. Ja silloinkin rauhantahtoinen mies todennäköisemmin koettaa väistellä iskut ja lähtee menemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi