Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lounassetelillä voi ostaa S-Marketista?

Vierailija
22.01.2016 |

Kertokaa nyt, kun en googlettamalla selvää saa. Voin siis ostaa valmissalaatin tai valmisleivän ja sen lisäksi jonkun juoman, niinkö? Voinko ostaa palvelutiskiltä makaronilaatikkoa? Voinko ostaa palvelutiskiltä vaikka mustaamakkaraa tai pelkkää nakkikastiketta?

Jos nakkikastike maksaa kympin kilo ja lounasseteli on parikymmentä senttiä yli, voinko ostaa lounassetelillä kilon nakkikastiketta?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounarilla voit ostaa lämmintiskiltä esimerkiksi sitä nakkikastiketta JA kermaperunoita tai mitä milloinkin on tarjolla. Ei siis tarvitse ostaa vain yhtä lajia vaan voit koota sieltä aterian. Kannattaa koota se kuitenkin niin, että lounarin arvo tulee täyteen, koska et saa siitä rahana takaisin. Sen sijaan, jos hinta ylittää lounarin arvon, niin maksat lopun omalla rahallasi.

Lounareilla voi ostaa myös salaattia, joka kootaan salaattipöydästä, tai noita em. tuoretiskiltä myytäviä täytettyjä leipiä.

Lounareilla ei saisi myydä eineksiä, karkkia ym., mutta se on kauppiaasta riippuvaista kuinka tiukasti he pitävät tästä määräyksestä kiinni. Lähtökohtaisesti et kuitenkaan voi ostaa kuin noita em. aterioita.

Ei tarvitse ostaa yhtää lajia, mutta voiko ostaa kilon nakkikastiketta? Mistä tähän saisi täysin pätevän vastauksen, kun ei edes lounassetelin nettisivuilla tietoa lue. Olisi ihan järjettömän typerää mennä maanantaina S-Marketin kassalle kilon nakkisoosilaatikon kanssa ja ne ilmoittaisivat sitten, ettei se ole ateria, kun siitä puuttuu perunat ja salaatit, että käypäs siellä tiskillä uudestaan..

ap

Miksei muka voisi? Sanot vaan, että se on sun lounas. Kai sä saat vetää lounaaksi pelkkää nakkikastiketta, jos haluat.

Vierailija
42/54 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömintä tässä keskustelussa on mielestäni se, että joku ilmeisesti oikeasti haluaa ostaa KILON NAKKIKASTIKETTA. Omg, kyllä sillä lounarilla varmasti saisi jotakin parempaakin. Ja toisaalta on ihan uskomatonta, millaisen ongelman yhdestä lounariraukasta saa aikaiseksi. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä lounasseteleillä voi nykyään maksaa kuin yhden aterian, ei koko perheen ateriaa. Onko jossain vielä setelit käytössä? Mulla ei ole, mutta lähipiirissä kaikilla on se joku kortti, johon ladataan jotain arvoa ja siinä on minimi ja maksimi, mitä kerralla saa käyttää. Luottokortin tyylinen, mutta saa käyttää kerrallaan vain yhden lounaan arvon. Miehellä oli seteleitä vielä edellisellä työpaikalla ja ei ravintolat enää hyväksyneet kuin yhden kerrallaan.

Vierailija
44/54 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tää lounarijuttu nyt menee? Kun netissä lukee selvästi, että sillä saa ostaa vain oman ruokansa, niin voiko sillä ostaa suuten määrän muuta ruokaa? Kuten tuo ap:n esimerkki nakkikastikkeesta. Eihän kukaan usko, että kukaan syö lounaaksi kiloa nakkikastiketta. Ja nämä valmiit salaatitko (muovilaatikkoon valmiiksi pakatut) ei ole lounaita?

Kauheesti lounareita kertyy, kun normaalisti syödään työpaikkaruokalassa. Nyt ollaan kotona.

No siinäpä vasta kysymys! Varmaan se kassa sanoo, että käyppä viemässä 800 g nakkikastikkeesta takaisin tiskille, kun yhden ihmisen annos on 200 g.

Haloo, jos kauppa hyväksyy lounarin maksuvälineenä, voi sillä maksaa ihan mitä vaan!

Kauppa hyväksyy lounarin LOUNAAN makamiseen. Jos lounarisi on esim. 10,50 arvoinen, voit ostaa sillä 3 e mustanmakkaran, muu raha menee hukkaan. Et voi käyttää loppurahaa lounarista muihin ostoksiin. On kaupasta kiinni, tulkitseeko kilon nakkikastikkeen lounaaksi vai perheen ruoaksi. Minusta tuo ei ole lounas, eli lounari ei käy.

No jaa. Olen ostanut lounarilla tyylin leipäpussin, maitolitran, jugurtteja ja hedelmiä. Luuletteko te tosiaan, että kassa alkaa väittämään vastaan, että ei nuo ole lounaita??

Vierailija
45/54 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämättömintä tässä keskustelussa on mielestäni se, että joku ilmeisesti oikeasti haluaa ostaa KILON NAKKIKASTIKETTA. Omg, kyllä sillä lounarilla varmasti saisi jotakin parempaakin. Ja toisaalta on ihan uskomatonta, millaisen ongelman yhdestä lounariraukasta saa aikaiseksi. :D

Lounasseteli onkin huono nimi kun kyse on lähinnä lounasravintolasetelistä koska lounasta sillä ei sinänsä voi ostaa. Lounashan voi olla ihan mitä kukin lounaakseen syö mutta vain osaan tuo seteli käy maksuvälineeksi.

Vierailija
46/54 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-marketissa lounaskortilla/-setelillä voi ostaa palvelutorin ruokaa, Makulan tuotteita, paistopistetuotteita, hedelmiä (muutama) ja max 1 litran juoma. Lisäksi saa olla "jälkkärinä" yksi irtojäätelö, rahka, vanukas jne.

Näistä säännöistä on ikävä joutua nipottamaan lähes päivittäin asiakkaiden kanssa, koska kaikki eivät ymmärrä, että lounaskortti on työnantajan tarjoama LOUNASetu, eikä sillä siksi voi maksaa vaikkapa paristoja tai hehkulamppuja (kyllä, näitäkin ostajia tulee usein). Ikävä kyllä, joissakin kaupoissa näitä sääntöjä ei noudateta, ja toisaalta kaikki meidän ketjun omatkaan työntekijät eivät näitä sääntöjä viitsi noudattaa ja siksi usein asiakkaat vetoavat siihen, että "ennenkin on onnistunut". Meidän myymälässä kassavastaava on hyvin tarkka siitä, että näitä sääntöjä noudatetaan ja jokainen joutuu puhutteluun, jos sääntöjä laiminlyö useasti.

- S-marketin myyjä

Vierailija
47/54 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko käyttää lounasseteleitä itse kun mummoni mulle ne antoi? Ei lue nimeä ja ne on niitä paperilappusia.

Vierailija
48/54 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä kilossa nakkikastiketta ollenkaan nakkeja? t: Nakki ilman kastiketta.

Vierailija
49/54 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kassatätinä voin kertoa että mua ei helvettiäkään kiinnosta mitä se sun palvelutorin laatikko sisältää ja kuinka paljon , oli se sitten kilo nakkikastiketta tai kilo salaattia. Kunhan se tuote on lounasseteli tuoteryhmää eli palvelutorilta niin sitä saa ostaa just niin paljon kun sielu sietää. Samalla tavallahan sä voit maksaa ravintolassa usealla lounarilla vaikka koko kolmen ruokalajin illallisen eikä siihen kukaan puutu.

Ps. nykyään tuota on useissa s-ryhmän kaupoissa ainakin höllennetty jonkun verran , varsinkin jos palvelutoria ei ole kyseisessä kaupassa ollenkaan. valmissalaatteja ja -leipiä (esim. makula) ja valmisannoksia (esim. via) + 0,5l juoma saattaa siis saada lounarilla, tää on kuitenkin vähän riskimpi koska varsinaisesti se ei oo sallittua.

Vierailija
50/54 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kassatätinä voin kertoa että mua ei helvettiäkään kiinnosta mitä se sun palvelutorin laatikko sisältää ja kuinka paljon , oli se sitten kilo nakkikastiketta tai kilo salaattia. Kunhan se tuote on lounasseteli tuoteryhmää eli palvelutorilta niin sitä saa ostaa just niin paljon kun sielu sietää. Samalla tavallahan sä voit maksaa ravintolassa usealla lounarilla vaikka koko kolmen ruokalajin illallisen eikä siihen kukaan puutu.

Ps. nykyään tuota on useissa s-ryhmän kaupoissa ainakin höllennetty jonkun verran , varsinkin jos palvelutoria ei ole kyseisessä kaupassa ollenkaan. valmissalaatteja ja -leipiä (esim. makula) ja valmisannoksia (esim. via) + 0,5l juoma saattaa siis saada lounarilla, tää on kuitenkin vähän riskimpi koska varsinaisesti se ei oo sallittua.

Joissain ravintoloissa ollaan tarkkoja sen kanssa, ettei lounareita voi käyttää kuin sen yhden kerrallaan. Sitten on myös niitä, jotka ottavat vastaan useamman lounarin eikä välitä, vaikka laskulla on myös alkoholia.

Itse ostin tänään lounasedulla Herkun palvelutorilta uudeksi vuodeksi sienisalaattia, katkarapusalaattia sekä porotartaria. Kotona huomasin, että loppusumma jäi itse asiassa alle lounasedun, koska hävikkituotteena myyty salaatti olikin -60% eikä -30%. Kassalla siihen ei kuitenkaan kiinnitetty huomiota.

Vierailija
51/54 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain ravintoloissa ollaan tarkkoja sen kanssa, ettei lounareita voi käyttää kuin sen yhden kerrallaan. Sitten on myös niitä, jotka ottavat vastaan useamman lounarin eikä välitä, vaikka laskulla on myös alkoholia.

Itse ostin tänään lounasedulla Herkun palvelutorilta uudeksi vuodeksi sienisalaattia, katkarapusalaattia sekä porotartaria. Kotona huomasin, että loppusumma jäi itse asiassa alle lounasedun, koska hävikkituotteena myyty salaatti olikin -60% eikä -30%. Kassalla siihen ei kuitenkaan kiinnitetty huomiota.

Vierailija
52/54 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinko käyttää lounasseteleitä itse kun mummoni mulle ne antoi? Ei lue nimeä ja ne on niitä paperilappusia.

kyllä voit.

Vierailija
53/54 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäänpä oman lusikkani nakkikastikkeeseen omalla kysymyksellä.

Eli meillä on eazybreakillä lounas etu 228,90e max 21 ostoskertaa eli n. 10, 90 per ateria. Oheessa lukee myös 75% omavastuuosuus.

En ole KOSKAAN käyttänyt niitä tämän parin vuoden aikana, kun en tiedä miten homma toimii. Harvemmin ehdin mitään lounasta hakemaan, mutta jos nyt ehtisin niin mitä tuo 75% omavastuuosuus tarkoittaa ja mistä se vähennetään jos etua päättäisin käyttää, palkasta?

Vierailija
54/54 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tää lounarijuttu nyt menee? Kun netissä lukee selvästi, että sillä saa ostaa vain oman ruokansa, niin voiko sillä ostaa suuten määrän muuta ruokaa? Kuten tuo ap:n esimerkki nakkikastikkeesta. Eihän kukaan usko, että kukaan syö lounaaksi kiloa nakkikastiketta. Ja nämä valmiit salaatitko (muovilaatikkoon valmiiksi pakatut) ei ole lounaita?

Kauheesti lounareita kertyy, kun normaalisti syödään työpaikkaruokalassa. Nyt ollaan kotona.

No siinäpä vasta kysymys! Varmaan se kassa sanoo, että käyppä viemässä 800 g nakkikastikkeesta takaisin tiskille, kun yhden ihmisen annos on 200 g.

Haloo, jos kauppa hyväksyy lounarin maksuvälineenä, voi sillä maksaa ihan mitä vaan!

Kauppa hyväksyy lounarin LOUNAAN makamiseen. Jos lounarisi on esim. 10,50 arvoinen, voit ostaa sillä 3 e mustanmakkaran, muu raha menee hukkaan. Et voi käyttää loppurahaa lounarista muihin ostoksiin. On kaupasta kiinni, tulkitseeko kilon nakkikastikkeen lounaaksi vai perheen ruoaksi. Minusta tuo ei ole lounas, eli lounari ei käy.

No jaa. Olen ostanut lounarilla tyylin leipäpussin, maitolitran, jugurtteja ja hedelmiä. Luuletteko te tosiaan, että kassa alkaa väittämään vastaan, että ei nuo ole lounaita??

Tällä viikolla kun kävin kaupasta hakemassa lounastarpeita, niin myyjä ei myynyt lounassetelillä leipäpussia, juustopakettia, mikrossa lämmitettävää lounaskeittoa ja hedelmiä. Olin jo poistumassa kassalta, niin myyjä vielä kaivoi A4:sen esiin ja alkoi selittämään mitä sillä lounassetelillä saa ostaa. Olisin saanut ostaa valmiiksi lämmitetyn ruuan, mutta en sellaista, mitä ”valmistan itse loppuun” lämmittämällä sen mikrossa. Eli kyllä voi myyjä alkaa väittämään vastaan, että ostoksiasi ei hyväksytä lounasedulla maksettavaksi lounaaksi.

Toiset myyjät sitten taas katsovat läpi sormien mitä lounarilla ostetaan ja olen minäkin joskus saanut ostettua työpäivän jälkeen kotiin vietäväksi lounarilla mm. sinappia, ketsuppia, maitoa ja muuta mitä ei ollut lounaaksi tarkoitettu.