Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Helluntaiseurakunnasta?

Vierailija
22.01.2016 |

Olen kiinnostunut Helluntaiseurakunnasta, olen käynyt heidän tilaisuuksissaan ja siellä on lämmin tunnelma, saan uskoa ja voimaa arkeeni heidän saarnoistaan. Kerro kokemuksesi. Myös jos olet perheessäsi ainoa, joka on liittynyt Helluntaiseurakuntaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni kertoo varsin "ulkokultaisista" ihmisistä, joita tietysti löytyy kyllä muistakin kristillisistä yhteisöistä.

Vierailija
2/19 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat tuntuvat olevan niin haltioituneita omasta uskostaan, että vaikuttavat ihan superonnellisilta. Olen ehkä jopa vähän kade tuosta elämänilosta. Iloisempaa porukkaa tuntuvat olevan kuin vaikkapa jehovat tai perus-evlut-uskikset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostais kovasti toisaalta. Olen tv7:n ohjelmia katsomalla tutustunut hieman. Uskossa tuntuu olevan se henkilökohtainen suhde Jeesukseen ja iloisuus korostettuna ihan eri tavalla kuin leipäkirkon penkillä. Voimaannuttavaa, myös television kautta katsottuna.

Vierailija
4/19 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kasvanut helluntailaisperheessä ja kokenut helvetin.

Vierailija
5/19 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin kiinnostais kovasti toisaalta. Olen tv7:n ohjelmia katsomalla tutustunut hieman. Uskossa tuntuu olevan se henkilökohtainen suhde Jeesukseen ja iloisuus korostettuna ihan eri tavalla kuin leipäkirkon penkillä. Voimaannuttavaa, myös television kautta katsottuna.

Iloista on meno - ei siinä mitään. Mutta kuten sanoin, omalle vakaumukselle helluntailaisten toiminta tuntui kovin ulkokultaiselta. Paljon hurskaita puheita, mutta....

Kristillisdemokraateista löytyy paljon helluntailaisia ja se aika pitkälle selittääkin miksi KD-puolueen kannatus jää muutamaan prosenttiin maassa missä väestöstä kuitenkin reilut 70% pitää itseään kristittynä....

Vierailija
6/19 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kasvanut helluntailaisperheessä ja kokenut helvetin.

Ehtisitkö/voisitko kertoa tarkemmin, miksi näin? Tilaisuuksissa ihmiset ovat ystävällisiä ja iloisia. Olen miettinytkin, muuttuuko meno, jos ns. ajautuu syvemmälle hellareiden touhuihin. Nyt siis käyn vain silloin tällöin joissain tilaisuuksissa, jotka katson itseäni miellyttäviksi.

-ap

Vierailija
7/19 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin mikä tahansa paikka missä paljon ihmisiä: on hyviä ja ei-niin-hyviä ihmisiä. 

osa oikeasti uskoo ja on lähimmäisenrakkaita, osa varsinkin kääntyneistä näitä ulkokultaisia ja korostaa itseään (ja varallisuutta) ja ovat hyvinkin tekopyhiä. esim alkoholia ei käytetä - ollaan parempia ihmisiä ja niin paljon enemmän rahaa ja hienompi auto kuin muilla sen vuoksi - ja sitten on piilossa pullo :D ihan vaan lääkkeeksi vai :D

mun mielestä se on niinkuin mikä muukin harrastus, vie sun rahat ja ajan ja jos olet onnellinen sen kanssa niin siitä vain. saatat löytää jopa rauhan ja on siellä oikeasti parannettu juoppoja parempaan elämään. 

huomioi mielipiteessäni että olen ateisti. miehen puolelta n puolet kuuluu helluntaiseurakuntaan ja ensimmäisen rukousillan näkeminen oli pieni järkytys rauhalliseen luterilaiseen menoon tottuneelle.

Vierailija
8/19 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up, löytyykö lisää mielipiteitä?

-ap

Vierailija
9/19 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttävät joukkohysteriatekniikkaa uskon vahvistamiseen. Voit myös tehdä mitä hyvänsä, koska saat kaiken kumminkin anteeksi yhteisöltä. Mustavalkoista porukkaa, aivopestyjä.

Vierailija
10/19 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene mukaan. Uskovat jopa että lapsi sikisi pyhästä hengestä 😂😂

Vierailija
11/19 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin silloin tällöin opiskeluaikana helluntailaisten tilaisuuksissa, vaikka ev.lut. olenkin, mutta opiskelukavereissa oli helluntailaisia.

Sitten erään kerran kesätyöpaikkakunnallani menin paikallisen helluntaiseurakunnan tilaisuuteen pienemmällä paikkakunnalla, ja ilahduin, kun eräs nuori mies tuli heti juttelemaan ja tutustumaan uuteen ihmiseen, kunnes... satuin mainitsemaan jotain miehestäni, jolloin tämä tyyppi jätti minut kuin nallin kalliolle, eikä kukaan muukaan tullut mitään puhumaan tai edes tervehtinyt.

Ainakin Tampereen helluntaiseurakunnassa oli aikoinaan naisilla hattupakko. Mutta kun naiset rupesivat sitten oikein kilpailemaan, kenellä on hienoin hattu, niin tästä pakosta luovuttiin.

Tuttavani on helluntailainen ja meni nuorena naimisiin helluntailaisen miehen kanssa. Heille tuli myöhemmin ero. Nyt tuttavani ei voi mennä enää helluntailaisten tilaisuuksiin, koska on eronnut.

Opiskelukaverini oli jo teinistä kovin aktiivinen helluntaiseurakunnassa. Kävi kasteellakin. Kunnes sitten eräänä päivänä hänen äitinsä sanoi, että kyllä sinä saat niiden helluntailaisten tilaisuuksissa käydä, mutta älä nyt sitten kasteelle mene. Oli "unohtanut" kertoa äidilleen, että oli käynyt kasteella .

Vierailija
12/19 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene mukaan. Uskovat jopa että lapsi sikisi pyhästä hengestä 😂😂

Niin ne uskovat luterilaisetkin.

Vierailija
13/19 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on joku maailmanloppu tulossa. Muuten hyviä tyyppejä.

Vierailija
14/19 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nyt ota kantaa helluntaihin, luterilaisuuteen ja mihinkään kristilliseen yhteisöön. Mutta olen huomannut, että tyypillistä kristinuskon kritiikille on se että tietämättömyys Raamatusta, Jumalan laista, evankeliumista, Pyhän Hengen vuodatuksesta, luomisesta, Eevan ja Aadamin lankeemuksesta, Jeesuksen Golgatan työstä ja Hänen kuolemasta ja ylösnousemisesta... on hyvin pinnallista ja jopa täysin Raamatun vastaista. 

Jeesus sanoi: "Te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia (Raamattua) ettekä Jumalan voimaa."

Kehoitan kaikkia lukemaan Raamattua, rukoilemaan Jumalaa että Hän avaisi Raamatun profetioiden salaisuuksia ja siihen kätkettyjä aarteita. Tässä me olemme kaikki Jumalan viisausdesta riippuvaisia. Minäkin. Ja jos Raamattu ajan kanssa avautuu niin siinä ei ole mitään kerskaamista. Sillä ei Raamattu ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä, vaan Jumala armostaan antaa viisautta ymmärtää Raamatun syviä salaisuuksia.

Perustotuus eli evankeliumi on itse kunkin ymmärrettävissä. Siinä on lapsenmielellä vakuuttava osa. Jos ihminen ei ota vastaan evankeliumia niin kuin lapsi, niin ei pääse itse asiaan käsiksi eikä löydä pelastusta eikä Pelastajaa. Ei lapsenmieli ole mikään tenavamaista kakaruutta tai hullua. Ei sinne päinkään. Sillä Raamattu on täyttä totta kannesta kanteen ja sen evanleliumin avoin, uskalias, häpeilemätön ja varma   vastaanotto on asia jota ei kukaan kadu. 

Vierailija
15/19 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä mieltä olet abortista, homoudesta tai transseksuaalisuudesta? Tunnen helluntalaisia ja nämä ovat niitä asioita, joita eivät hyväksy. Muuten voivat olla ihan normaalisuvaitsevaisen oloisia, mutta otapa nämä asiat puheeksi niin se todellinen takapajuisuus tulee ilmi. 

Vierailija
16/19 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoihin suhtaudutaan ikävästi.

Vierailija
17/19 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin silloin tällöin opiskeluaikana helluntailaisten tilaisuuksissa, vaikka ev.lut. olenkin, mutta opiskelukavereissa oli helluntailaisia.

Sitten erään kerran kesätyöpaikkakunnallani menin paikallisen helluntaiseurakunnan tilaisuuteen pienemmällä paikkakunnalla, ja ilahduin, kun eräs nuori mies tuli heti juttelemaan ja tutustumaan uuteen ihmiseen, kunnes... satuin mainitsemaan jotain miehestäni, jolloin tämä tyyppi jätti minut kuin nallin kalliolle, eikä kukaan muukaan tullut mitään puhumaan tai edes tervehtinyt.

Ainakin Tampereen helluntaiseurakunnassa oli aikoinaan naisilla hattupakko. Mutta kun naiset rupesivat sitten oikein kilpailemaan, kenellä on hienoin hattu, niin tästä pakosta luovuttiin.

Tuttavani on helluntailainen ja meni nuorena naimisiin helluntailaisen miehen kanssa. Heille tuli myöhemmin ero. Nyt tuttavani ei voi mennä enää helluntailaisten tilaisuuksiin, koska on eronnut.

Opiskelukaverini oli jo teinistä kovin aktiivinen helluntaiseurakunnassa. Kävi kasteellakin. Kunnes sitten eräänä päivänä hänen äitinsä sanoi, että kyllä sinä saat niiden helluntailaisten tilaisuuksissa käydä, mutta älä nyt sitten kasteelle mene. Oli "unohtanut" kertoa äidilleen, että oli käynyt kasteella .

Näistä kokemuksista taitaa olla aika monta vuosikymmentä.

Vierailija
18/19 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun alla onkin hyvä linkki: 

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/uskovaisessa_pe…

Erilaisuutta (etenkään seksuaalista) ei helluntalaisessa seurakunnassa suvaita. 

Vierailija
19/19 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon alunperin evlut mutta oon käyny hellareilla nyt joku 5 vuotta ja vuonna 2017 erosin ev. lut. kirkosta ja liityin helluntaikirkkoon. Koen sen omaks paikaks ja oon saanu sen kautta tosi paljon rakkaita ystäviä ja muutenkin iloo elämään. Mun äiti ja sisko ovat myös vastikään eronneet ev. lut. kirkosta ja liittyny hellareille.

Toki helluntailaisillakin on omia epäkohtia ja mikään seurakunta ei oo täydellinen, mutta koen että tää tukee omaa ajattelumaailmaa parhaiten.

Ittee harmittaa myös helluntailaisista liikkuva yleinen negatiivinen mielipide, vaikka suurin osa ei tiedä millaista helluntailaisuus nykyään oikeasti on tai sitten perustaa mielipiteensä yksittäistapaukseen.