En oikein luota naisiin, liikaa huonoja kokemuksia
Sanotaan heti alkuun että olen ollut tekemisissä todella erilaisten naisten kanssa. Osa ollut tyhmiä, osa hyvinkin älykkäitä, osa kieroja heti kättelyssä ja osa on omannut korkean moraalin noin muuten. Jopa ne herkät humanistit ovat olleet yllättävän lipeviä heidän valheensa on ollut pieniä valkoisia valheita, joilla on pyritty peittelemään omaa epävarmuuttaan, mutta niiden pienten valkoisten valheiden lukumäärä on ollut liian suuri, jotta voisin ajatella heidän olevan luotettavia ihmisiä.
Osa on sitten ollut semmoisia, jotka pettävät surutta kumppaneitaan ja jopa valehtelevat olevansa sinkkuja. Näistä olen osannut jo muutenkin sanoa, että heihin ei ole luottamista. Pahimpia pettymyksiä ovat olleet ne fiksut ja empaattiset tapaukset. En usko että he olisivat herkkiä esim pettämään, mutta se tuntuu aina suurelta petymykseltä kun huomaa että jatkuvasti vältellään totuuden kertomista. Tuntuu että ei kannata edes toivoa naisilta luotettavuutta. Ehkä ihmiset ovat sitten keskimäärin niin huonoja tunnistamaan valheet että kynnys valehdella on matala, ei ole pelkoa jäädä kiinni.
Kommentit (18)
Minulla on ollut sama ongelma miesten kanssa. Nyt elän tyytyväisenä sinkkuna todennäköisesti loppuelämäni.
Naiset on paskaa, miehet parhautta, sitähän sä ap tarkoitit.
Minulla on ihan samanlaisia kokemuksia miehistä. Olen hirveän huono epäilemään ihmisiä valehtelemisesta, enkä tunnu oppivan edes kokemuksesta, koska se oppi aina unohtuu. Ja kun mies ei varsinaisesti valehtele vaan jättää kertomatta sitä ja tätä, minua viedään taas.
Olen minä tuollaisia naisiakin tavannut, mutta niiden kanssa on helpompaa, kun ei parisuhde edes käy mielessä.
Jotenkin nykyään tuntuu muutenkin siltä että parisuhteissa laitetaan poikkeuksetta itsensä edelle ja vielä sillä mulle kaikki heti asenteella. Itsellä samoja kokemuksia miesten kanssa mutta he eivät edes vaivaudu peittelemään. Tinder on pakko olla vaikka olisi suhteessa ja niiden tyttöjen kanssa on PAKKO viestitellä.. Ulos ei voi mennä yhdessä että voi edelleen leikkiä sinkkua välillä ja pusua ei lasketa. Olen nyt pari vuotta ollut yksin ja ollut vain seksisuhteissa, jätän tunneleikit vahvemmille ihmisille. Ihan älytöntä että joku päivä pitäisi hankkia kämppä ja muksut jonkun kanssa joka saattaa yks kaks päättää että se ei ollutkaan kivaa. En syytä miehiä tai naisia vaan tätä minäminä maailmaa. Kaipa hyviäkin tyyppejä on:)
Naiset ovat kuin Dallasin J.R.: juonivat koko ajan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat kuin Dallasin J.R.: juonivat koko ajan jotain.
Jep, onneksi kaikilla miehillä on kuitenkin luonne ja arvot kohdallaan.
No onpas sattunut, ajatella että naisiakin on erimaisia nii kuin teitä miehiäkin...
No, ihmiset ei ole luotettavia. Se on meidän luonnossa. Mun lapsikin alkoi yrittää huijaamista heti pian sen jälkeen, kun oli oppinut puhumaan. Ei kannata odottaa, että toiset puhuisi aina totta. Ethän itsekään ole aina rehellinen? Uskon, että valehtelun taipumuksesta huolimatta ihmiset usein välittää toisistaan syvällisesti.
Hankalaahan se on silti se kaikki.
Mulle eniten päänvaivaa tuottaa se ristiriita, että ihmiset ei usein ole yksiavioisia, mutta kuitenkin useimmat haluavat olla vain sen yhden kanssa - ja epäonnistuvat. En tiedä, että miten pitäisi parhaiten toimia. Haluaisin itse yksiavioisen suhteen, jossa kumpikaan ei haluaisi pettää. En usko että se on ihan realistista. Avoin suhde olisi tosi hyvä idea, saisi itsekin vapautta niin paljon. Mulle tuottaisi kuitenkin liikaa surua ja mustasukkaisuutta, että kumppani olisi muidenkin kanssa.
Voithan sinä tyytyä mietiskelemään, että naiset eivät ole luotettavia. Eivät kerta kaikkiaan ole, koska sulla nyt vaan on pelkkiä huonoja kokemuksia. Ei ollut luotetteva oma äitikään, eikä ole naapurin peran vaimokaan, eikä voi olla yhtään luotettavaa koko maailmassa. Ja sillehän sinä et voi mitään millaisia maailman naiset ovat.
Sen sijaan se mihin sinä voit vaikuttaa on sinä itse. Sinä voit vaikuttaa siihen millaisia naisia seuraasi valitset. Kun sinulla kerran on noin runsasta kokemusta niistä epäluotettavista, niin johan tuosta otannasta saat analysoitua, että millä ne naiset sinut hämäävät. Ja mitä sinä teet väärin. Ja mitä merkkejä sinun pitää oppia tunnistamaan. Etsi yhtäläisyydet ja ala välttelemään niitä.
Jos et halua oppia virheistäsi, niin aina voit tietenkin purkaa tuntojasi täällä.
Onhan se ihmisille luontaista, että yleistää omat kokemuksensa, eikä se ole meille muille oikeutettua sanoa, että se on väärin. Kenenkään kokemukset eivät ole vääriä tai epätosia. Moni nainenkin on täällä sanonut, että koska aiemmat kokemukset miehistä ovat olleet niin suuria pettymyksiä, niin ei aio enää edes miehiä etsiä. Ja siihen pitää jokaisella olla vapaus.
Toivoisin kuitenkin, että jokainen näin ajatteleva, joka sisimmässään haluaisi hyvän parisuhteen, tulisi joskus täysin yllättäen löytämään hyvän ihmisen vaikka harrastuksensa parista. Useinhan sanotaan, että parhaan aarteen löytää vasta kun lakkaa etsimästä kokonaan. Ihmisissä on sukupuolesta riippumatta sekä rehellisiä että kieroja, hyviä ja huonoja vaihtoehtoja. Toivon, että jokainen, joka haluaa hyvän, rakkauden täyttämän elämän toisen kanssa löytää sellaisen lopulta. Katkeruus vain tuo vihaa, minkä en toivo leviävän enää yhtään nykyistä enempää.
No eiköhän ap sun ongelmasi ole se, että kiinnostut aina samantyyppisistä naisista.
Vierailija kirjoitti:
No onpas sattunut, ajatella että naisiakin on erimaisia nii kuin teitä miehiäkin...
Siis häh, eivätkö kaikki ihmiset olekaan samanlaisia?
Ap, tutkimusten mukaan naiset ovat moraaliltaan korkeampia ja luotettavampia kuin miehet. Tästä on useita tutkimuksia. Vaikka tämä tulee aina uudelleen ja uudelleen esiin. syy ei välttämättä ole geneettinen vaan kulttuurinen - miesten on vaikeampi kestää tappiota, he ovat valmiita jopa huijaamaan jotta voisivat korostaa omaa miehuuttaan:
"A number of studies demonstrate that men have lower moral standards than women, at least in competitive contexts. For example, men are more likely than women to minimize the consequences of moral misconduct, to adopt ethically questionable tactics in strategic endeavors, and to engage in greater deceit. This pattern is particularly pronounced in arenas in which success has (at least historically) been viewed as a sign of male vigor and competence, and where loss signifies weakness, impotence, or cowardice (e.g., a business negotiation or a chess match). When men must use strategy or cunning to prove or defend their masculinity, they are willing to compromise moral standards to assert dominance."
http://www.scientificamerican.com/article/when-men-are-less-moral-than-…
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihmisille luontaista, että yleistää omat kokemuksensa, eikä se ole meille muille oikeutettua sanoa, että se on väärin. Kenenkään kokemukset eivät ole vääriä tai epätosia. Moni nainenkin on täällä sanonut, että koska aiemmat kokemukset miehistä ovat olleet niin suuria pettymyksiä, niin ei aio enää edes miehiä etsiä. Ja siihen pitää jokaisella olla vapaus.
Toivoisin kuitenkin, että jokainen näin ajatteleva, joka sisimmässään haluaisi hyvän parisuhteen, tulisi joskus täysin yllättäen löytämään hyvän ihmisen vaikka harrastuksensa parista. Useinhan sanotaan, että parhaan aarteen löytää vasta kun lakkaa etsimästä kokonaan. Ihmisissä on sukupuolesta riippumatta sekä rehellisiä että kieroja, hyviä ja huonoja vaihtoehtoja. Toivon, että jokainen, joka haluaa hyvän, rakkauden täyttämän elämän toisen kanssa löytää sellaisen lopulta. Katkeruus vain tuo vihaa, minkä en toivo leviävän enää yhtään nykyistä enempää.
Suloinen ajatus. Mutta jotkut nyt vaan eivät näe sitä hyvää, vaikka se hierottaisi heidän naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan heti alkuun että olen ollut tekemisissä todella erilaisten naisten kanssa. Osa ollut tyhmiä, osa hyvinkin älykkäitä, osa kieroja heti kättelyssä ja osa on omannut korkean moraalin noin muuten. Jopa ne herkät humanistit ovat olleet yllättävän lipeviä heidän valheensa on ollut pieniä valkoisia valheita, joilla on pyritty peittelemään omaa epävarmuuttaan, mutta niiden pienten valkoisten valheiden lukumäärä on ollut liian suuri, jotta voisin ajatella heidän olevan luotettavia ihmisiä.
Osa on sitten ollut semmoisia, jotka pettävät surutta kumppaneitaan ja jopa valehtelevat olevansa sinkkuja. Näistä olen osannut jo muutenkin sanoa, että heihin ei ole luottamista. Pahimpia pettymyksiä ovat olleet ne fiksut ja empaattiset tapaukset. En usko että he olisivat herkkiä esim pettämään, mutta se tuntuu aina suurelta petymykseltä kun huomaa että jatkuvasti vältellään totuuden kertomista. Tuntuu että ei kannata edes toivoa naisilta luotettavuutta. Ehkä ihmiset ovat sitten keskimäärin niin huonoja tunnistamaan valheet että kynnys valehdella on matala, ei ole pelkoa jäädä kiinni.
Olisi mielenkiintoista kuulla toisen osapuolen versio kertomastasi. Vaikutat vainoharhaiselta.
Kyllähän miehet ovat rehellisempiä, mutta naisissa on sitten muita hyviä puolia, joita miehiltä puuttuu. Naisten kanssa kun on tekemisissä, niin siihen valehteluun täytyy vaan totutella, eikä pidä ottaa jotain pikkuvalheita kovin tosissaan. Naisille on kehittynyt valehtelun jalo taito, koska se jollain mystisellä tavalla varmaan edistää sukupuolellista kelpoisuutta.
http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/jun/05/women-lie-untruths…
Ei naisiin kannata luottaa