Tunnetko yhtään kouluttamatonta, hyväpalkkaista naista?
Eli tunnetko naista, joka olisi esimerkiksi pelkällä yo-tutkinnolla yltänyt yli 2800€ palkkaan? En puhu nyt strippareista tai prostituoiduista huom.
Kommentit (23)
Itse olen pelkkä yo, tienaan 4200 euroa kuussa it-alalta. Harrastin koodailua kakarasta alkaen ,ja lähdin opiskelemaan alaa yliopistoonkin, mutta vuoden opiskeltuani minut imettiin työelämään ja opinnot jäi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vain Yo-Merkonomi ja nyt saan 2700e/kk. Kesällä vaihtuu työnkuva hieman ja liksa on sitten 3000e. :) Talossa olen ollut 3 vuotta. Ihan perus toimistohommaa.
Tähänkin työhön oli vaikka mitä toiveita koulujen suhteen, mutta hain silti. :)
Luetun ymmärtämisen tunneilta taisit lintsata.
Tunnen. Kälyni on SAP-osaaja isossa kv-firmassa, kuukausipalkka yli 5000 euroa. Koulutukseltaan yo-merkonomi. Ollut samassa duunipaikassa iät ja ajat, joten oletan, että työnantaja on investoinut merkittävästi hänen koulutukseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vain Yo-Merkonomi ja nyt saan 2700e/kk. Kesällä vaihtuu työnkuva hieman ja liksa on sitten 3000e. :) Talossa olen ollut 3 vuotta. Ihan perus toimistohommaa.
Luetun ymmärtämisen tunneilta taisit lintsata.
No, oletin hänen tarkoittavan, että käytynä on vain ns. perustutkinto? Olenko ap väärässä?
Minä olen pelkkä ylioppilas ja kk-palkkani on juurikin tuo 2800 e ja jokunen sentti päälle. Tavallinen toimistorotta olen.
Jos on merkonomi, silloinhan sulla on ammattitutkinto, joten et ole täysin kouluttamaton. Ap taisi tarkoittaa heitä, joilla ei ole ammattitutkintoa.
Joo, ei tässä taidettu nyt puhua yo-merkonomeista, sehän on ammattitutkinto. Tässä puhuttiin kouluttamattomista, esim. tuollaisen pelkän perus yo-tutkinnon suorittaneista tai ei edes niistä.
Ja kysymykseen. En tunne yhtäkään.
Niin siis perustutkinto. Suomessahan kuitenkin oppivelvollisuus pakottaa käymään ainakin sen yläasteen, ja harvassa taitavat olla ne, jotka eivät sen jälkeen amikseen tai lukioon siirry. Mutta tosiaan, minun päässäni kouluttamaton= ei korkeakoulututkintoa.
Tietysti tuo lukio-pohjalta ponnistaminen kiinnostaa sinänsä enemmän.
Periaatteessa kyllä.
Yo ja 4050/kk brutto.
Toki olen 4 vuotta opiskellut koneinssiksi, mutta valmistumatta jäi.
Tunnen, itseni, eli pelkkä ylioppilas olen ja palkka on bruttona 3100. Toimistotyötä.
Sisareni toimii musiikin tuntiopena yläkoulussa pikkupaikkakunnalla, jonne ei pätevää ole saatu. Tän lisäks antaa yksityistunteja kolmella eri soittimella. Peruskoulun jälkeen aloittanu muutamatkin opinnot, mutta ei valmistunut mistään. Palkka yli 3000e
Johtuuko nuo alapeukut nyt siitä, kun en huolinut seksityöläisiä laskentaan?
Vierailija kirjoitti:
Niin siis perustutkinto. Suomessahan kuitenkin oppivelvollisuus pakottaa käymään ainakin sen yläasteen, ja harvassa taitavat olla ne, jotka eivät sen jälkeen amikseen tai lukioon siirry. Mutta tosiaan, minun päässäni kouluttamaton= ei korkeakoulututkintoa.
Itsekin pidän itseäni "kouluttamattomana" vaikka tosiaan olen yo-merkonomi ja näin ollen ajattelin, että "esimerkiksi yo-tutkinto" olisi sama kuin ammattikoulututkinto. Nimenomaan tuo sanan esimerkiksi takia.
Töissä olen mielestäni nämä asiat oppinut. :) Joskus mietin, että korkeakouluun menisin, mutta ei tosiaan ole ollut kivan työpaikan takia tarvetta.
t: Se, ketä ei ymmärrä luettua.
Eikös yksi kouluttautumaton ollut jopa ministerinä tais tienata hyvinkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko sun mielestä mm. artesaanit, media-assistentit, parturi-kampaajat, lähihoitajat, kosmetologit, lvi-asentajat, talonrakentajat, levyseppähitsaajat ja koneasentajat ym. kouluttamattomia?
En ole edes peruskoulua suorittanut loppuun mutta silti tienaan nettona n. 2500-3200e kk. Yksityisyrittäjä 50v
Vierailija kirjoitti:
Hän kysyikin kouluttamatonta. Sinä olet koulutettu olet merkonomi.