Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko yhtään kouluttamatonta, hyväpalkkaista naista?

Vierailija
21.01.2016 |

Eli tunnetko naista, joka olisi esimerkiksi pelkällä yo-tutkinnolla yltänyt yli 2800€ palkkaan? En puhu nyt strippareista tai prostituoiduista huom.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vain Yo-Merkonomi ja nyt saan 2700e/kk. Kesällä vaihtuu työnkuva hieman ja liksa on sitten 3000e. :) Talossa olen ollut 3 vuotta. Ihan perus toimistohommaa. 

Tähänkin työhön oli vaikka mitä toiveita koulujen suhteen, mutta hain silti. :)

Vierailija
2/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pelkkä yo, tienaan 4200 euroa kuussa it-alalta. Harrastin koodailua kakarasta alkaen ,ja lähdin opiskelemaan alaa yliopistoonkin, mutta vuoden opiskeltuani minut imettiin työelämään ja opinnot jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vain Yo-Merkonomi ja nyt saan 2700e/kk. Kesällä vaihtuu työnkuva hieman ja liksa on sitten 3000e. :) Talossa olen ollut 3 vuotta. Ihan perus toimistohommaa. 

Luetun ymmärtämisen tunneilta taisit lintsata.

Vierailija
4/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Kälyni on SAP-osaaja isossa kv-firmassa, kuukausipalkka yli 5000 euroa. Koulutukseltaan yo-merkonomi. Ollut samassa duunipaikassa iät ja ajat, joten oletan, että työnantaja on investoinut merkittävästi hänen koulutukseensa.

Vierailija
5/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOULUTTAMATON.

Vierailija
6/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtämisen tunneilta taisit lintsata.

No, oletin hänen tarkoittavan, että käytynä on vain ns. perustutkinto? Olenko ap väärässä?

Vierailija
7/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pelkkä ylioppilas ja kk-palkkani on juurikin tuo 2800 e ja jokunen sentti päälle. Tavallinen toimistorotta olen.

Vierailija
8/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on merkonomi, silloinhan sulla on ammattitutkinto, joten et ole täysin kouluttamaton. Ap taisi tarkoittaa heitä, joilla ei ole ammattitutkintoa.

Vierailija
9/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tässä taidettu nyt puhua yo-merkonomeista, sehän on ammattitutkinto. Tässä puhuttiin kouluttamattomista, esim. tuollaisen pelkän perus yo-tutkinnon suorittaneista tai ei edes niistä.

Ja kysymykseen. En tunne yhtäkään.

Vierailija
10/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis perustutkinto. Suomessahan kuitenkin oppivelvollisuus pakottaa käymään ainakin sen yläasteen, ja harvassa taitavat olla ne, jotka eivät sen jälkeen amikseen tai lukioon siirry. Mutta tosiaan, minun päässäni kouluttamaton= ei korkeakoulututkintoa.

Vierailija
11/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tuo lukio-pohjalta ponnistaminen kiinnostaa sinänsä enemmän. 

Vierailija
12/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä.

Yo ja 4050/kk brutto.

Toki olen 4 vuotta opiskellut koneinssiksi, mutta valmistumatta jäi.

Vierailija
13/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, itseni, eli pelkkä ylioppilas olen ja palkka on bruttona 3100. Toimistotyötä.

Vierailija
14/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni toimii musiikin tuntiopena yläkoulussa pikkupaikkakunnalla, jonne ei pätevää ole saatu. Tän lisäks antaa yksityistunteja kolmella eri soittimella. Peruskoulun jälkeen aloittanu muutamatkin opinnot, mutta ei valmistunut mistään. Palkka yli 3000e

Vierailija
15/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko nuo alapeukut nyt siitä, kun en huolinut seksityöläisiä laskentaan?

Vierailija
16/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis perustutkinto. Suomessahan kuitenkin oppivelvollisuus pakottaa käymään ainakin sen yläasteen, ja harvassa taitavat olla ne, jotka eivät sen jälkeen amikseen tai lukioon siirry. Mutta tosiaan, minun päässäni kouluttamaton= ei korkeakoulututkintoa.

Itsekin pidän itseäni "kouluttamattomana" vaikka tosiaan olen yo-merkonomi ja näin ollen ajattelin, että "esimerkiksi yo-tutkinto" olisi sama kuin ammattikoulututkinto. Nimenomaan tuo sanan esimerkiksi takia.

Töissä olen mielestäni nämä asiat oppinut. :) Joskus mietin, että korkeakouluun menisin, mutta ei tosiaan ole ollut kivan työpaikan takia tarvetta.

t: Se, ketä ei ymmärrä luettua.

Vierailija
17/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yksi kouluttautumaton ollut jopa ministerinä tais tienata hyvinkin.

Vierailija
18/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun mielestä mm. artesaanit, media-assistentit, parturi-kampaajat, lähihoitajat, kosmetologit, lvi-asentajat, talonrakentajat, levyseppähitsaajat ja koneasentajat ym. kouluttamattomia?

Vierailija
19/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes peruskoulua suorittanut loppuun mutta silti tienaan nettona n. 2500-3200e kk. Yksityisyrittäjä 50v 

Vierailija
20/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän kysyikin kouluttamatonta. Sinä olet koulutettu olet merkonomi.