Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko yhtään kouluttamatonta, hyväpalkkaista naista?

Vierailija
21.01.2016 |

Eli tunnetko naista, joka olisi esimerkiksi pelkällä yo-tutkinnolla yltänyt yli 2800€ palkkaan? En puhu nyt strippareista tai prostituoiduista huom.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis perustutkinto. Suomessahan kuitenkin oppivelvollisuus pakottaa käymään ainakin sen yläasteen, ja harvassa taitavat olla ne, jotka eivät sen jälkeen amikseen tai lukioon siirry. Mutta tosiaan, minun päässäni kouluttamaton= ei korkeakoulututkintoa.

Älytön ajatus. Jos on ammattitutkinto johonkin ammattiin, niin totta kai on koulutettu. Tästä syystä ammattikoulusta valmistuminen tarkoittaa että on tutkinto, että on koulutettu, mutta lukiosta yo:ksi valmistuminen ei. Korkeakoulututkinnotkin toki sitten lasketaan koulutetuiksi vaikka varsinkin yliopistot onkin tiedeyliopistoja, joiden perimmäinen tarkoitus ei ole kouluttaa mihinkään tiettyyn ammattiin.

Vierailija
22/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pelkkä yo ja ansaitsen yli 4k/kk it-alalla.  Kun on ollut työelämässä yli 10v niin ei ketään enää kiinnosta mikä koulutuksesi on vaan mitä olet tehnyt ja mitä osaat. Jos olet hyvä, niin koulutuksen puute ei juurikaan rajoita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis perustutkinto. Suomessahan kuitenkin oppivelvollisuus pakottaa käymään ainakin sen yläasteen, ja harvassa taitavat olla ne, jotka eivät sen jälkeen amikseen tai lukioon siirry. Mutta tosiaan, minun päässäni kouluttamaton= ei korkeakoulututkintoa.

Onko sun mielestä mm. artesaanit, media-assistentit, parturi-kampaajat, lähihoitajat, kosmetologit, lvi-asentajat, talonrakentajat, levyseppähitsaajat ja koneasentajat ym. kouluttamattomia?

Nojuu, myönnän, etten ajatellut ihan loppuun asti. En tiedä ymmärsikö kukaan, mitä hain tuolla kouluttamattomuudella, jotain oman alansa asiantuntevuuden puutetta kaiketi, jollaista ei vielä toisen asteen koulutuksella saada, mutta jollaisen voi hankkia tekemällä töitä.