Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti minut ja lapset

Vierailija
21.01.2016 |

Mies vain yhtäkkiä muutti pois. En kerro tarkemmin kun en halua tulla tunnistetuksi, mutta nyt olen isossa talossa yksin teinipojan ja alle 10v tytön sekä useamman ison lemmikin kanssa.
Hän huusi minulle että "nyt mä lähden" ja sitten seuraavana päivänä kaikki hänen tavaransa olivat kadonneet. Poika tiesi kertoa, että hänellä oli jo asunto kalliista, uudesta kerrostalosta. Aika nopeaa toimintaa ollakseen "spontaani" raivokohtaus... Olen ihan rikki ja yksin lasten kanssa.
Uskotteko että miehellä on toinen nainen, kun kerta hylkäsi minut ja lapsensa noin hetkessä? Selkeästi pidempään suunniteltu juttu. Poika sanoi, että voi nuuskia asiaa mennessään isälleen käymään.
Ahdistaa ja rahat eivät meinaa riittää, eikä iso omakotitalo mene tähän aikaan kaupaksi.
Halusin vaan avautua johonkin, mies lähti pari viikkoa sitten.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, onpa surkea tilanne :( Ainakin mies oli varmasti suunnitellut lähtöä jo jonkun aikaa...

Vierailija
2/12 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vain yhtäkkiä muutti pois. En kerro tarkemmin kun en halua tulla tunnistetuksi, mutta nyt olen isossa talossa yksin teinipojan ja alle 10v tytön sekä useamman ison lemmikin kanssa.

Hän huusi minulle että "nyt mä lähden" ja sitten seuraavana päivänä kaikki hänen tavaransa olivat kadonneet. Poika tiesi kertoa, että hänellä oli jo asunto kalliista, uudesta kerrostalosta. Aika nopeaa toimintaa ollakseen "spontaani" raivokohtaus... Olen ihan rikki ja yksin lasten kanssa.

Uskotteko että miehellä on toinen nainen, kun kerta hylkäsi minut ja lapsensa noin hetkessä? Selkeästi pidempään suunniteltu juttu. Poika sanoi, että voi nuuskia asiaa mennessään isälleen käymään.

Ahdistaa ja rahat eivät meinaa riittää, eikä iso omakotitalo mene tähän aikaan kaupaksi.

Samapa se on onko hällä uusi nainen tai ei. Hän jätti sinut ja lapset. Mutta nyt sinun kannattaa keskittyä elämän suunnitteluun. Selvitä onko hän enään kirjoilla talossasi. Jos ei  ja  sinä jäät asumaan siihen asuntoon niin ihan ensin laita asumistuki vireille. Varaa aika sosiaalivirkailialle viipymättä ja ala hoitamaan elatusmaksusopimusta. Selvitä kaikki mahdollinen asia niin pian kuin mahdollista. Älä jää odottamaa että saat talouden pyörimään mahdollisimman pian.

Jos et itse tiedä miten toimia niin ota yteyttä lakimieheen.

Mutta yksi asia minkä haluan neuvoa sinulle on se, että älä anna katkeruuden astua elämään äläkä jää murehtimaan miestä. Toki ero sattuu jos rakastat häntä vielä. Ja vaikka et niin onhan se nöyryyttävää tulla jätetyksi. Mutta muista että loppujen lopuksi on parempi että lähti jos sinä ja lapset ette merkinneet tämän enempää sinulle. Nyt sinulla on mahdollisuus luoda uusi  ja ehkäpä jopa parempi elämä.

Semppiä matkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua. Oli varmaan suunnitellut muuton valmiiks ja heti tilaisuuden tullen lähti.

Vierailija
4/12 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me naiset opitaan toimimaan kuin miehet ja häipymään yhtäkkiä.

Vierailija
5/12 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samapa se on onko hällä uusi nainen tai ei. Hän jätti sinut ja lapset. Mutta nyt sinun kannattaa keskittyä elämän suunnitteluun. Selvitä onko hän enään kirjoilla talossasi. Jos ei  ja  sinä jäät asumaan siihen asuntoon niin ihan ensin laita asumistuki vireille. Varaa aika sosiaalivirkailialle viipymättä ja ala hoitamaan elatusmaksusopimusta. Selvitä kaikki mahdollinen asia niin pian kuin mahdollista. Älä jää odottamaa että saat talouden pyörimään mahdollisimman pian.

Jos et itse tiedä miten toimia niin ota yteyttä lakimieheen.

Mutta yksi asia minkä haluan neuvoa sinulle on se, että älä anna katkeruuden astua elämään äläkä jää murehtimaan miestä. Toki ero sattuu jos rakastat häntä vielä. Ja vaikka et niin onhan se nöyryyttävää tulla jätetyksi. Mutta muista että loppujen lopuksi on parempi että lähti jos sinä ja lapset ette merkinneet tämän enempää sinulle. Nyt sinulla on mahdollisuus luoda uusi  ja ehkäpä jopa parempi elämä.

Semppiä matkaan.

Kiitos paljon sinulle ja muillekin. Yritän nyt saada käytännön asioita hoidettua, kun aika lähdön jälkeen on mennyt niin sumussa. Ainoa mikä pakottaa ylös sängystä on pienempi lapsi ja lemmikit, teini onneksi pärjää jo itsekin ja auttaa parhaansa mukaan.

T. Ap

Vierailija
6/12 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta, olen tosi pahoillani :(. Varmasti mieletön shokki ja nyt kyllä vaatii sinulta hirveästi voimavaroja. En usko, että selviät ilman tukea, eli nyt ystävät ja sukulaiset kuuntelevaksi olkapääksi sinulle. Tai avaudu edes tänne jos ei muuta. 

En usko, että sun mielenterveyttä auttaa nyt selvitää heti mistä tämä asia johtuu, esim. toisesta naisesta. Yrittäisin nyt kannustaa suo keskittymään itseesi ja lapsiisi, siihen miten selviät tässä isossa muutoksessa ilman, että romahdat täysin. Asiat selviää kyllä aikanaan sitten. 

Tosi törkeää toimintaa mieheltä, oli syyt mitkä hyvänsä. Olisi voinut kyllä hiukan aiemmin varoittaa, eikä vain kadota tuhkana tuuleen.

Tsemppiä ihan hirveästi!

Vierailija
7/12 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen se talo on? Jos miehen kanssa yhteinen, niin mies maksaa osansa kuluista, halusi tai ei.

Yhteys lastenvalvojaan, saat elatusmaksuasian alkuun. Yhteys mieheen ja kysyt, mitä talolle tehdään. Lasten kanssa kannattaa jutella siitä, että isän kanssa uudessa kerrostalossa on varmasti kiva asua.

Vierailija
8/12 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska me naiset opitaan toimimaan kuin miehet ja häipymään yhtäkkiä.

Taito on, rohkeus puuttuu! :D ...Jos mä kuitenkin jään huolehtimaan tuosta söpöstä nallelutusesta, kun eihän se lyö kuin muutaman kerran vuodessa, ja mitä mä nyt sukulaisillekin sanon?"...

Vierailija
9/12 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivoi taas on lompakkoloinen pulassa. Mies ostaa tosta vaan kalliin kämpän ja naisella on samantien rahat loppu tai varmaan edes koskaan ollut mitään.

Vierailija
10/12 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9:lle, yleensä kai perheet ostavat sen talon YHDESSÄ, ei niin että mies/vaimo maksaa 100% kaiken.

Tässä vaiheessa jos AP ei saa euroakan mieheltään (jolla ei välttämättä edes ole mistä antaa koska uusi asunto pitää maksaa)  mutta joutuu maksamaan yksin asumismenot (esim. asuntolainan, sähkölaskun jne.) ja kaikki ruuat (kukaan muu ei enää ruokakaupassa käy) ja mahdollisesti tulee myös lasten harrastusmaksuja ym. laskuja.

Jos minä jäisin yhtäkkiä tähän asuntoon yksin niin pärjäisin kyllä, koska asumismenot kk ovat alle puolet kk-nettopalkastani, mutta tuon lisäksi minulla ei ole mitään muita menoja (ei ole esim. lapsia) ja sinkkuna voisin elää tarvittaessa halpaa ruokaa syöden jne. Mutta joillain tutuilla menee niin, että esim. asumiseen menee kokonaan toisen nettopalkka, tuossa ei mitenkään rahat riitä jos ero tulee eikä voi nipistää mistään.

Vierailija
11/12 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Talo on kokonaan minun. Mies oli maksanut kaukolämpöä, vettä ja sähköä, mutta katkaisi ne nyt heti. Onneksi sain tietää etukäteen niin sain tehtyä uudet sopimukset.

Elatusmaksuasiaa pitäisi käsitellä myös, mutta en haluaisi olla mieheen yhteydessä enää ikinä.

Mies myös teki selväksi, ettei halua ottaa lapsia.

T. Ap

Vierailija
12/12 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla täsmälleen sama tilanne! Myös ajallisesti. Olen suurena kysymysmerkkinä enkä voi käsittää koko tilannetta. 😦