Teetkö turhaa työtä?
Onko työsi tässä maailmassa välttämättömyys? Vai voisiko maailma hyvin ilman työtäsi, vai voisiko se jopa paremmin (kuten toimittajat yms.)
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tällä palstalla opettajat saa paskaa aina niskaansa, niin sanon silti, että teen hyödyllistä työtä ja samoin tuhannet muut peruskoulun opettajat. Itseohjautuvuus on puppua. Kyllä asioita pitää myös opettaa ja usein kädestä pitäen.
Minä opin ainakin parhaiten tekemällä.
Ap
Miten tekeminen on ristiriidassa kouluoppimisen kanssa? Et taida tietää nykykoulun elämästä oikeasti mitään niin kuin ei muutkaan, joiden koulumuistot ovat menneisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tällä palstalla opettajat saa paskaa aina niskaansa, niin sanon silti, että teen hyödyllistä työtä ja samoin tuhannet muut peruskoulun opettajat. Itseohjautuvuus on puppua. Kyllä asioita pitää myös opettaa ja usein kädestä pitäen.
Minä opin ainakin parhaiten tekemällä.
Ap
Miten tekeminen on ristiriidassa kouluoppimisen kanssa? Et taida tietää nykykoulun elämästä oikeasti mitään niin kuin ei muutkaan, joiden koulumuistot ovat menneisyydestä.
Ja aina, kun ihan oikeasti tästä "opin tekemällä"-jutusta on enemmän kyselty, niin kyse on jostain napin painamisesta. FAIL!
Nyt olen työtön, mutta voinpa sanoa, että tekemäni työ on melkein kokonaan ollut tavalla tai toisella turhaa. Viimeksi tein asiantuntijatöitä pienessä firmassa. Teimme tuotteita (ohjelmia), jotka automatisoivat mekaanista ihmistyötä. Ongelma oli, että kukaan ei halunnut maksaa mitään. Joten firma meni konkkaan. Tällä hetkellä tekemäni kehitystyö on tehty uusiksi ainakin kahdella taholla aika lailla tuottaen samanlaisen tuotteen. Joten tein tuotteen, jolla oli positiivisia vaikutuksia yhteiskuntaan, mutta työn tulokset eivät levinneet laajalle eivätkä kauan aikaa. Sitten joskus joku tekee saman työn uudestaan, ja jollain kerralla tuote leviää. Tämä nyt oli vain yksi esimerkki monista.