Paino yli 80 kg, vaatekoko 36-38?
http://www.iltalehti.fi/viihde/2016012020986813_vi.shtml
"Pukeuduin ennen 48-50:n vaatteisiin. Uusi takkini on kokoa 36-38, Aino iloitsee.
Aino tosin tavoittelee vieläkin pienempää vaatekokoa. Hän haluaa pudottaa vielä ainakin toiset 12 kiloa.
- 83 kilossa painoindeksini ei enää hälyttäisi punaista."
Eli jos ymmärrän oikein, niin tuo Aino painaa nyt yli 83 kg, jopa 95 kg, mutta hänen ostamansa takki on kokoa 36-38? Minä painan 85 kg ja vaatekokoni 44-46, ja olen häntä lyhyempi. Ja olen tietoinen ylipainostani, en tarvitse huomautuksia siitä.
Kommentit (26)
Itelläni pituutta 167 ja painoa 82-85kg heitellen - vaatekoko yläosissa S-L mallista riippuen, housut M/38/42 again mallista riippuen.. En koe olevani lihava painosta huolimatta. Syömiseni kertyvät reisiin ja peppuun, vatsaan ei niinkään joten johtuisiko tästä omalta osaltani. Voi toki olla että herään joku päivä huomaamaan kuinka läski olen mutta tähän mennessä en ole saanut sellaisia kommentteja edes muilta.
En usko.
Minä olen ohjelman naista 10 cm pidempi, mitat 178/62 (BMI hieman alle 20). En juuri koskaan mahdu koon 36 vaatteisiin, elleivät ne ole tosi löysää mallia. Farkuista ei ole koskaan mennyt alle 32-tuumaiset, vaikka vyötärö on 62 cm. Ottaa reisistä kiinni, ne kun näin pitkällä ihmisellä tuppaavat helposti olemaan aika isot lyhyisiin kanssasiskoihin verrattuna.
Ja se, että tuo sanoo ihannepainonsa olevan mukamas jotain 70 kg?! Minäkin näytin senpainoisena järjettömältä tankkerilta, ei todellakaan ole 168-senttiselle siis mikään ihannepaino.
Minä olen laihtunut 1,3 vuodessa 15,2 kg 161 cm pituuksia 61 vuotta nyt painan 82,8 kg mahtuu 40 numeron kokoiset farkut ennen oli koko 46 -48
Lihasmassaa on 27 Kg vielä vaikka olen nöin vanha ikäni olen ollu tanakka rakenteinen tavoite 29 painoindeksi eli 75 kg paino tämän ikäiselle normaali paino sitä kohti en edes haaveile nuoruuden painosta mulla vyörö kaventunut 21 cm peräti oli alussa 115 cm toi vyörärö 83 cm on tavoite vyötärössä ollaan kaikki niin erilaisia
Vierailija kirjoitti:
Olen tuota vähän lyhyempi, painan 60 kiloa ja kokoa 38. Mitähän isojen tyttöjen kokoja tuon ostamat vaatteet on?
Ainakin Seppälässä oli joskus isojen tyttöjen koko 38 ja vastasi kyllä enemmän 42:ta
No mä painan yli 80 kiloa ja vaatekoko on 40, joka nykyisin vastaa M-kokoa. Käytän hyvin istuvia malleja enkä mitään oversizeja, joissa näytän vielä lihavammalta. En myöskään käytä liian tiukkoja vaatteita, jotka kiristää tai puristaa. Oonkin tässä ihmetellyt, että miten jättimäinen mun pitäis olla, että 50 kokoiset vaatteet istuis. Olen joskus huvikseni kokeillut, ovat mulle jättisuuria telttoja. Vaikuttaako siis vartalomalli jotenkin? Kun painoin 56 kiloa (170cm pitkä), farkkujen vyötärön tuumakoko oli 26 ja mahduin 34 koon vaatteisiin kevyesti. Lihastakin on läskin lisäksi aina kyllä löytynyt. Läski puolestaan on tasaisesti kehossa.
Ja totta kai pituus vaikuttaa. Jos oot 150cm ja painat 80 kg niin se laardihan on lyhyytesi vuoksi leveämmällä pinta-alalla kuin vaikkapa 20 cm pidemmällä.