Mitä jos en jaksakaan elää
Olen huomannut että viime aikoina mun päässä on kuin varkain pyörinyt ajatus etten enää halua elää. Ja se pelottaa mua, koska en mä halua kuolla! Mitä jos jonain päivänä mun elämänhalu on pienempi kuin halu kuolla.
Kommentit (3)
Mua lohdutti kerran, kun joku sanoi tällaisessa keskustelussa mulle näin:
"Itsemurhan kerkeät tehdä myöhemminkin."
Ja se on totta. Jos sulla olis edes yksi asia mielessä, mitä tässä maailmassa haluaisit tavoitella, paikka missä käydä, niin tee se. Sillä tavalla saatatkin löytää lisää elämäniloa. Myöhemminkin kerkeää kuolla.
Jos yhtään lohduttaa, niin olen tuntenut samoin. Ollut siis todella todella masentunut. Siitä huolimatta tänä päivänä elän onnellista elämää ja olen kiitollinen siitä, etten silloin huonoina aikoinani vahingoittanut itseäni mitenkään suuremmin, vaikka sellaisia ajatuksia oli jatkuvasti.
Tiedän, ettei tuossa mielentilassa oikein meinaa uskoa, kun joku yrittää lohduttaa ja sanoa, että siellä tunnelin päässä on valoa. Mutta se on totta. Siellä jossain on se aika, kun ymmärrät, että tuo kaikki on jäänyt taakse. Tajuat, että elämä on ihan mukavaa. Välillä se voi olla hyvinkin mukavaa. Se aika voi olla aiemmin kuin uskoisitkaan. Tuo ei ole lopullista.
Kai sä kuitenkin haluat katsoa tän jutun loppuun. Niin mä olen perustellut itselleni syytä jatkaa elämää.
Toisinaan tai oikeastaan usein on tilanteita, joissa ajattelen haluavani kuolla. Mutta kun alan miettiä asiaa tarkemmin, tajuan, etten haluakaan.