Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedoton työnhakija.

Vierailija
20.01.2016 |

Löysin mielenkiintoisen työpaikan, liittyen lastenhoitoon.
Turha hakea, ilmoituksessa oli, että luottotietojen oltava nuhteettomat.

Menetin ne juuri, saa haukkua, ei haittaa.

Monta läheisen menetystä muutaman kuukauden sisällä ja silloin en saanut laskuja maksettua. Nyt olen suurimman osan maksanut, mutta luottotiedot meni jo.

Tämä selitys sen vuoksi, että nollaa täysin 15 vuoden työkokemukseni alalta. En voi edellä mainitun vuoksi, edes hakea paikkaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotietoja ei saa kysellä missä tahansa työpaikassa, sille täytyy aina olla peruste. mikä peruste siihen on tuossa paikassa?

Vierailija
2/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevatko ne että olet kriminaali ja viet pöytähopeat työpäivän päätteeksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Työantaja voi tarkistaa luottotiedot esimerkiksi silloin, kun työntekijän tehtäviin sisältyy päätäntävaltaa tai itsenäistä harkintavaltaa tehdä merkittäviä taloudellisia sitoumuksia, työntekijällä on valta myöntää ja valvoa merkittäviä lainoja, jos työntekijä pääsee käsiksi liikesalaisuuksiin tai jos työntekijä voi ilman valvontaa käsitellä suuria rahasummia.

"

Vierailija
4/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, sitä minäkin ihmettelin. En ole rahan kanssa tekemissä millään tavalla.

Vaikuttaako edes siihen, ettei saisi olla rahojen kanssa tekemisessä, vrt jos kaupan kassalle kävisi näin, saisiko lopputilin?

ap

Vierailija
5/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa työskennellessä pitää esittää rikosrekisteriote. Luottotiedoilla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
6/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedoilla pitäisi olla merkitystä vain jos joudut työksesi käsittelemään rahaa (pankki, perintätoimistot...) No, perhe ilmeisesti haluaa TÄYDELLISEN lastenhoitajan joten ehkä heillä on muutenkin tosi tiukat vaatimukset (jos lapsi esim. sattuu itkemään päivän aikana niin saat syyt niskoillesi)

Vierailija
7/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja luottotiedot saa kysellä noilta rahavirtoja siirteleviltä vasta kun on jo valittu ko. työhön. En nyt ihan purematta niele tätä juttua!

Laita linkki siihen työnhakuilmoitukseen, niin voin ilmiantaa sen!

Vierailija
8/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot kertovat kirjaimellisesti onko henkilö luotettava. Lastenhoitajaan pitää voida luottaa.

Vierailija
10/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot kertoo ihmisestä tietysti muutakin. Kuten itsekkin kirjoitit että läheisten menettäminen saa heittämään elämänhallinnan noin pahasti. Mitäs sitten kun töissä pitäisi kyetää käymään ja pitämään se hallinta yllä?

Vierailija
11/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa luottavuudella ei ole mitään tekemistä minun luottotietojen menetyksen kannalta.

En tuhlannut rahoja muualla, ne säilyivät usean kuukauden koskemattomana pankkitilillä.

Vasta joulukuussa sain voimaa viimeisimmän hautajaisten jälkeen hoitaa omat asiani.

ap

Vierailija
12/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli täsmälleen sama mieleen kuin 10:lla. En haluaisi palkata henkilöä, jolla elämänhallinta katoaa täydellisesti läheisen menettämisen myötä. Ymmärrän surun, mutta en ymmärrä miten se voi lamauttaa niin pahasti ettei voi käyttää minuuttia milloinkaan monen kuukauden aikana siihen, että näppäilisi laskun verkkopankkiin. Luottotietomerkintä ei tule itsestään, se ei tule viikossa eikä kahdessa, merkinnän saaminen vie kuukausia. Miten työnantaja voisi luottaa, että työntekijä tulisi moneen kuukauteen edes töihin, jos sattuisi vastoinkäyminen.

Vierailija
13/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitinkin monikossa. Yksi läheinen vuosi sitten, ei mitään ongelmaa, äidin kuolema huhtikuussa, elämäni jatkui. Puolisoni kuoli äkillisesti heinäkuussa,  alamäki alkoi.

Minä en voinut silloin tietää omaa jaksamista, onneksi te voitte. Tiedän olevani ainoa lamaantunut trauman sattuessa.

ap

Vierailija
14/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna hakisin itselleni sairaslomaa, enkä hakis vielä töitä. Toivu ensin kunnolla ja hae vasta sitten.

Vierailija
15/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen Ap, että suurempi syy sille, että et mahd saa paikkaa  ei ole luottotietojesi menettäminen vaan se, että et uskaltaudu hakemaan paikkaa.   

Vierailija
16/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulen, ettei ap:n kannata vielä aloittaa työssä. Toivu nyt ensin kunnolla ja katso sitä työelämää sitten pikkuhiljaa.

Vierailija
17/17 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli täsmälleen sama mieleen kuin 10:lla. En haluaisi palkata henkilöä, jolla elämänhallinta katoaa täydellisesti läheisen menettämisen myötä. Ymmärrän surun, mutta en ymmärrä miten se voi lamauttaa niin pahasti ettei voi käyttää minuuttia milloinkaan monen kuukauden aikana siihen, että näppäilisi laskun verkkopankkiin. Luottotietomerkintä ei tule itsestään, se ei tule viikossa eikä kahdessa, merkinnän saaminen vie kuukausia. Miten työnantaja voisi luottaa, että työntekijä tulisi moneen kuukauteen edes töihin, jos sattuisi vastoinkäyminen.

Te, jotka ette ymmärrä, ette ilmeisesti ole menettäneet useampaa läheistänne lyhyen ajan sisällä?

Läheiset ihmiset ovat joillekin läheisempiä kuin toisille.  Samoin vanhan ihmisen kuolemasta selviää yleensä hyvin, oman lapsen ei.

On hyvin helppo tuomita toisia ja olettaa itse selviävänsä menetyksistä täyspäisenä, kun ei ole sitä kokenut.

En ole ap, mutta ymmärrän häntä enemmän kuin hyvin. Kokemuksen kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän