Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYKYAJAN SUOMALAISET EI OSAA ARVOSTAA MITÄÄN SUOMALAISUUTEEN KUULUVAA. EI RUOKIA EI TALVEA.

Vierailija
20.01.2016 |

Alkuperäinen suomalainen eli maaseudulla, talvet oli kylmiä -40 astetta, lunta tuli yli puolimetriä. Talon läheinen järvi oli jo jäässä marraskuussa.

Noistakin nykyään monet vain valittavat jos nyt vähän pakkasta on. Lumestakin valitetaan ja ilmaston muutosta pidetään hyvänä juttuna siis ne maalikot joille vain riittää ettei ole kylmä.

Myöskään suomalaisia alkuperäisiä ruokia ei arvosteta. ( lihapullat ja muusi, nakkikastike, karjalanpaisti, makaroonilaatikko jne...

Nykyään syödään kaiken maailman kiinalaisiaruokia ja muita.

Nykyajan ihmisistä haluaa muuttaa Helsinkiin.

Vanha perinteinen Suomalaisuus on tosiaan katoamassa.

Kyllä esimerkiksi kiinalaiset ovat pysyneet kiinalaisina.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisikään. Eipä valtiokaan meitä arvosta.

Pimeyttä ja kylmää on vihattu aina ja tuskinpa talvisodastakaan kukaan nautti.

Ainakaan 40 - luvulla eläneet sukulaiset ovat sitä mieltä että ei se elämä ainakaan parempaa silloin ollut. Ja ovat tyytyväisiä että enää ei tarvitse lämmitellä mökkiä puilla tai kestää muutenkaan kylmää.

Mitä vikaa puulämmityksessä, hä?!

Kuka nyt tykkää mistäkin. Mä ainakin tykkään että kämppä on lämmin ilman että mun tarvii laittaa tikkua ristiin sen asian eteen.

Vierailija
22/26 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ostahan joku kirja jossa kerrotaan Kiinan historiasta, ei se maa ole samanlaisena pysynyt kaikkia näitä satoja vuosia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sietänyt kylmyyttä enkä koskaan syönyt mielelläni perunamössöruokia, joita Suomessa perinteisesti on paljon tarjolla. Olen ihan tyytyväinen suomalainen kyllä muuten ja erityisen ylpeä olen äidinkielestäni. Suorastaan harmittaa kuinka taitamattomasti jopa nykyajan toimittajat kirjoittavat vaikka kieli on niin eläväinen ja kaunis.

Vierailija
24/26 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alkuperäiset suomalaiset elivät joskus 1950-luvulla, laskettuna noiden kaikkien eri "suomalaisuutta" täysin eri vuosikymmeniltä peräisin olevien juttujen keskiarvosta laskien.

Nyt AP sitten lukaisee vertauksen vuoksi sen pienen palan Kiinan historiaa 1950-luvulta tähän päivään ja miettii sen jälkeen onko Kiinan kansa edes osittain muuttunut esim. kulttuurivallankumouksen ja Suuren harppauksen johdosta vai pysynyt samana.

Vierailija
25/26 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko karjalanpiirakka suomalainen vai aasialainen? Tykkään niistä, mutta riisi tulee aasiasta. Anteeksi petturuuteni.

Ohraahan niissä alunperin käytettiin.

Vierailija
26/26 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi