Työkaveri suuttui kun huomautin hänen painostaan
Hän on silmiin pistävästi lihonnut viimeisen vuoden aikana ja kun hän tänään kysyi tulenko pitsalle ruokatunnilla sanoin , että en ja huomautin ohimennen, että sinäkin voisit syödä vähän terveellisemmin. Tästähän hän suuttui ja kertoi esimiehellemme, keneltä sain sitten puhuttelun. Loppupäivän näytti nyrpeää naamaa ja oli ärtynyt mulle.
Miksi pitää suuttua kun ajattelen vain hänen parasta?
M23
Kommentit (18)
-2/5
Näin kehnoa yritystä ei ole täällä ollut varmaan ikinä. Nyt häpeät vähän.
Tätä en kyllä ymmärrä, kun pitää muiden painoa kytätä ja arvostella. Hän kantaa onneks omat kilonsa, ei ole sun huoles :)
Miksi se mies meni valittamaan esimiehelle? Luulin, että miehet puhuvat toisilleen suoraan, mutta olin ilmeisesti väärässä.
Ihan pakko varmistaa: kirjoitatko tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se mies meni valittamaan esimiehelle? Luulin, että miehet puhuvat toisilleen suoraan, mutta olin ilmeisesti väärässä.
Lueppa rivien välistä vähän, kyseessä oli meinaa nainen. Eihän mies tommosesta hätkähtäisi vaan piikittelisi takaisin.
AP
Mitä mieltä olisit, jos työkaverisi huomauttelisi jostain sinun fyysisestä piirteestäsi? Esim. että kannattaisi käyttää parempilaatuisia meikkejä, kun nuo mustapäät nenänpielessäsi ovat näköjään lisääntyneet viime aikoina? Jos ihan oikeasti haluaisit työkaverisi parasta, olisit varmaan pystynyt puhumaan hänelle vähän diplomaattisemmalla ja empaattisemmalla tavalla, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueppa rivien välistä vähän, kyseessä oli meinaa nainen. Eihän mies tommosesta hätkähtäisi vaan piikittelisi takaisin.
AP
Luin, eikä tuossa rivien väleissä lue mitään. Ja se on luepa, ei lueppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
No niin, eli paljastit itsekin, että kommentoit työkaverisi syömisiä piikittelevään äänensävyyn. Turha valittaa, jos hän meni puhumaan pomolle ja jouduit puhuteltavaksi. Aika yläastemeininki teillä kyllä työpaikalla muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Eli sinä siis piikittelit, et ollut huolissasi hänen tervydestään.
Terveisiä sinne porvooseen, siellä on kaikki niin mukavia!
Ei tämä välttämättä ole provo vaan tuo "nykyajan nuoriso". Kuulin itsekin juuri työkaveriltani, että eräs toinen työkaveri oli päivitellyt minun kovaa lihomista viime aikoina. Ja tämä päivittelijä on aloittajan kanssa samaa ikäluokkaa, mutta nainen. Eri asia toki vielä sanoa päin naama kuten ap, mutta en ole koskaan törmännyt tuollaiseen kommentointiin aiemmin. Mitä se kenellekään kuuluu jos joku lihoo tai laihtuu?
Niin kuvitteletko puupää oikeasti ettei työkaverisi itse ole huomannut lihomistaan tai ei tietäisi esim. liikunnasta ja terveellisestä ruokavaliosta? Eli mitä lisäarvoa kuvittelit siis kommentillasi tuovan?
Siis oikeastihan se nainen yritti iskeä ap:tä, kilttiä ja mukavaa beetamiestä, joka haluaa ihan tavallisen naisen, hoikan ja söpön, ja joka yrityksestä ärtyneenä sitten antoi palautetta. Naisen vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ai nyt se oli piikittelyä, kun aloituksessa vielä "hänen parastaan"?
Onko ap kentien ensimmäistä kertaa työelämässä? Tai ensimmäistä kertaa ylipäätään vieraiden aikuisten (pl. peruskoulun opettajat, jotka joutuvat vaan kestämään kaikenlaista "piikittelyä") kanssa tekemisissä?
Ihmettelin vain, että miten voi tulla noin yllätyksenä, että jos vittuilee toiselle, niin toinen voi siitä myös suuttua.
Vierailija kirjoitti:
Kysy äidiltäsi, että noinko hän sinut kasvatti?
Moi tuhti rasvatucca
Jos olet tosissasi, niinkuin voit ollakin. Niin tuliko mieleen ensinnäkin ettei asia kuulu sinulle ja tämä henkilö on varmasti itse huomannut kilojen kertymisen. Mutta erityisesti, hänelle on voinut kertyä kiloja jonkun sairauden vuoksi. Esimerkiksi kaverilleni tuli 20 kiloa vuodessa muuttamatta elämäntapaansa kunnes todettiin, että hänellä oli kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkkert siihen niin painokin alkoi pysymään kurissa.
Kysy äidiltäsi, että noinko hän sinut kasvatti?