Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei ole maksukykyä, voidaanko elatussopimus tehdä siihen saakka kun lapsi 18v

Vierailija
20.01.2016 |

Vai meneekö se nollasopimuksella AINA niin, että pitää uusia tietyin väliajoin?

Mietin vain, että onko 15v lapseni isä päässyt kuin koira veräjästä. Elatussopimus tehty siihen saakka kun lapsi 18v, mutta en tiedä onko hänen pitänyt sitä itse maksaa, muistaakseni oli silloin työtön tai jossain pätkätyössä. Erosta aikaa 13v, joten vähän on hatarat muistikuvat. Missään yhteyksissä ei olla oltu, ei pidä yhteyttä lapseen.

Mitä jos haluaisin tarkistuttaa elatusmaksun? Facestalkkauksen perusteella käy töissä, mitään ei tietystikkään ole minnekkään ilmoitellut. Samalla sopimuksella ollaan menty. Sanokaa nyt, että tuo lapsestaan välittämätön mulkku on joutunut maksamaan edes sen minimin? Aikoinaan mielestäni sanoi, että ulosottoon on mennyt, mutta en yhtään muista, että oliko se tämän sopimuksen aikana vai sitä ennen. Voiko ne siis tehdä nollasopimusta 18v asti?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan osaisi vastata?

Vierailija
2/10 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan tehdä. Meillä ainakin on, lapsi 13v , ihan sama tilanne kun teillä. Tuolloin 13v sitten ei ollut hänellä maksukykyä, nykyisin olisi mutta ei kelaa kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli elatusvelvollinen voi olla maksamatta penniäkään elatuksesta jos saa vain nollasopimuksen eikä itse ilmoittele mitään minnekkään?

Oma mieheni joutui työttömänä käymään sossussa uusimassa sopimuksen kerran vuodessa. Silloin hänen työttömyystuestaan meni lapsikorotusosuus ja kunta maksoi loput.

En ole asiasta välittänyt, kun kela on sen minulle aina maksanut, isän piti maksaa mutta jätti maksamatta joten hain kelasta (hmm.. voisko tää muuten tarkoittaa sitä, että se joutuu ne maksamaan. Muistin vasta nyt tämän asian)

Tosin en muista, että onko sopimusta tehty tämän jälkeen uudestaan

ap

Vierailija
4/10 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisille helmille tekin noita mukuloita pukkaatte.

Vierailija
5/10 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin kuntoutustuella voitiin sopimus tehdä aina sen mittaiseksi kuin sairaslomakin oli määrätty, joten joku vuosi meni niin että esim. puolen vuoden välein piti aina jotenkin ehtiä asia hoitamaan. Sitten kun lopullinen eläke myönnettiin niin sopimus tehtiin 18-vuotiaaksi asti.

Vierailija
6/10 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty aina vuoden mittaiseksi, nyt kaksi vuotta kerrallaan ja ex lupasi ilmoittaa jos pääsee töihin (minkä uskonkin hänen tekevän). Sinuna ottaisin yhteyttä lastenvalvojaan elareiden tarkistamiseksi.

Vierailija
7/10 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli luultavasti hän on sitä minimiä joutunut maksamaan kelalle.

Miten mun tulisi toimia jos haluan elatusmaksun tarkistettavan? Maksaahan kela sen silti minulle, koska tiedän että lapsen isä ei sitä tule ikinä maksamaan. Jos siis tarkistutan sen ja se nousee, niin katkeaako kelan maksu siinä kohtaa, vai joutuuko hän vain maksamaan kelalle sitten enemmän? Vai mihin tuo ylimääräinen osuus menee?

Riittääkö jokin ilmoitus netissä, vai pitääkö mennä lastenvalvojalle asti?

ap

Vierailija
8/10 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli luultavasti hän on sitä minimiä joutunut maksamaan kelalle.

Miten mun tulisi toimia jos haluan elatusmaksun tarkistettavan? Maksaahan kela sen silti minulle, koska tiedän että lapsen isä ei sitä tule ikinä maksamaan. Jos siis tarkistutan sen ja se nousee, niin katkeaako kelan maksu siinä kohtaa, vai joutuuko hän vain maksamaan kelalle sitten enemmän? Vai mihin tuo ylimääräinen osuus menee?

Riittääkö jokin ilmoitus netissä, vai pitääkö mennä lastenvalvojalle asti?

ap

Ilmoitus netissä - mitä sinä ilmoittaisit ja kenelle? Ja eikö se eka avauksesi aiheesta riittänyt? Voit olla yhteydessä lastenvalvojaan, jos asia ahdistaa.

Vierailija
9/10 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille lastenvalvojalle!

Vierailija
10/10 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää lastenvalvojalta tarkastusta, mutta ymmärtääkseni miehen ei ole pakko suostua koska teillä on jo sopimus. Oikeuden kautta voi koittaa sit nostaa summaa.