Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa tyhmää! Julkinen vs. Yksityinen lääkäri

Vierailija
20.01.2016 |

Olen käyttänyt ennen vain julkisen puolen lääkäripalvelua, ja jatkossa aion siirtyä käymään vain yksityisellä. Näkevätkö siellä yksityisellä puolella potilastietoni julkiselta puolelta? Ja jos näkevät suoraan, niin voinko kieltää sen ennakkoon ennenkö menen sinne yksityiselle? Ja jos joku ihmettelee kysymystäni, niin kysyn siksi koska entinen psykopaatti-miesystäväni on julkinöyryyttänyt ja mustamaalannut minut ja terveyteni julkisella puolella niin pahasti, etten pystyisi enää samaan palvelua julkisella puolella, vaan pienimmästäkin vaivasta minut uhattaisiin lähettää koppihoitoon. Arvelen, että yksityisellä puolella minua osattaisiin vielä kohdella ihmisarvoisena ja ilman mitään hullunleimoja ja minua uskottaisiin vaivoissani. Nyt ollut kaksi viikkoa korkea kuume, kovat nivelkivut ja pelkään reumasairautta, ja nyt olisi pakko uskaltaa lääkäriin.. :( Mutta mietin vain tuota näkevätkö yksityisellä että minulle on painettu se lopunikäinen hullunleima julkisen puolen papereihin ja se estäisi taas avun saannin.

N27

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa auttaa? :/

Selvennän vielä sanomaani - siis en epäile reumasairautta vain tämän kahden viikon kuumeen takia eli turha syyttää luulotaudista, vaan tätä jatkuvaa kuumeilua ja nivelkipuja kaikkialla on ollut jo kolme vuotta. Mutta en ole tosiaan uskaltanut lääkäriin koska julkisella puolella minulla on miesystävän minulle hankkima hullunleima papereissa ja se vaikuttaisi kaikkeen miten minua kohdeltaisi.

N27

Vierailija
2/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietojen siirtyminen julkisen ja yksityisen välillä on asiakkaasta kiinni. Muutenkin jo julkisella puolella tietojen siirtämiseen vaaditaan asiakkaan suostumus (esim. tietojen siirto perusterveydenhuollosta erikoissairaanhoitoon).

Mieleen vaan nousee kysymys, että miten miehesi on voinut "pilata" sinun tietosi? Onko siis ollut mukana lääkärikäynneilläsi vai mitä on tapahtunut? Koska eihän esimerkiksi sellainen tilanne, että miehesi kertoisi omalla käynnillä sinusta ja se kirjattaisiin sinun tietoihin, ole edes mahdollinen koska tällaisessa tilanteessa ei sinun tietojasi saisi edes avata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit estää tietojen luovutuksen. Osa lähisukulaisistani on tehnyt näin, koska päästä viiraa oikeasti :D käyttävät myös eri firmojen lääkäripalveluja eri vaivoihin...

Lääjereseptit kai näkyy nykyään kaikille niitä määrääville tahoille? Kun on sähköiset reseptit. Muut tiedot ei, jos ei anna lupaa.

Vierailija
4/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy tietoja, jollet anna lääkärille lupaa niitä julkiselta puolelta pyytää. Näkyykö kaikki sähköset reseptit? Sitä en tiedä.

Vierailija
5/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen ja julkisen puolen tietojärjestelmät ovat täysin erillään. Jos tarvitaan jotain vanhoja tietoja niin lääkäri kysyy lupasi niiden pyytämiseen.

Vierailija
6/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty ymmärtämään kuinka mikään miehen puheista olisi voinut päätyä ap:n tietoihin. Jos niistä koppihulluus löytyy, syy näkyy ihan peilissä. Ja PS. Koppihullullakin voi olla reumasairaus, ja se hoidetaan.

Vierailija
7/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kuulostaa ongelmatapaukselta, sääliksi käy lääkäriä. Hih :D

Vierailija
8/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vastaa.

Mies teki tahallaan siis useita ilmoituksia minusta että olen muka tekemässä itsemurhaa ja olen seonneena kotonani. Kotiini murtauduttiin ja minut haettiin poliisien toimesta lääkäriin kotoani vasten tahtoani, vaikkei mistään sellaisesta ollut kyse mitä mies oli häkeen suoltanut. Minun kotiavaimeni pöllittiin huomaamattani samalla kun minut haettiin, jotten pääsisi enää kotiini, enkä minulle kerrottu missä ne ovat kun minut jätettiin lääkäriin ja vahdittiin siellä koko ajan. Jostakin mielenterveyspuolelta minulle soitellaan koko ajan ja ollaan varattu sinne aikoja mulle vaikken itse ole pyytänyt mitään enkä ole vastannut puhelimeen muuta kuin huutanut sinnekin että jättäisivät minut rauhaan. Luulen että ovat yrittäneet tavoittaa minua myös kotoa, koska ovellani käy usein joku kun mt-toimistosta yritetään jahdata minua puhelimitse. En katso ovisilmästä koska sen huomaisi oven ulkopuolelta kun valo näkyy. Olen tehnyt potilasvalituksenkin lääkärien ja hoitajien naureskelusta minulle käytävällä ja minua haastatelleen lääkärin naureskelusta minulle. Se oli nöyryyttävintä mitä ikinä olen kokenut.

Uskomatonta mihin kaikkeen pari ilkeyttään tehtyä puhelua voi johtaa.. Jopa molemmat seinänaapurini ovat muuttaneet pois nyt, ja luulen sen johtuvan siitä etteivät he uskalla/halua asua naapureinani sen jälkeen kun tänne tunkeuduttiin ja minut vietiin kaikkien naapurieni nähden ambulanssiin. Koko tilanne on niin sietämätön että olen ajatellut muuttaa kokonaan toiselle paikkakunnalle ja vaihtaa nimeni.

Että siinä teille jotka syyllistitte minua ja olitte varmoja mun oikeastikin tarvitsevan koppihoitoa.

Ja KIITOS niille jotka osasitte vastata varsinaiseen kysymykseeni.

N27

Vierailija
9/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne sinun kotiavaimesi varasti?

Vierailija
10/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat todella vainoharhaiselta. Taitaa olla vika niissä merkinnöissä ihan siinä peilissä näkyvässä henkilössä

Vierailija
11/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja vastaa.

Mies teki tahallaan siis useita ilmoituksia minusta että olen muka tekemässä itsemurhaa ja olen seonneena kotonani. Kotiini murtauduttiin ja minut haettiin poliisien toimesta lääkäriin kotoani vasten tahtoani, vaikkei mistään sellaisesta ollut kyse mitä mies oli häkeen suoltanut. Minun kotiavaimeni pöllittiin huomaamattani samalla kun minut haettiin, jotten pääsisi enää kotiini, enkä minulle kerrottu missä ne ovat kun minut jätettiin lääkäriin ja vahdittiin siellä koko ajan. Jostakin mielenterveyspuolelta minulle soitellaan koko ajan ja ollaan varattu sinne aikoja mulle vaikken itse ole pyytänyt mitään enkä ole vastannut puhelimeen muuta kuin huutanut sinnekin että jättäisivät minut rauhaan. Luulen että ovat yrittäneet tavoittaa minua myös kotoa, koska ovellani käy usein joku kun mt-toimistosta yritetään jahdata minua puhelimitse. En katso ovisilmästä koska sen huomaisi oven ulkopuolelta kun valo näkyy. Olen tehnyt potilasvalituksenkin lääkärien ja hoitajien naureskelusta minulle käytävällä ja minua haastatelleen lääkärin naureskelusta minulle. Se oli nöyryyttävintä mitä ikinä olen kokenut.

Uskomatonta mihin kaikkeen pari ilkeyttään tehtyä puhelua voi johtaa.. Jopa molemmat seinänaapurini ovat muuttaneet pois nyt, ja luulen sen johtuvan siitä etteivät he uskalla/halua asua naapureinani sen jälkeen kun tänne tunkeuduttiin ja minut vietiin kaikkien naapurieni nähden ambulanssiin. Koko tilanne on niin sietämätön että olen ajatellut muuttaa kokonaan toiselle paikkakunnalle ja vaihtaa nimeni.

Että siinä teille jotka syyllistitte minua ja olitte varmoja mun oikeastikin tarvitsevan koppihoitoa.

N27

Kuvaamasi menettely ei ole laillinen, eikä terveydenhuollolla ole resursseja ahdistella aikuisia ihmisiä. Tästä syystä en usko että näin olisi tapahtunut. Luultavasti kärsit mielenterveyden ongelmista.

Suosittelen kuitenkin yksityiselle puolelle hakeutumista, sillä siellä palvelu on parempaa ja asiallisempaa.

Vierailija
12/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rahasta kuuntelee höpsötkin tarinasi.

Vierailija
13/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja vastaa.

N27

Kuvaamasi menettely ei ole laillinen, eikä terveydenhuollolla ole resursseja ahdistella aikuisia ihmisiä. Tästä syystä en usko että näin olisi tapahtunut. Luultavasti kärsit mielenterveyden ongelmista.

Suosittelen kuitenkin yksityiselle puolelle hakeutumista, sillä siellä palvelu on parempaa ja asiallisempaa.

No sinä voit uskoa mitä haluat, ei sillä minulle merkitystä ole. Minulle näin tapahtui kuitenkin. Ja ei, mielenterveysongelmia minulla ei ole. Ainoastaan hyvin kiero, pahansuopa ja sairas miesystävä, OLI.

N27

Vierailija
14/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen metodit: Miten tuo saatais hoidettua äkkiä kuntoon, ettei tarttis senkään pärstää enää katella

Yksityisen metodit: Mitä kaikkia kalliita tutkimuksia tuolle voitais määrätä ilman, että se alkaa epäillä suurimman osan olevan vain rahastusta? Miten monta kontrollikäyntiä sille voidaan määrätä niin, että se on tyytyväinen, että hoidetaan eikä ala epäillä, että vain rahastetaan? No siis, miten me saadaan tuolta/tuosta mahdollisimman paljon rahaa samalla kun saadaan se uskomaan, että oikeasti sitä ajatellaan ja siitä välitetään ja miten me sitte saadaan se hoidettua kuntoon kun on ensin kynitty joko se tai sen vakuutusyhtiö ihan täysin.

Vierailija
15/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne sinun kotiavaimesi varasti?

No osaatkos päätellä itse? Jos kerran luki, että poliisi ja ambulanssi hakivat kotoa väkisin. Mitään tarvetta siihen ei ollut, mutta niin sanottiin että sellainen on virallinen käytäntö josta ei voida poiketa. Jos ihmisestä sellainen ilmoitus häkeen tehdään, niin henkilö lähtee mukaan haluaa sitä itse tai ei. Ja miesystäväni teki tahallaan sellaisen ilmotuksen minusta, kertoi osoitteeni ja että olen kotona. Siksi kotiini tunkeuduttiin. Mies myös tiesi etten avaa ovea jos en ole kutsunut ketään, joten tiesi että tulevat yleisavaimilla kun en avaa.

Et ole kauhean nerokkaasta päästä jos et itse tuotakaan osannut päätellä.

On se kumma, kun mitä tahansa asiaa täältä viattomasti kysyy, niin aina..AINA saa haukut päälleen. Tässäkään asiassa minä ole ollut syypää yhtään mihinkään eikä päässäni viiraa yhtä ainuttakaan solua. Pitikin mennä teille av-hyeenoille syöttämään yksikin "houkutteleva yksityiskohta", niin revitte siitäkin tusina eri syytöstä tuntematonta kirjoittajaa kohtaan. Saisitte kyllä mennä itsenne tuon pilkkaamisvimmanne kanssa..

N27

Vierailija
16/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat lääkärit ne pyörii julkisella ja yksityisellä. Ottavat virkavapaata julkiselta puolelta ja käyvät sitten yksityisellä. Monet tekevät julkisella työskentelyn ohessa keikkahommia yksityiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän