Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva joka syntyi suusta?

Vierailija
20.01.2016 |

Ihan tosi, rv 40+6 ja maha sijoittaa suoraan eteenpäin ja happi loppuu ja... Eikö mahan pitäis laskeutua kun synnytys lähenee? Tai siis sen vauvan siellä mahassa laskeutua ja sitä myöten koko mahan? Mä oon niin kypsä! Tää tosiaan tulee varmaan suusta ulos ennemmin ku mistään muualta :/ Onko muilla ollut näin? Tai onko kohtalotovereita? Muita kellä menee yliajalla tai on muuten tukalat oltavat?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei vaiskaa! Niin hiipui ne supparit. Mut positiivista se, että niitä edes tuli. Oli nimittäin ekat tässä raskaudessa :D

Vertaistukea saa edelleen tarjota, tai vaikka niitä synnytyskertomuksia ylätiesynnytyksistä.. mitä vaan viihdykettä näihin viimeisiin tuskallisen päiviin.

/ap

Suosittelen miettimään ja  tekemään valmiiksi synnytysoivelistan, jos se ei vielä ole valmiina. Esim. Aktiivinen synnytys ry:n nettisivuilta voipi saada neuvoja sen tekemiseen. Itse olin viime synnytyksessä painottanut toiveissani, että haluan ponnistaa jakkaralla. (onnistuu ainakin silloin, kun ei ole epiduraalia laitettu) Ja, että haluan otta vauvan itse vastaan. Se onnistuikin, ja arvokkani muistoni tähän menneessä elämässäni on se, kun sain omin käsin nostaa poikani syliini syntymän hetkellä. <3

Parhautta on myös katsella youtubesta voimaannuttavia, ihania synnytysvideoita. Minun lemppareitani ovat kaikki vesisynnytysvideot. Niistä saa itseluottamusta ja voimaa siihen, että minunkin kehoni on noin taitava, että se osaa saattaa vauvan maailmaan ihan itse!

Nimim. se rv29

Vierailija
22/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystoivelista mulla on pitkä... Se ensimmäinen synnytys oli niin kamala kokemus. Käynnistettiin siis silloin niin aikaisin raskausmyrkytyksen takia. Niin nyt haluan jotain ihan muuta! Noita videoita voisin aikani kuluksi katsella. Kiitos vinkistä!

(Nyt taas on tullut muutama yksittäinen supparit, voi kun ei tarttis käynnistää!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnytin viikko sitten rv 41+0 niin on ihan tuoreessa muistissa nuo fiilikset. Vaikka mulla maha kyllä roikkui viimeisen viikon... Luulin, että tippuu. Oon suakin lyhyempi, 156 cm ja vielä hentorakenteinen ja lyhytselkäinenkin niin se kasvoi aina vaan eteenpäin kun ei muualle ollut tilaa kasvaa ja oli siis valtava! Olo oli tukala! Koita jaksaa vielä hetki. Kuulostaa jo lupaavalta nuo supistukset.

Vierailija
24/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä hakusanoilla YouTubesta löytyy niitä synnytysvideoita? Yritin ettiä suomeksi ja englanniksi, mutta en löytänyt mitään järkeviä...

Vierailija
25/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana keskustelu! Ihana ap. Tsempit vain täältäkin ja kerro sitten kun suuvauva on maailmassa!

Vierailija
26/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana keskustelu! Ihana ap. Tsempit vain täältäkin ja kerro sitten kun suuvauva on maailmassa!

Kiitos! :) Mä tuun sitten kertomaan. Tämä on ollut jo ihan lupaava päivä. Viimeinkin sellainen olo, että tämä voi jopa syntyä -vaikka vieläkään en ole varma, että mitä kautta :D Huomenna sinne äitipolille...

Vierailija
27/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, koko illan nyt epäsäännöllisesti supistellut ja nyt tuntuu niinku olis pallo tuolla haarovälissä... väittäisin, että vauva on nyt laskeutunut ja niinku tuo mahakin olis vähän laskeutunut. Saakohan sitä yöllä nukuttua ollenkaan vai tuleeko tässä vielä lähtö? Jännää!

Vierailija
28/35 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa :D :D :D Suusynnytyksen riski poistunut! Tää on ihan hassun näköinen tämä mun maha nyt, se roikkuu :D Eli laskeutui sittenkin. Nukuin yön paremmin kuin yhtään yötä pariin kuukauteen! (No mitä nyt muutama vessareissu, mut mä pystyn hengittämään!). Love you <3 <3 <3

Okei, nyt sitte vihloo haaroväliä ja mä kävelen kuin ankka -vaikkei se kaukana ankasta mun kävelytyyli oo ollu muutenkaan hetkeen.

Vierailija
29/35 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin lääkärinä kyllä vahvasti veikannut kohdun erittäin ulkopuolista raskautta. Näitä näkee toisinaan, johtuisikohan suuseksin yleistymisestä. Mutta hyvä että tilanne selvinnyt, ylätiesynnytykset ovat aina hieman haastavampia ja vaativat esimerkiksi kätilöltä myös kurkkutautien perusopintoja.

Vierailija
30/35 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää tosiaan tulee varmaan suusta ulos ennemmin ku mistään muualta :/

Vauva tulee tietenkin samasta reiästä mihin isä on laittanut siemenet!

Vierailija
31/35 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää tosiaan tulee varmaan suusta ulos ennemmin ku mistään muualta :/

Vauva tulee tietenkin samasta reiästä mihin isä on laittanut siemenet!

No hitto.. mikähän reikä se silloin oli vuorossa? :,D

Vierailija
32/35 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina käynnistykseen ellei ole sitä ennen syntynyt, mut lääkäri kyllä uskoi, et ei ole enää paljosta kiinni. Oli jo väljästi sormelle auki ja kohdunkaula lyhentynyt+pehmentynyt. Liikkuminen aiheuttaa nyt supistuksia. Pitää kai alkaa siivoamaan tai jotain :D

Vierailija
33/35 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa olla synnärille lähtö lähellä. Lapsivesi tuli ja ei, en oksentanut sitä ;) Vähän supistaakin jo.

Vierailija
34/35 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni poika syntyi jo pari tuntia vesien menosta. Kaikki meni hyvin ja huomenna päästään toivottavasti jo kotiin.

Vierailija
35/35 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi