Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva joka syntyi suusta?

Vierailija
20.01.2016 |

Ihan tosi, rv 40+6 ja maha sijoittaa suoraan eteenpäin ja happi loppuu ja... Eikö mahan pitäis laskeutua kun synnytys lähenee? Tai siis sen vauvan siellä mahassa laskeutua ja sitä myöten koko mahan? Mä oon niin kypsä! Tää tosiaan tulee varmaan suusta ulos ennemmin ku mistään muualta :/ Onko muilla ollut näin? Tai onko kohtalotovereita? Muita kellä menee yliajalla tai on muuten tukalat oltavat?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi, rv 40+6 ja maha sijoittaa suoraan eteenpäin ja happi loppuu ja... Eikö mahan pitäis laskeutua kun synnytys lähenee? Tai siis sen vauvan siellä mahassa laskeutua ja sitä myöten koko mahan? Mä oon niin kypsä! Tää tosiaan tulee varmaan suusta ulos ennemmin ku mistään muualta :/ Onko muilla ollut näin? Tai onko kohtalotovereita? Muita kellä menee yliajalla tai on muuten tukalat oltavat?

Siis maha sojottaa suoraan eteenpäin. Autocorrect... taas.

Vierailija
2/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan laskeutunut, tosin vauva syntyi "jo" rv 40 + 2. Vielä synnytyspäivän aamuna otetussa kuvassa maha osoittaa suoraan eteenpäin, on jopa "paksumpi" ylhäältä kuin alhaalta. Vauva syntyi avotarjonnassa, en tiedä vaikuttiko se asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että oli kyllä tukala olla sen mahan kanssa ja selkä tuli tosi kipeäksi kun piti olla hankalassa asennossa.

Tsemppiä sulle, koita rentoutua niin kyllä se synnytys siitä käynnistyy.

Terv nro 2

Vierailija
4/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vai suusta? Mulla synty esikoinen isostavarpaasta.

Vierailija
5/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vai suusta? Mulla synty esikoinen isostavarpaasta.

Seki ois hyvä vaihtoehto tälle ku tarvii joka kerta röyhtäistessään ja uloshengittäessäänkin pelätä, et millo jalka tulee pihalle!

Vierailija
6/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että oli kyllä tukala olla sen mahan kanssa ja selkä tuli tosi kipeäksi kun piti olla hankalassa asennossa.

Tsemppiä sulle, koita rentoutua niin kyllä se synnytys siitä käynnistyy.

Terv nro 2

Kiitos tsempeistä! Selkä on tosiaan ihan tohjona mullakin...

Vierailija
7/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lyhyt? Mulla oli kanssa tosi hankala loppuraskaus. Oon nippanappa 160cm

Vierailija
8/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oo paljon pidempi minäkään. 162 cm on mun pituus. /ap

Vierailija
9/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ihan sama molempien lasten kanssa. Maha laskeutui vasta kun synnytys alkoi. Ekan kanssa lääkärit jo epäili, etten pysty synnyttämään normaalista. Ottivat röntgenkuvat lantiosta.

Vierailija
10/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva on sopivassa tarjonnassa, (selkä sinun mahasi vasemmlla puolella, kasvot kohti oikeaa pakaraasi, noin suunnilleen) kannattaa sinun viettää aikaa matalassa ja leveässä kyykkyasennossa. Auttaa vauvaa laskeutumaan.

Mutta! Jos vauva on vielä kasvotarjonnassa, viistotarjonnassa  tms.  asentoa ei suositella, koska vauva voi tällöin kiinnityä lantioon väärässä asenossa ja siksi syntyä väärässä tarjonnassa, mikä lisää komplikaatioriskiä ja pidentää ja vaikeuttaa ponnistusvaihetta. Netistä löytyy lisätietoa vauvan tarjonnan vaikutuksista ja siitä miten itse voi vaikuttaa vauvan asentoon.

Esim. täältä:http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=194

Vierailija
11/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä onko se missä tarjonnassa :/ rt lukee neuvolakortissa eli pää alaspäin. Huomenna meen äitipolille ja varmaan ultrataan siellä? Kai. En mä tiiä. Edellinen syntyi 35+2 (on nyt jo koululainen) niin tämä on ihan uutta mulle.

Kävin äsken pikaisesti kaupassa ja ihan vieras mummo päivitteli, että voi sua raukkaa, kaksiko sieltä on tulossa... Arvaatteko että teki mieli motata! No, ei niitä oo kuin yksi! Mut sain mä parit napakat harjoitus?supparit sentään tuolla reissulla...

/ap

Vierailija
12/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kiva tällä säällä kun edes tuo äitiystakki ei mahdu enää kiinni. Sorry, pääsin valittamisen alkuun :D

Vierailija
13/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä tiedä onko se missä tarjonnassa :/ rt lukee neuvolakortissa eli pää alaspäin. Huomenna meen äitipolille ja varmaan ultrataan siellä? Kai. En mä tiiä. Edellinen syntyi 35+2 (on nyt jo koululainen) niin tämä on ihan uutta mulle.

Kävin äsken pikaisesti kaupassa ja ihan vieras mummo päivitteli, että voi sua raukkaa, kaksiko sieltä on tulossa... Arvaatteko että teki mieli motata! No, ei niitä oo kuin yksi! Mut sain mä parit napakat harjoitus?supparit sentään tuolla reissulla...

/ap

Mä niin ymmärrän sua.. Mulla on viikkoja vasta 29 ja kaikki on jo monta kuukautta kyselly että onko siellä kaksoset... No ei oo PERKL!!!

Tunnustele mahaa ja vauvan liikkeitä, niin voit oppia tunnistamaan missä asennossa vauva on. Jos potkut tulevat useimmiten oikealle puolelle mahan yläosaa ja muutamat kyynärpäänmuksaisut tulevat mahan vasemmalle ala "nurkalle",  on tarjonta oikea. :) Oleilu vasemmalla kyljellä maaten ja konttausasennossa vaikuttavat suotuisasti tähän tarjontaan. Takakenot asennot ja selällään makoilu kannattaa lopettaa kokonaan, koska ne lisäävät kasvotarjonnan riskiä. Tämä johtuu siitä, että vauvan painavin osa, eli selkäpuoli valahtaa makuuasennossa maan vetovoiman vaikutuksesta alustaa vasten. Jos olet selälllään tai takakenossa (esim. sohvalla pötköttäessä), vauva kääntyy mahassasi selälleen. Jos olet vasemmalla kyljellä tai kontallaan vauva kääntyy sopivaan asentoon.

Tämän vuoksi lattian luuttuaminen käsipelillä ei ole ollenkaan huono ratkaisu synnytystä joudutellessa. :D

14/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D =D

...muistuu ihan omat ajat mieleen, se viimeinen kuukausi oli ihan kamala, ja sitä oli niin valmis ja täysin kypsä. Joka paikkaan sattui, liikkuminen hankalaa kun vauvan pää hakkasi häpyluuhun, joka tuotti hirveetä kipua, ei meinannut henkeä saada kun keuhkot oli niin kasassa, kusetti koko ajan, ja kaveri vaan monotti virtsarakkoon, nukkuminen oli hankalaa kun vähän väliä sai juosta vessassa ja lonkka puutui, ja kyljen kääntäminen oli todella todella suuren työn takana. Kenkiä ei saanut yksin jalkaan, kun yksinkertaisesti ei ylettänyt vatsan yli... nilkat turvoksissa jne jne.. lista on pitkä kun nälkä vuosi, ja voi sitä ihanaa keveyden tunnetta kun vauva syntyi =)

Tsemppiä, se on kohta ohitse!!!!

Vierailija
15/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ylätiesynnytys

Muutama vuosi sitten kerroin siitä tällä palstalla.

Vierailija
16/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut ylätiesynnytys

Muutama vuosi sitten kerroin siitä tällä palstalla.

Voisitko linkittää sen keskustelun tähän?

Vierailija
17/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten keskustelun voisi löytää. Siitä tosiaan on aikaa jo vuosia. Muistaakseni joillakin muillakin oli ollut ylätiesynnytys. Taisi olla ohimenevä kokeilu Suomessa, koska en ole enää kuullut.

Vierailija
18/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lyhyt 160cm ja 2.lapsi oli 4kg niin maha ei laskeutunut ennen synnytystä. Ihme kyllä olo oli loppuun asti ok...toki oli pönäkkä olo :) Vauva syntyi laskettuna päivänä mutta olisi käynnistetty 40+3 jos ei olisi synnytys käynnistynyt luomuna.

Vierailija
19/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli rv 36+ jotain painoarvio 3390 g että ihan mini-ihmistä ei täälläkään odotella. Mutta lantiossa on kuulema hyvin tilaa synnyttää vaikka 4 kg:nenkin. Ja uskon sen, lantiota ja persettä on vaikka muille jakaa, vaikka bmi:n mukaan oon ihannepainossani -tai siis olin ennen raskautta ja vielä raskauskilojen kanssakin mahdun normaalin rajoihin.

Nyt muuten tulee supistuksia 7 minuutin välein, siellä kauppareissulla tuli ne ekat! Oisko tällä palstalla jotai taikavoimia jos tää alkaiskin nyt syntymään? Pitäkää peukkuja! Haluan tosiaan tän mahan jo pois ja vauvan syliin.

Vierailija
20/35 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vaiskaa! Niin hiipui ne supparit. Mut positiivista se, että niitä edes tuli. Oli nimittäin ekat tässä raskaudessa :D

Vertaistukea saa edelleen tarjota, tai vaikka niitä synnytyskertomuksia ylätiesynnytyksistä.. mitä vaan viihdykettä näihin viimeisiin tuskallisen päiviin.

/ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän