Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PAM:iin pettynyt kerroshoitaja.

Vierailija
20.01.2016 |

Hei!

Otsikossapa asiani jo tulikin. Tilanne on siis se, että olen työskennellyt 7 vuotta kerroshoitajana, ja koko tämän ajan olen kuulunut liittoon. Nyt viimeaikoina olen ensimmäisen kerran alkanut kyseenalaistaa liiton toimintaa, koska liitto ei ole tehnyt MITÄÄN meidän kerroshoitajien/siivoojien tukalan tilanteen parantamiseksi.

Alalla on kova hintakilpailu, ja isommat yritykset polkee hintoja ja palkkoja alas ja yrittävät huijata työntekijää joka käänteessä ja jättävät mm. lisiä sekä ylityökorvauksia maksamatta.
Sama tilanne on myös yksityisillä siivousfirmoilla. Työajat mitoitetaan aivan liian pieneksi, ja työntekijä joutuu juoksemaan lähestulkoon hengenhädässä jotta saa kaiken tehtyä. --> Kokoajan vaaditaan vain enemmän ja lisää laatua ja tehoja, mutta työaikaa ei anneta. --> Laatu järkyttävää ja asiakkaat kärsii. :(

Kuten mainitsin, liitto ei tee asialle mitään, vaikka olen sinne useamman kerran ottanut asian suhteen yhteyttä, ja varmasti on moni muukin! Liitto muistaa meitä vaan lehtien sivuillaan muutamilla "voivottelu" artikkeleilla, mutta ei saa mitään konkreettista aikaiseksi. Työsuhde riidoissakin liitto kehoittaa ensin vain keskustelemaan työnantajan kanssa ja pyörittelee käsiään. :/

Kysymys kuuluukin, kannattaako pienituloisen siivoojan/kerroshoitajan kuulua liittoon? Pamin maksut on vuodessa yli 300€ ja YTK:n vain 118€. En halua enää rahoittaa ay-pomojen lompakkoa omani kustannuksella.

Nimim. Pettynyt.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. PAM on kädettömin ja munattomin liitto ikinä.

Vierailija
2/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitset jotain apua niin riippuu aina puhelimeen vastaajan ammattitaidosta saako niitä vai ei. Tosi hyvä mäihä täytyy olla että kyseinen henkilö tietää jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAM ei ikinä enää!!!

Surkein liitto ikinä, voisin kertoa aika jäätävää settiä tuon liiton "auttamisesta". Kyllä ne maksut keräävät, mutta apua sieltä ei saa, vaikka työnantaja kuinka räikeästi meidänkin tapauksessa rikkoi tessiä ja polki palkkoja jättämällä ihan KAIKKI lisät maksamatta, sunnuntai lisistä lähtien. Ei auttanut ei, ei ottanut edes työnantajaan. Jos mahdollista, niin eroa tosta pamista, ja liity johonkin muuhun. Ei tuolla liitolla ole mitään virkaa

Vierailija
4/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hop

Vierailija
5/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pam ei välitä siivoojista. Kannattaa vaihtaa liittoa.

Vierailija
6/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ytk on parempi ja halvempi. Itse vaihdoin myös pamista ytk:hon. Pam ei aja kenenkään työntekijän etua. Ainoastaan sen ärsyttävän Ann Selinin etua, korkean palkan muodossa.

Vierailija
7/16 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempi saattaa ol tuo Loimaan kassa, MUTTA se onkin sitä vaan päivärahan saannin näkökulmasta. Ookko säkin siinä sakissa, jotka ovat etunenässä vaatimassa liitoilta tietoa tai tulkintoja lakipykäliin ymv. kun tarvetta. Toivottavasti et, vaan selviät ihan itse. Minun maksamillani jäsenmaksuilla sinun kaltaisille valitsijoille en todellakaan halua kustantaa työehtosopimusneuvotteluissa parempia oloja saati neuvontaa liiton taholta! 

Osa meistä työläisistä ei kuitenkaan halua/voi/pärjää ilman tukea tässä säännösviidakkojen maassa. On nääs hyvä tietää, että voi saada tukea luetulleen ja varmistaa asiantuntijoilta asioita tarvittaessa, olla osana sitä yhteisöä. Siksi valitsen ammattiliiton, alani mukaisesti. Mutta, tässäkin asiassa; vapaa maa, vapaa valinta.

Vierailija
8/16 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet niin tyytymätön hommiisi ja työsi on mielestäsi tukalaa, niin mikset vaihda alaa? Ei kerroshoitajan töitä ole mikään pakko tehdä, jos ei hommat miellytä.

Vierailija
9/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet niin tyytymätön hommiisi ja työsi on mielestäsi tukalaa, niin mikset vaihda alaa? Ei kerroshoitajan töitä ole mikään pakko tehdä, jos ei hommat miellytä.

Tälle vastaajalle tiedoksi että nykyään on helpommin sanottu kuin tehty tuo työpaikan vaihtaminen tai alan vaihtaminen. Jos sinulla on esim. asuntolainaa, on suoranainen itsemurha jäädä tyhjänpäälle opiskelemaan opintotuella.  Siinä menettää lapset kodin ja pahimmassa tapauksessa uusikaan ala ei työlllistä.

Kun katsoo noita nykyajan työpaikkojen vaatimuksia, ovat ne ihan päättömiä. Pitäisi olla vähintään 3 erilaista korttia (hygienia, työturvallisuus,ea1, yms.) , kokemusta vähintään se 10 vuotta, eri alan koulutuksia olisi hyvä olla muutama alla tai vaihtoehtoisesti opiskeltu vähintään se 5 vuotta.... Ai niin, ja unohdin vielä että pitäisi samalla olla nuori ja tehokas. Ja vielä miinusta siitä jos olet nainen ja sinulla on lapsia.

Nykyään monilla aloilla, mm. siivous, ravintola, kauppa,leipomo yms.... Työskentelee paljon ihmisiä joilla ei edes alankoulutusta ole, mutta he eivät ole saaneet oman alansa töitä, joita ei vain yksinkertaisesti ole!!

Näilläkin aloilla soisin että ihminen tulisi edes toimeen ansaitsemallaan palkalla, koska monesti tuet ovat jopa suuremmat kuin noiden alojen palkkaus. Suomeen ollaan luomassa "työssäkäyvien köyhien yhteiskuntaluokkaa" joka on aivan käsittämätöntä, ja se on täysin liittojen vika jotka eivät näitä aloja puollusta. Pam on varhaan pahin ja turhin liitoista joka ei kykene mihinkään. Suosittelen kaikille irtisanoutumaan Pamista, ja vaihtamaan vaikka YTK:hon jos ei mitään muuta ole.

Vierailija
10/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle vastaajalle tiedoksi että nykyään on helpommin sanottu kuin tehty tuo työpaikan vaihtaminen tai alan vaihtaminen. Jos sinulla on esim. asuntolainaa, on suoranainen itsemurha jäädä tyhjänpäälle opiskelemaan opintotuella.  Siinä menettää lapset kodin ja pahimmassa tapauksessa uusikaan ala ei työlllistä.

Kun katsoo noita nykyajan työpaikkojen vaatimuksia, ovat ne ihan päättömiä. Pitäisi olla vähintään 3 erilaista korttia (hygienia, työturvallisuus,ea1, yms.) , kokemusta vähintään se 10 vuotta, eri alan koulutuksia olisi hyvä olla muutama alla tai vaihtoehtoisesti opiskeltu vähintään se 5 vuotta.... Ai niin, ja unohdin vielä että pitäisi samalla olla nuori ja tehokas. Ja vielä miinusta siitä jos olet nainen ja sinulla on lapsia.

Nykyään monilla aloilla, mm. siivous, ravintola, kauppa,leipomo yms.... Työskentelee paljon ihmisiä joilla ei edes alankoulutusta ole, mutta he eivät ole saaneet oman alansa töitä, joita ei vain yksinkertaisesti ole!!

Näilläkin aloilla soisin että ihminen tulisi edes toimeen ansaitsemallaan palkalla, koska monesti tuet ovat jopa suuremmat kuin noiden alojen palkkaus. Suomeen ollaan luomassa "työssäkäyvien köyhien yhteiskuntaluokkaa" joka on aivan käsittämätöntä, ja se on täysin liittojen vika jotka eivät näitä aloja puollusta. Pam on varhaan pahin ja turhin liitoista joka ei kykene mihinkään. Suosittelen kaikille irtisanoutumaan Pamista, ja vaihtamaan vaikka YTK:hon jos ei mitään muuta ole.

Jos pystyt rankkaan siivoustyöhön niin pystyisit varmaan myös esim. normaaliin varastotyöhön. Siihen ei useinkaan vaadita aiempaa kokemusta, pois lukien oikeat trukkikuskit.

Vierailija
11/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija, 60-lukulainen työläisperheen kasvatti kirjoitti:

Halvempi saattaa ol tuo Loimaan kassa, MUTTA se onkin sitä vaan päivärahan saannin näkökulmasta. Ookko säkin siinä sakissa, jotka ovat etunenässä vaatimassa liitoilta tietoa tai tulkintoja lakipykäliin ymv. kun tarvetta. Toivottavasti et, vaan selviät ihan itse. Minun maksamillani jäsenmaksuilla sinun kaltaisille valitsijoille en todellakaan halua kustantaa työehtosopimusneuvotteluissa parempia oloja saati neuvontaa liiton taholta! 

Osa meistä työläisistä ei kuitenkaan halua/voi/pärjää ilman tukea tässä säännösviidakkojen maassa. On nääs hyvä tietää, että voi saada tukea luetulleen ja varmistaa asiantuntijoilta asioita tarvittaessa, olla osana sitä yhteisöä. Siksi valitsen ammattiliiton, alani mukaisesti. Mutta, tässäkin asiassa; vapaa maa, vapaa valinta.

No mihin sitä liittoa tarvitaan, jos ei jäsenen turvaksi? Niidenhän nimenomaan pitää selittää pykälät auki ettei niitä käytetä työläistä vastaan! Siksi sinne maksetaan!

On vanha ja väärä käsitys, että pitäisi vain raataa jonkun ison eteen ja hyväksi muttei pyytää itselleen mitään. Älytöntä. Jälleenrakennuskausi meni jo.

Minäkään en saanut ravintolatöissä suurempaa makua koko liittoon, lehtikin oli yhtä S- ravintoloiden mainosta. Ala ei kehity kuin alaspäin.

Vierailija
12/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiton maksut vähennetään automaattisesti verotuksessa, joten et sä edes maksa niitä maksuja itse. 

Mutta kurjaa, jos liitto ei aja työntekijöiden etua! Taitaa PAM olla aika munaton liitto. Miesvaltaisella alalla ois jo lakkoiltu aikoja sitten. (Vaikka koko Suomi ei pysähdy siivoojien lakosta, tuskinpa kovin moni haluaisi mennä likaisiin hotelleihin, työpaikan likaisiin vessoihin ym...)

Vierailija
13/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiton maksut vähennetään automaattisesti verotuksessa, joten et sä edes maksa niitä maksuja itse. 

No ei se nyt ihan niin mene.

Vierailija
14/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiton maksut kyllä huomioidaan, mutta kyllä ne vain itse pitää maksaa. Itse vaihdoin omanalan liitosta juurikin tuohon loimaan kassaan (ero omanalan liiton ja loimaan kassan välillä oli lähes 400e) ja veroprosenttia laskiessa, ei vaikuttanut mitenkään, maksoinko 400e vai 118e vuoteen kassoille. : D

Vierailija
15/16 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiton maksut kyllä huomioidaan, mutta kyllä ne vain itse pitää maksaa. Itse vaihdoin omanalan liitosta juurikin tuohon loimaan kassaan (ero omanalan liiton ja loimaan kassan välillä oli lähes 400e) ja veroprosenttia laskiessa, ei vaikuttanut mitenkään, maksoinko 400e vai 118e vuoteen kassoille. : D

Vaihdoit sitten työnantajan perustamaan kassaan? Hirveästi on hyötyä jostain tommosesta jos tulee töissä ongelmia tai vaikka haluttaisiin parempaa palkkaa? Eipä tarvitse valittaa jos itse leikkaa itseltään jalan irti ja sitten harmittaa kun sitä jalkaa tarvitsisikin kävelemiseen. Ei ne alojen työehdot tyhjästä ole tullut ja ei niitä ainakaan sillä kehitetä ettei kuuluta liittoon. Kenen te oikein luulette niistä ehdoista sopivan ja asioita vievän eteenpäin? No juurikin sen ammattiliitton!!!!!!!!!! Ja joo ei saanut ehkä kaikkea korjattua mutta varmaankaan ei ole PAM mikään dikaattori, joka voi vain määrätä asioita ja sanoa että nyt tehdään näin?

Koittakaa nyt ymmärtää ,että niistä asioista joutuu se liitto sopimaan työnantajaLIITON kanssa ja jos he eivät jousta niin siinä on vaikea isoja juttuja saada aikaan. Ja jos työnantajat eivät jousta ja työntekijät eivät kuulu liittoon tai ole valmiita mitään tekemään omien työehtojen eteen niin turha itkeä jos olot ei parane. Kannattaa hei joskus lukea vaikka että miksi ja kuka sen YTK:n on perunustanut -  työnantaja ja juurikin siksi että yhä harvempi kuuluisi liittoon niin sitten ei tarvitsisi mitään sopia vaan saisi rauhassa sanella!

Mutta ihan yleisesti nyt vaan kaikille, että liittykää sinne liittoon ja jos on joku ongelma niin  siitä kannattaa olla yhteydesssä liittoon eikä jossain täällä urputtaa.

Vierailija
16/16 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija, 60-lukulainen työläisperheen kasvatti kirjoitti:

Sen takia liittoon kuulutaan ja oletetaan sen hoitavan asioita. Aloittaja juuri kertoi, että pam ei hoida lupaamiaan asioita. Mika ihmeessä sellaisesta sitten toinen osapuoli pitäisi kiinni?