Kiloklubi muuttui nyt sitten maksulliseksi-entäs tuo myfitnespal?
Kokeilin eilen, mutta äkkiseltään vaikuttaa hankalalta. Kiloklubi antoi kalorimääräksen n. 1500 ja myfitnespal 1260 kcal, jos haluan laihtua 0,5 kg viikossa. Miksi erot ovat noinkin hurjat?
Onko myfitnespalissa saatavilla jotenkin suomenkielistä versiota tai voiko siellä jutella suomeksi? Pärjään mä englannillakin, mutta silti.. Tuleeko sinne painokärää esille jne.? Kertokaa kaikki ja auttakaa alkuun! :)
Kommentit (11)
No myfitnespalhan on ilmainen.. Ja juuri siksi siihen siirtyisin.. Ainakin kokeilen. Kiloklubia olen käyttänyt KAUAN ja siksi se jättäminen on haikeaa, mutten heti haluaisi maksaa siitä, joten kokeilen ainakin ilmaisia muita vaihtoehtoja ensin.
Myfitnesspalista löytyy ruoka-aineet suomeksi ja niitä voi sinne itse lisätä sivuvalikon kautta ja painokäyrä tulee kohdasta 'Progress' (iphonella se on alarivillä, androidilla siellä sivuvalikossa).
Mulla 0,5 kg tavoitteessa tulee 1400 kcal (168/77kg). Olisko aktiivisuustaso sulla mennyt eri tasolle kuin kiloklubissa?
Tykkään myfitnesspalissa siitä, että sen saa synkronoitua iphonen terveys-sovelluksen (tai androidille saatavien askelmittareiden) kanssa ja se huomioi kalorimäärässä siis kävellyt askeleet. Käsittääkseni toimii myös polarin sovelluksen kanssa, mutta mulla ei polaria ole, joten en osaa tarkemmin siitä sanoa. (Synkronointi valikon kohdasta apps & devices).
Niin ja mun mielestä on myös kiva, että kun päivän lopettaa (complete entry), ohjelma kertoo kuinka paljon painaisin, jos joka päivä olisi samanlainen. Huomaa siis konkreettisesti esim. herkkujen / liikunnan vaikutuksen.
Kaikkien vitamiinien määriä ei pysty täysin reaalisesti seuraamaan, sillä kaikissa tuotteissa ei ole kerrottu esim. C-vitamiinin määrää. Suurin osa tuotteista merkataan grammoissa, joten sekin saattaa ilman puntaria olla hieman epämiellyttävää. Ja juodut vedet myös vain kuppeina. Kokonaisuudessaan oon kuitenkin ollut tosi tyytyväinen sovellukseen. :)
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin eilen, mutta äkkiseltään vaikuttaa hankalalta. Kiloklubi antoi kalorimääräksen n. 1500 ja myfitnespal 1260 kcal, jos haluan laihtua 0,5 kg viikossa. Miksi erot ovat noinkin hurjat?
Onko myfitnespalissa saatavilla jotenkin suomenkielistä versiota tai voiko siellä jutella suomeksi? Pärjään mä englannillakin, mutta silti.. Tuleeko sinne painokärää esille jne.? Kertokaa kaikki ja auttakaa alkuun! :)
240 kcal / päivä ero ei nyt mitenkään kauhean hurja ole, mutta ero tulee varmaan siitä miten olet merkinnyt aktiivisuustasosi.
Jos sinulla on käytössä joku aktiivisuusranneke tms. niin kannattaa merkata sinne MFP:n aktiivisuustasoksi kaikkein alhaisin ja antaa sen rannekkeen päivittää aina päivittäisen perusaktiviteetin taso. Jos et käytä mitään mittareita niin sitten mahdollisimman hyvä keskimääräinen arvio. Hikiliikunta kannattaa merkitä erikseen, mutta niiden kulutusarviot saa kyllä jättää huomioimatta, tai jakaa kolmella jos "syöt ne takaisin".
Suomenkielistä versiota siitä ei ole, mutta tietokannasta löytyy kyllä paljon suomalaisia ja suomenkielisiä ruokia. Foorumin kieli on englanti.
Tä?
Syö vähemmän ja liiku enemmän,ei siihen laskukoneita tarvita.
Kaloreiden lasku on saivartelua.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tuotteista merkataan grammoissa, joten sekin saattaa ilman puntaria olla hieman epämiellyttävää.
Voi ne merkata miten tahtoo lisäämällä oman ruoan tai mittayksikön. Helpointa lienee opetella yleisten "kappaletuotteiden" likimääräiset painot (yksi tomaatti, yksi banaani...) ja mennä niillä.
Vierailija kirjoitti:
Tä?
Kaloreiden lasku on saivartelua.
Kaloreiden lasku on tutkitusti tehokkain tapa laihtua. Kun joudut kirjaamaan "julkisesti" ylös jokaisen herkuttelun ja lipsahduksen niin myös niiden määrä vähenee huimasti. Samoin annoskoot normalisoituvat paljon nopeammin kun käyttää ruokaa puntarin kautta kunnes oppii silmämääräisesti arvioimaan sopivan annoskoon.
Tavoitteelliselle ruokavaliolle ei luonnollisesti ole edes muuta vaihtoehtoa kuin kaloreiden laskeminen.
Muoks: Tarkalleen ottaen se on juuri se ruokapäiväkirjan pito joka tutkitusti auttaa laihtumaan, mutta käytännössä oikealla työkalulla sen oheistuotteena saat melko tarkat kaloriarviot, joten kyseessä on enemmän tai vähemmän sama asia.
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tä?
Kaloreiden lasku on saivartelua.Kaloreiden lasku on tutkitusti tehokkain tapa laihtua. Kun joudut kirjaamaan "julkisesti" ylös jokaisen herkuttelun ja lipsahduksen niin myös niiden määrä vähenee huimasti. Samoin annoskoot normalisoituvat paljon nopeammin kun käyttää ruokaa puntarin kautta kunnes oppii silmämääräisesti arvioimaan sopivan annoskoon.
Tavoitteelliselle ruokavaliolle ei luonnollisesti ole edes muuta vaihtoehtoa kuin kaloreiden laskeminen.
Muoks: Tarkalleen ottaen se on juuri se ruokapäiväkirjan pito joka tutkitusti auttaa laihtumaan, mutta käytännössä oikealla työkalulla sen oheistuotteena saat melko tarkat kaloriarviot, joten kyseessä on enemmän tai vähemmän sama asia.
Höpöhöpö,normaali maalaisjärki riittää.
Vierailija kirjoitti:
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tä?
Kaloreiden lasku on saivartelua.Kaloreiden lasku on tutkitusti tehokkain tapa laihtua. Kun joudut kirjaamaan "julkisesti" ylös jokaisen herkuttelun ja lipsahduksen niin myös niiden määrä vähenee huimasti. Samoin annoskoot normalisoituvat paljon nopeammin kun käyttää ruokaa puntarin kautta kunnes oppii silmämääräisesti arvioimaan sopivan annoskoon.
Höpöhöpö,normaali maalaisjärki riittää.
Koska lähes puolet kansasta on ylipainoisia on triviaalia osoittaa väittämäsi täysin vääräksi. Toiseksi, "höpöhöpö" ei ole tiedemaailmassa kovinkaan painava argumentti tutkimustulosten kumoamiseksi.
Jos jätetään huomioimatta kontrolloidut kokeet joissa koehenkilöillä ei ole ollut saatavilla muuta ruokaa kuin tutkijoiden heille tarjoama, niin kerta toisensa jälkeen on parhaat tulokset saavutettu niiden parissa jotka ovat pitäneet säännöllistä ja tarkkaa ruokapäiväkirjaa. Ei tässä ole mitään epäselvää eikä arvuuttelun sijaa, asia on juuri kuten tuossa ylempänä kirjoitin.
Se ei tietenkään tarkoita, etteikö ihan sillä "maalaisjärjellä" voisi laihtua, se ei vain toimi läheskään niin hyvin populaatiotasolla katsottuna.
Itse olen nyt käyttänyt myfitnesspalia ja tykännyt! Ei siinä tietenkään ole mitään suomenkielistä foorumia, mutta itse en kaipaa sitä kun en ole Kiloklubissakaan käyttänyt muuta kuin kalorilaskuria.
Ainoa mikä on tökkinyt alussa, on annoskokojen merkkaaminen. Mulla ei ole keittiövaakaa, joten vähän vaikea alkaa yhtäkkiä merkitsemään kaikkia grammoissa kun on tottunut kiloklubin arvioituihin annoksiin. Uskon kyllä että tähänkin harjaantuu, olen muutenkin vasta uusi laihduttaja ja paljon riittää opittavaa.
Kannattaa muuten myös kokeilla Fatsecretiä! Se on ilmainen ja sen mobiiliappsi on varsin hyvä, on helppo kirjata sillä syömiset joka päivä. Kiloklubin tavoin se myös antaa aika isoja kalorimääriä suositukseksi, mutta helppohan niitä on itse laskea. Esim. mulle (painan 84 kg, kohtuullinen aktiivisuustaso) Fatsecret suosittelee laihduttaessa syömään 1800 kcal päivässä, millä laihdun tosi hitaasti. Mutta rajoitan itse 1500 kcal:iin päivässä, ja käytän Fatsecretiä syötyjen ja kulutettujen kaloreiden laskemiseen.
Mä en tajua miksi ihmiset haluaa maksaa siitä, mitä on tarjolla ilmaiseksikin. Mitä noilla nettivalmennuksilla on tarjota, mitä ei löytyis muutenki netistä?