-> MIKÄ LAULU SOISI SINUN HAUTAJAISISSASI? <-
Itse varsinaisessa hautajaistilaisuudessa veisataan virsiä, mutta... Hautajaisten jälkeen järjestetään sitten kahvitilaisuus tai ruokailutilaisuus. Joskus voileipäkakkua, joskus lämpimiä ruokia, ja milloin kelläkin mitäkin.
Siellä sitten muistellaan vainajaa samalla kun mussutetaan tai mässätään. Joskus on myös tapana tässä yhteydessä soittaa musiikkia. Noin niin kuin vähän vainajan kunniaksi stereoista, vainajan suosikkimusiikkia. Mitä SINÄ, tulevana vainajana, laittaisit sukulaisesi soittamaan siinä tilanteessa SINUN kunniaksesi?
Kommentit (73)
Verve - Bittersweet Symphony.
En kuulu kirkkoon joten en halua siunaustilaisuutta kirkossa/kappelissa, joten tuo soitettakoon sitten siellä missä mun elämää juhlittaisiin. EI surtaisi kuolemaa.
The Avalanches - Frontier Psychiatrist
Linkin Park - Leave out all the rest
Kari Tapio - Sydämeni tänne jää, vaikka en Kartsan superfani ollut, tuo kappale kyllä kertoo paljon niistä fiiliksistä mitä poismenoni jälkeen haluan muille viestittää. Uuno Epsanjassa tunnusmusiikki kävisi myös nuoruusmuisteloihin jos sen sattuvat jostain löytämään.
Miksi huudat ja korostat typerillä nuolilla?
Vierailija kirjoitti:
Käymään vaan tänne tullaan eikä olemaan.
Nauhoitan itse puheen hautajaisiini. Kehotan ystäviäni juomaan, syömään ja iloitsemaan peijaisissa.
Tuohan ois ihan toteutettavissa. Ehkäpä tulevaisuudessa jokaisella on tietokoneellaan ns. Viimeinen sana nauhoitettuna.
Itse en halua minkään sortin hautajaisia. Eikun halvimpaan pahvilaatikkoon ja uuniin vaan, eikä siinä tartte porukkaa olla. Eiköhän ne kaverit ja sukulaiset muista mua ihan ilman seremonioitakin. Ja ei, tämä ei ole mitään teini angsteilua, olen jo 40v, ja olen aina ollut tätä mieltä. Ei mulla muitten hautajaisia vastaan mitään ole, mutten näe mitään pointtia omalla kohdalla. Mut heitetään kuitenkin nyt sitten vaikka ehdoton suosikki kappaleeni Ella Fizgerad & Louis Armstong: Summertime
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käymään vaan tänne tullaan eikä olemaan.
Nauhoitan itse puheen hautajaisiini. Kehotan ystäviäni juomaan, syömään ja iloitsemaan peijaisissa.
Tuohan ois ihan toteutettavissa. Ehkäpä tulevaisuudessa jokaisella on tietokoneellaan ns. Viimeinen sana nauhoitettuna.
Niin. Miksei siis myöskin videotestamentti?
Disco Inferno - The Trammps
Burn baby burn...
Mä haluan tuhkana mereen, ei sen kummempaa. Biisinä mun vaarin hautajaisissa soitettu Somewhere over the rainbow. Hieno biisi ja kelpasi vaarille, kelpaa mullekin.
Olen jo esittänyt toiveen, että mun hautajaisissa on soitettava Beatlesin Let it be.
Klamydian rakas hullu voisi sopia ystäville, Irwinin Tumma virta vanhemmille & sukulaisille.
ja ei, en ole mies vaan kolmekymppinen nainen :D
Tosi hyvä kysymys. Oikein pisti miettimään! Hmmm....