Onko Inari ihan älyvapaa nimi?
Kysymys tulikin jo otsikossa. Meille on tosiaan syntymässä kuukauden sisällä tytär, jolle on nyt alettu kunnolla pähkäilemään nimeä. Tykästyin Inari-nimeen kovasti, mutta onko se yleiseisen mielipiteen mukaan millainen? Nyt av-mammat tulkaa apuun ja kertokaa mielipiteenne!
Tällä syntyvällä lapsella on kolme vanhempaa sisarusta: Sakari, Katri ja Lauri.
Kommentit (34)
Olen Inarin äiti, eli tykkään tietenkin. Tytärtä ei ole kiusattu, mutta aluksi harvinainen nimi herätti kyllä ihmetystä joissakin. Yksi kaima on 12 vuoden aikana tullut vastaan. Meillä meni nappiin nimivalinta.
Kiva nimi ja sopii sisarusten jatkoksi. Meilläkin on tyttärellä paikannimi eikä ole haitannut. Tai sekään, että se on myös mm. juusto. No, silloin hymyilytti itseänikin kun vauvakyläiltiin kaverin kanssa talvipäivänä ja toisella oli Aura ja toisella Lumi... ;)
Vierailija kirjoitti:
En pidä nimestä. Tulee mieleen Utsjoki ja Sodankylä.
Tosin rimmaa siihen muiden nimiin, mutta se on kai vähemmän oleellista.
Jos lappia ajattelee, niin mulle taas ekaksi Ivalo. Mutta nythän on tosi in tämä tyyli; Phoenix, India, Brooklyn, Chelsea ym.
Ja Inari siis kiva nimi.
No ei se sen rumempi ole kuin Inkerikään.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan nimeksi sitten Kittilä.
Tai Kevo. Se on sukupuolineutraalikin.
Työntäkää perseesenne sukupuolineutraalit nimet. Ap:n lapsilla on kauniit arvokkaat nimet ja niistä tietää heti sukupuolen.
Meillä on 7v Inari ja on tavattu/tiedetään nyt pari vauva-ikäistä inaria. Taitaavolla yleistyvä nimi. Kaunis mielestäni ja ei ole aiheuttanut kiusaamista tai muuta haittaa (paitsi naapurin pervo ukko halusi vitsailla ja tuli nimen kuultuaan vihjailemaan lapsen alulle laitto paikasta, itseasiassa useampaan otteeseen silloin vauva-aikana, mutta ei enää, eikä silloinkaan isomman susaruksenbkuullen, joten vähät välitän tuon äijän puheista)
Todella kaunis nimi ja sopii hyvin jonon jatkoksi :)
Itse laitan lapseni nimeksi Rovaniemi. Seuraavasta tulee Espoo, kolmannelle ajattelin yhdistelmänimeä Helsinki-Vantaa Lentokenttä.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan lapseni nimeksi Rovaniemi. Seuraavasta tulee Espoo, kolmannelle ajattelin yhdistelmänimeä Helsinki-Vantaa Lentokenttä.
Säälittävää, että joku yrittää olla hauska, mutta näyttää vaan typeryyntensä.. Myös Salla, Kaarina ja Loviisa ovat kauniita nimiä.
Lapset ei kiusaa toisiaan nimistä, ehkä hyväntahtoisesti kelsivät lempinimiä. Täällä aikuiset kiusaa toisiaan, ei ole nimeä, jota täällä ei haukuttaisi. Inari on ihana nimi, mun tyttäret olisi saga ja inari ja siihen ei oo yhdelläkään av-mammalla mitään sanomista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää, että joku yrittää olla hauska, mutta näyttää vaan typeryyntensä.. Myös Salla, Kaarina ja Loviisa ovat kauniita nimiä.
Millä tavalla hauska? Jos haluan antaa lapselleni nimeksi Espoo niin mikä sinä olet asiaa tuomitsemaan?
Itse asiassa tuo on minusta todella kiva :-) jos olisi sukujuuret Lapissa päin olisi voinut harkita myös omalle, ainakin toiseksi nimeksi!