Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksen käynnistäminen ballongilla

Vierailija
19.01.2016 |

Onko kellään kokemuksia kyseisestä käynnistyksestä? Itsellä on huomenna edessä, viikkoja silloin 39+3. Olen lukenut paljon, että heti kun tippuu tai otetaan pois, niin supistukset loppuvat. Mitäs sitten yleensä tehdään, puhkaistaanko mieluummin kalvot jos on tarpeeksi auki vai laitetaanko tippa vai mitä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kokemusta kuin lääkkeellisestä käynnistyksestä, joten en osaa vastata, mutta oisin kiinnostunut tietämään, millaisissa tilanteissa päädytään ballongiin tai kalvojen puhkaisemiseen? Mulle vaan sillon sanottiin, että ota tää pilleri ja myöhemmin annettiin toinen, mistään vaihtoehdoista ei keskusteltu. Mulla syynä oli raskausmyrkytysepäily.

Vierailija
2/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei valitettavasti auttanut yhtään. Yritettiin mahd.lempein keinoin käynnistää kun ed.radkaus päättyi etisrn istukan takia kiireelliseen sektioon 1,5 v aiemmin.

Sain sitten lääkettä pienin annoksin ja kalvojen puhkaisun jälkeen meni alle kaksi tuntia tytön syntymään. Kaikki meni hienosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on epäilty/pelätty raskausmyrkytystä jo kuukausia, kun verenpaineet ovat olleet koholla, mutta muita oireita ei vain ole eikä verikokeissa tai missään ole mitään vikaa eikä arvoja koholla. Kohdunsuu on sen verran kypsynyt itsellään, että siksi minulle laitetaan ballongi, muusta ei sitten puhuttukaan.

-ap

Vierailija
4/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök mulle tarjottiin, en halunnut sitä. Noh käynnistettiin pillerilla ja vauva synryi siitä parin tunnin päästä. Väitän ettei joku katetri pimpassa olisi tehnyt samaa...

Vierailija
5/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni lääkärin ronkkiessa lapsivedet ja laitettiin ballonki. Eipä siitä ollut apua, pelkästään erittäin epämiellyttävä. Seuraavana päivänä laitettiinkin oksitosiinia reilulla kädellä ja siitä avautu 8h maanpäällinen helvetti

Vierailija
6/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta olisi tosi mielenkiintoista tietää, että toimiiko tuo ballongilla käynnistäminen muka jollakin? Kun kaikki kokemukset mitä olen kuullut on, että ei auttanut yhtään mitään :O

Vierailija
7/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. jatkaa:

Ap:lle kuitenkin tsemppiä ja halauksia, toivottavasti kaikki menee hyvin :) Taisit kirjoitella tuolla yhdessä toisessakin ketjussa, joten olisi kiva sitten jälkikäteenkin saada tietää kuulumisia ja että menikö osastolla hyvin :)

Vierailija
8/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta olisi tosi mielenkiintoista tietää, että toimiiko tuo ballongilla käynnistäminen muka jollakin? Kun kaikki kokemukset mitä olen kuullut on, että ei auttanut yhtään mitään :O

Sama, siksi en sitä halunnutkaan. Tuo yök kommentissani siis ylimääräisestä, luultavasti turhasta rönkinnästä ja olen myös kuullut että on epämiellyttävä :/ -4

Vierailija
9/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoihan se. Sillä saatiin sen verran auki että päästiin käsiksi kalvoihin. Syntyi luonnollisemmin kuin lääkkeillä.

Vierailija
10/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut. Ballongin jälkeen kalvojen puhkaisu. Synnytys ei käynnistynyt vieläkään kunnolla. Sitten kehiin oksitosiini. Vauva syntyi 33 h kalvojen puhkaisun jälkeen.

Vierailija
11/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti laiton jälkeen alkoi supistelut. Tippui kolmen tunnin päästä. Olin silloin auki 3cm(ennen sitä sormelle). Supistuksia harvakseltaan sen jälkeen. Lopulta käynnistettiin kahden päivän päästä oksitosiinilla. Syntyi 6 tunnin päästä käynnistyksestä.

Vierailija
12/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinenkin ketju on minun aloittamani, se missä kyselen osasto ajasta ym. Tulen kyllä kertoilemaan jälkeen päin miten meni, kunhan kerkiän :) Onko muuten kellään tietoa, mahtaako sairaaloissa olla mahdollisuutta päästä koneelle, jos ei ole itsellä? Voisi välillä pävitellä tänne kun tulee tylsää :) Koitetaanko aina ensin tuota kalvojen puhkaisua, jos ballongi ei toimi, vai voidaanko laittaa tipalla jatkumaan? Kuinka kauan yleensä odotellaan, että ballongin pois oton jälkeen lähtisi ilman mitään lisä avustuksia jatkumaan?

-ap

Vierailija
13/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kalvot puhkaistaan ensin niin supistukset ovat rajumpia. Lapsivesi pehmentää supistuksia kun ei ole niin paljon supistettavaa jos ymmärrät. Ennemmin oksitosiinilla käyntiin --> hellempiä supistuksia.

Vierailija
14/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kalvot puhkaistaan ensin niin supistukset ovat rajumpia. Lapsivesi pehmentää supistuksia kun ei ole niin paljon supistettavaa jos ymmärrät. Ennemmin oksitosiinilla käyntiin --> hellempiä supistuksia.

Mulle tuli oksitosiinitipasta helvetilliset supistukset :D Toisaalta olivathan ne tehokkaita. Esikoisen synnytys kesti 3h 50 min.

Vierailija
15/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttoihan se. Sillä saatiin sen verran auki että päästiin käsiksi kalvoihin. Syntyi luonnollisemmin kuin lääkkeillä.

Sama kokemus.

Ja minulla on siis käynnistetty myös lääkkeellä (sillä suun kautta otettavalla). Toivottavasti en enää ikinä joudu lääkkeelliseen käynnistykseen. Kamala kokemus.

Vierailija
16/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toiminut 2 kertaa erinomaisesti. Supistelut alkaneet heti ballongin laittamisesta, 4-5h päästä tippunut pois, joilloin olen ollut auki 5cm ja on päästy kalvot puhkaisemaan ja siitä muutama tunti vain vauvat on syntyneet :)

Taitaa olla niin että vähemmistöllä toimii, mun huoneessa oli viimeksi 3 naista, jotka olivat odottaneet jo päiviä, yksikin melkein 2viikkoa! ja mä tulin sinne just ja läksin kohta jo synnyttämään, kyllä niitä sapetti.

Vierailija
17/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ballongin täyttäminen vedellä kävi niin kipeää, että oksensin ja pissasin alle heti sen jälkeen. Tableteilla ei käynnistynyt. Lopulta oksit. tippa ja kalvojen puhkaisu. Ei ollut edes pahat supistukset, eikä ponnistusvaihekaan niin paha. Synnytys kesti 5h20min ja esikoinen. Synnytyksestä ei jäänyt mitään traumaa, ballongista kyllä!

Vierailija
18/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toiminut mulla, Ei kalvojenpuhkaisu, cytotecit eoikä oksitoniini, joka sivumennen sanottuna oli pirun kipeää hommaa. Neljäntenä päivänä tehtiin sektio. 

Vierailija
19/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään minulla toiminut ballong, epämukavaa kivuliasta, vuorokauden oli - avasi liian optimistisen arvion mukaan 5cm, pois tuli ja muutaman tunnin päästä oli palautunut ennalleen. Tippa laitettiin. 7h jälkeen ei avautumista, sektioon vauvan sydänäänien laskun vuoksi. Ja olipa osastolla vietetyt pari yötä vaatineet veronsa, täysi väsymys. Ja heräteltiin joka yönsuu jotta voitiin esitellä yökkö. Huh järjetöntä. En suostuisi ballongiin enää.