Lähetin työhakemuksen ja silti työtä vielä mainostetaan eri kanavissa
Hakuaika ei ole vielä ohi.
Onko se merkki siitä, minua ei haluta sinne? Kannattaako edes osallistua haastatteluun?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Mainokset maksettu x ajaksi. Meet vaan
Ei ole kun itse laittavat faceen ym someen
Ootsä oikeasti noin tyhmä?
Ilmoitus poistetaan kun hakuaika on loppunut.
Voi tarkoittaa mitä vaan tai ei mitään, älä ajattele sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ootsä oikeasti noin tyhmä?
Ilmoitus poistetaan kun hakuaika on loppunut.
Huoh. Ihan ovat juuri laittaneet uuden ilmoituksen someen. Luultavasti itse olet tyhmä.
Haluavat mahdollisimman paljon hakemuksia. Voi olla että olet joutunut tietämättäsi roskiin, etenkin jos olet työtön työnhakija.
Kannattaa soitella firmaan jos kiinnostaa paikka.
On ihan yleistä, että hakuaikaa jatketaan tai ilmoituksen näkyvyyttä lisätään, jos hakemuksia ei tule tarpeeksi, vaikka jo hakeneet olisivat ihan hyviä. Halutaan enemmän vertailukohteita ja koetetaan löytää se yksisarvinen. Tässä ei ole mitään ihmeellistä, uutta tai erikoista. Hakemuksia ei välttämättä edes lueta ennen kuin hakuaika on loppunut. Nykyään hakeminen tapahtuu sähköisesti, mutta sillon "kivikaudella", kun vielä haettiin kirjeitse, ei hakemuksia saanut edes avata ennen hakuajan loppumista, mutta jos kirjeitä tuli liian vähän, hakuaikaa jatkettiin katsomatta lainkaan niitä jo tulleita hakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Haluavat mahdollisimman paljon hakemuksia. Voi olla että olet joutunut tietämättäsi roskiin, etenkin jos olet työtön työnhakija.
Kannattaa soitella firmaan jos kiinnostaa paikka.
En ole työtön.
Miksi haluavat paljon hakemuksia? Mitä hyötyä siitä on?
Oma syysi kun et työllisty, jospa tukien leikkaus 50% auttaa työllistymään.
T: hallitus
Vierailija kirjoitti:
On ihan yleistä, että hakuaikaa jatketaan tai ilmoituksen näkyvyyttä lisätään, jos hakemuksia ei tule tarpeeksi, vaikka jo hakeneet olisivat ihan hyviä. Halutaan enemmän vertailukohteita ja koetetaan löytää se yksisarvinen. Tässä ei ole mitään ihmeellistä, uutta tai erikoista. Hakemuksia ei välttämättä edes lueta ennen kuin hakuaika on loppunut. Nykyään hakeminen tapahtuu sähköisesti, mutta sillon "kivikaudella", kun vielä haettiin kirjeitse, ei hakemuksia saanut edes avata ennen hakuajan loppumista, mutta jos kirjeitä tuli liian vähän, hakuaikaa jatkettiin katsomatta lainkaan niitä jo tulleita hakemuksia.
Olen ihmetellyt tätä, että nykyään monet kaupunginkin työpaikat jätetään täyttämättä, vaikka hakemuksia tulisi runsaasti. Esim yksi ystäväni, joka on juristi, kertoi, että 12 henkilöä haastateltiin, mutta lopulta ei otettu ketään. Voiko tosiaan 12 hakijaa olla niin surkeita, että paikka jätetään täyttämättä? Tästä aiheesta oli taannoin juttua myös hesarissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan olen työssä
Kyllä sun pitäis saada kutsu sinne haastatteluun ensin.
Vierailija kirjoitti:
Ja tulen saamaan. Minun kokemuksellani ja koulutuksellani olisi suorastaan laitonta jättää kutsumatta. Olen täysin varma että minut kutsutaan. Toinen juttu on, menenkö. Ehkä itsekin haluaisin ns. täydellisen suhteen, työpaikan, joka arvostaa myös minua. Nykyinen työpaikkani on ihan ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt tätä, että nykyään monet kaupunginkin työpaikat jätetään täyttämättä, vaikka hakemuksia tulisi runsaasti. Esim yksi ystäväni, joka on juristi, kertoi, että 12 henkilöä haastateltiin, mutta lopulta ei otettu ketään. Voiko tosiaan
Paikka täytettiin sisäisesti, tai oli jo täytetty? Toinen juttu se, että tarve tekijälle olisi, mutta määrärahaa ei saada. Minä olin valtiolla työllistettynä kauan sitten ja työsuhdettani olisi haluttu jatkaa, mutta ministeriö ei myöntänyt rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tulen saamaan. Minun kokemuksellani ja koulutuksellani olisi suorastaan laitonta jättää kutsumatta. Olen täysin varma että minut kutsutaan. Toinen juttu on, menenkö. Ehkä itsekin haluaisin ns. täydellisen suhteen, työpaikan, joka arvostaa myös minua. Nykyinen työpaikkani on ihan ok
Niin pihalla rekrykäytånnäistä kumminkin olet, että en oikein tähänkään väitteeseen usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan olen työssä
Sitten on sekin mahdollisuus, että työnantaja ottaa vastuunsa työttömien työllistämisestä ja odottaa hakemusta sopivalta työttömältä työnhakijalta.
...ja sit mä heräsin, ei noin tapahdu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt tätä, että nykyään monet kaupunginkin työpaikat jätetään täyttämättä, vaikka hakemuksia tulisi runsaasti. Esim yksi ystäväni, joka on juristi, kertoi, että 12 henkilöä haastatelt
SIIS niin kuin sanoin: PAIKKA JÄTETTIIN TÄYTTÄMÄTTÄ. Ketään, ei edes sisäistä, otettu. Paikka oli auki, joten ei raha voi olla este
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pihalla rekrykäytånnäistä kumminkin olet, että en oikein tähänkään väitteeseen usko.
Sä voit olla uskomatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai laitonta jättää kutsumatta sua haastatteluun? No jep😁
Mainokset maksettu x ajaksi. Meet vaan