Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsisin eroon seksihaluistani?

Vierailija
19.01.2016 |

Tilanne on se, että mieheni haluaa seksiä huomattavasti harvemmin kuin minä ja mitä enemmän halujani ilmaisen, sitä vähemmän seksi miestäni huvittaa. Joudun siis esittämään lähestulkoon halutonta, jotta ehkä joskus voisin seksiä saada. Tunnen joutuvani tukahduttamaan osan persoonastani tässä tilanteessa. Elämme pitkässä parisuhteessa lapsiperheessä, joten kumppanin vaihto noin vain ei tule kysymykseen. Joten kysymys otsikossa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Kerro kun keksit ratkaisun.

Tosin meillä tämä on ollut jo niin kauan että mulla alkaa olla halut aika pienet. Mitä vähemmän saa, sen vähemmän haluaa... Muutaman vuoden on mun seksielämä tehnyt hidasta kuolemaa.

Omaa kivaa pidän kyllä mutta sitäkin joutuu rajoittamaan kun tuntuu että mitä enemmän pitää omaa kivaa, sitä enemmän mä haluan tuota miestäkin. :D

V*ttumainen tilanne.

Vierailija
2/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet masennuslääkkeet vähentävät seksihaluja. Lääkkeitä on tosi helppo saada - käyt vain lääkärillä itkemässä, että vähän masentaa. Esim. Efexor (venlafaksiini) on tehokas halujen tappaja ja latistaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama homma. Parisuhdetta takana vasta vuosi ja ensimmäisten kuukausien aikana seksiä 4-5 kertaa viikossa, nyt hyvä jos kerran viikossa heruu. Kävin laittamassa pari kk sitten hormonikierukan ja se on hillinnyt mun haluja aika paljon, eli enää ei niin paljon edes vituta, että saa niin harvoin. En mä tosin sitä kierukkaa tämän syyn takia käynyt laittamassa, mutta jotain hyötyä siitäkin vempeleestä siis on.

Vierailija
4/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet masennuslääkkeet vähentävät seksihaluja. Lääkkeitä on tosi helppo saada - käyt vain lääkärillä itkemässä, että vähän masentaa. Esim. Efexor (venlafaksiini) on tehokas halujen tappaja ja latistaja.

Jep. Kyllähän tämä tilanne toki masentaakin ja itsetunto on romuna. Ap

Vierailija
5/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin terveellistä, mutta rasvat alat ja/tai alipainoiseksi. hormonitoiminta heikkenee -> halut vähenee. No en sinällään kyllä suosittele, mutta helpottavaa se oli. Mulla siis sama tilanne. Nyt bmi 22 ja kamalat halut koko ajan :( 

Vierailija
6/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin lähdet tuota Efexoria syömään niin tiedoksi, että sitä kyllä määrätään helposti, mutta

- vierotusoireet on kamalat lopettaessa ja aivojen ja hormonitoiminnan tasaantumiseen menee ainakin vuosi lopetuksen jälkeen

- mulla ei vaikuttanut seksihaluihin vähentävästi ollenkaan

- kun lopetat lääkityksen, tunne on sen jälkeen niin kuin joku muu ihminen olisi ohjannut laivaa lääkityksen ajan. Ja se jos mikä on hämärä tunne!

Joten, älä aloita lääkkeitä tukahduttaaksesi jotain luonnollista. Mutta Efexorilla kyllä saattaisit vaipua sellaiseen epämääräiseen tyytyväiseen tyytymättömyyteen, jossa elämän häiritsevät asiat, kuten seksittömyys, ei enää häiritsekään. Siitä vaan sitten loppuelämä niitä nappeja naamaan niin jaksat olla suhteessasi onnellinen.. eiku?

Vierailija
7/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin terveellistä, mutta rasvat alat ja/tai alipainoiseksi. hormonitoiminta heikkenee -> halut vähenee. No en sinällään kyllä suosittele, mutta helpottavaa se oli. Mulla siis sama tilanne. Nyt bmi 22 ja kamalat halut koko ajan :( 

Mulla on nyt jo rasvat n 14.. Ap

Vierailija
8/12 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään kiinnostanut terapeuttia tämä kysymys. No, olen päättänyt runkata kunnes eroamme. Ap

9/12 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Kiitos kysymyksestäsi. Pahoittelut, että jouduit odottamaan vastausta. Kerroit, että seksuaaliset halunne eivät kohtaa miehesi kanssa, koska hän haluaa vähemmän. Tämä kaikki on vaikuttanut myös itsetuntoosi, minkä mainitsit myöhemmässä kommentissa. Tilanne on haasteellinen, mutta haluat etsiä vielä muita vaihtoehtoja kuin eroa.

Minkälaisessa elämäntilanteessa olette nyt? Saatteko nukkua riittävästi? Onko teillä esimerkiksi työ- tai rahahuolia? Miten parisuhteenne voi? Arvostatteko toisianne ja osoitatte sen arjessa toisille? Onko teillä mahdollisuutta laittaa lapset hoitoon ja olla kahden?

Teidän tämän hetkisen elämäntilanteen lisäksi on tärkeää kartoittaa itse halujenne eriparisuutta. Voit itseksesi pohtia, milloin halujenne erot alkoivat näkyä? Puhuitteko siitä silloin? Pystyttekö puhumaan tilanteesta tällä hetkellä?

Jokaisella meillä on oma käsitys seksuaalisuudesta ja siihen liittyvistä odotuksista, toiveista, vaatimuksista sekä tarpeista. Pitkässäkään parisuhteessa ei välttämättä ole jaettu omaa käsitystä seksuaalisuudesta oman kumppanin kanssa. Jos nämä eroavat kovin toisistaan, voi jo se synnyttää haluttomuutta. Haluttomuuteen voi olla hyvin monia syitä.

Voit ottaa yhteyttä seksuaaliterapeuttiin, jotta voit purkaa ajatuksiasi ja toiveitasi. Suhteenne kannalta olisi tärkeää, että menisitte yhdessä pariterapiaan tai pystyisitte keskustelemaan asiasta kotona toisianne kuunnellen.

Voit itse pohtia, mitä sinä todella haluat. Mistä olet valmis luopumaan, mistä voit sopia ja mikä on ehdottoman tärkeää sinulle. Parisuhteita on hyvin monenlaisia ja yksi mahdollisuus on ratkaista tilanne esimerkiksi sovitun rinnakkaissuhteen avulla. Sinä ja kumppanisi tiedätte parhaiten teidän suhteenne mahdollisuudet, joten tutkikaa niitä rohkeasti.

Vierailija
10/12 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muuten hyvästä vastauksesta, mutta ihanko oikeaksi terapeutti pitää varteenotettavana vaihtoehtona sovittua rinnakkaissuhdetta?! En edes sanonut että mies on haluton, hän ei vain halua joka päivä kuten minä. Ja suhteessa tosiaan on muitakin ongelmia ja ruuhkavuodet ilman lastenhoitoapua rasittavat. Olemme kyllä keskustelleet, se on auttanut vaihtelevasti. En ole koskaan ollut yhdynnässä kuin mieheni kanssa ja hän ei missään tapauksessa antaisi minulle lupaa mennä vieraisiin. Ap

Vierailija
11/12 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa tilanteessa oikeasti ole kuin kaksi vaihtoehtoa: joko hyväksyä että seksijuna meni jo, mies ei enää sinua halua ja pidä seksikkäänä - tai rikkoa perhe ja etsiä mies joka pitää. Ainakin jonkin aikaa.

Vierailija
12/12 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täsmälleen sama tilanne.. Suhdetta takana reilu vuosi ja alkuhuuman jälkeen seksiä on ehkä hyvällä tuurilla kerran viikossa!! Nyt sitäkin vähemmän, kun "työt stressaa"... Alan olla todella turhautunut tähän tilanteeseen. Itse syön masennuslääkkeitä ihan siihen masennukseen mutta ei ne ole mun haluja vähentäneet.. Huoh! Ja sama juttu, että jos asiasta puhuu niin ei ainakaan heru

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän