Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vela käsittää väärin:(

Vierailija
19.01.2016 |

Vela käsittää aina väärin.

Kun kerron kuulumisia - hän uskoo vahvasti, että olen tyytymätön elämääni. Kun kerron perheellisen ongelmista - hän suorastaan hihkuu, että siitäs saitte! Yhtä innokkaasti ei sitten välitykään viesti - perhe-elämä on juuri sitä mitä tahdon ja perheenjäsenet juuri heitä, joiden kanssa tahdon olla melkein joka päivä.

Minulle ei ole auringonpaistetta ilman sadekuuroja. Pidän siitä, että sataakin. Elämäni olisi jotenkin kuivaa ilman lapsia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis luulet, että hän luulee, mutta sinäpä luuletkin paremmin. Vai mitä ajattelit ilmaista?

Vierailija
2/13 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela käsittää aina väärin.

Kun kerron kuulumisia - hän uskoo vahvasti, että olen tyytymätön elämääni. Kun kerron perheellisen ongelmista - hän suorastaan hihkuu, että siitäs saitte! Yhtä innokkaasti ei sitten välitykään viesti - perhe-elämä on juuri sitä mitä tahdon ja perheenjäsenet juuri heitä, joiden kanssa tahdon olla melkein joka päivä.

Minulle ei ole auringonpaistetta ilman sadekuuroja. Pidän siitä, että sataakin. Elämäni olisi jotenkin kuivaa ilman lapsia.

No, kaikki ei vaan ole masokisteja.

Joten siinä mielessä vaikeaa velan ymmärtää kärsimyksestä nauttimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että on vapaaehtoisesti lapseton? Minusta vaikuttaa siltä, että kaverisi on kateellinen elämästäsi, ja yrittää löytää siitä väkisin jotain negatiivista (ettei tarvis olla kateellinen). Jos joku on oikeasti vapaaehtoisesti lapseton, hän samalla myös ymmärtää että monet ihan vapaaehtoisesti hankkivat lapsia, ja ymmärtävät että välillä tulee yöheräilyjä, oksutauteja yms.

Vierailija
4/13 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii. Ne on asioita joita vain perheellinen tietää. Älä välitä muiden luuloista!

Tosin helpommin sanottu kuin tehty. Kyllä mullakin kiehuu, jos joku lapseton kaveri kommentoi jotain sen suuntaista, että "noh, onhan ne lapset kuitenkin ihan kivoja", kun valittelen vaikka ainaista härdelliä kahvilassa lasten kanssa :D

... Joo. On ne ihan kivoja xD

Vierailija
5/13 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan kerron iloisesti ja huumorillakin vastoinkäymisestä, jonka olen saanut ratkaistua parhain päin ja silti se on hänelle negatiivinen asia, jonka vuoksi lapsia ei olisi kannattanut saada. Hänestä on hyvä, jos aina saa toteuttaa itseään ja ajatella ensiksi omia tarpeitaan ja vasta sen jälkeen muiden. Epämiellyttävät jutut pystyy hänen mielestään ikäänkuin sulkemaan pois elämästään.

Helppo esimerkki. Lapselle tuli vatsatauti. Onneksi näin ilmeestä, että kohta lentää oksennus ja annoin popcornikipon, jossa oli puolet jäljellä, eteen. Ei tullut maton pesulaan vientiä ja aamulla olikin jo terveempi. Yksi huonosti nukuttu yö, joten selvisimme vähällä.

ap

Vierailija
6/13 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja velaystäväsi tietysti tienaakin paremmin, hänellä menee parisuhteessa paremmin ja pystyvät matkustamaan minne lystäävät vaikka heti?

Siksikö päätit avautua täällä, koska olet pohjimmiltasi kade ja yrität lohduttautua sillä että onhan sulla ne lapset kun ei ole muuta elämää?

Vierailija
7/13 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan kerron iloisesti ja huumorillakin vastoinkäymisestä, jonka olen saanut ratkaistua parhain päin ja silti se on hänelle negatiivinen asia, jonka vuoksi lapsia ei olisi kannattanut saada. Hänestä on hyvä, jos aina saa toteuttaa itseään ja ajatella ensiksi omia tarpeitaan ja vasta sen jälkeen muiden. Epämiellyttävät jutut pystyy hänen mielestään ikäänkuin sulkemaan pois elämästään.

Helppo esimerkki. Lapselle tuli vatsatauti. Onneksi näin ilmeestä, että kohta lentää oksennus ja annoin popcornikipon, jossa oli puolet jäljellä, eteen. Ei tullut maton pesulaan vientiä ja aamulla olikin jo terveempi. Yksi huonosti nukuttu yö, joten selvisimme vähällä.

ap

Minulla lentäisi ainakin heti oksennus jos joutuisin kuunnella tuollaisia yrjötys-ällöjuttuja.

Vierailija
8/13 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja velaystäväsi tietysti tienaakin paremmin, hänellä menee parisuhteessa paremmin ja pystyvät matkustamaan minne lystäävät vaikka heti?

Siksikö päätit avautua täällä, koska olet pohjimmiltasi kade ja yrität lohduttautua sillä että onhan sulla ne lapset kun ei ole muuta elämää?

Noin minäkin asian ymmärsin. Muutoin ap:n avautumisessa ei olisi päätä eikä häntää.

Vierailija
9/13 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse lapseton, ehkä joskus hankin lapsia, tulevaisuus näyttää. Mutta ainakin tosi usein mä käsitän mun perheellisten ystävien puheet ns. valituksena. Jos ihminen vaikka kertoo "nukuin viime yönä kaksi tuntia ja aamulla Matti 2v kaatoi murokulhon päähänsä", ensimmäinen vaistomainen reaktio minulla on ajatella että voi ei, miten kamalaa. En osaa itse ajatella sitä, kuin arkea haittaavana rasitteena, vaikka lapset ovatkin minusta ihania, enkä ole mikään lapsivihaaja. Uskon että tämä ajatusmalli muuttuu sitten, kun ja jos saa omia lapsia..  Mutta jolla ei ole lapsia, ei ole sitä kokenut, ja helposti varmasti käsittää kaikki lapsien kanssa elämiseen liittyvät jutut rajoitteina ja rasituksina, kun mitään sellaista ei omassa elämässä ole läsnä. Minusta voisi antaa vapauden tälle lapsettomalle kokea niin kuin hän kokee, ja perheelliselle kokea niin kuin itse asiat kokee. Kyllä minä ainakin usein ihmettelen ääneen, miten perheellliset ystäväni jaksavat, niin raskaalta heidän arkensa vaikuttaa. Ja teen sen ihan kunnioituksesta, kun ihmettelen, nostan heille hattua kuvainnollisesti.  Usein tuntuu että itse ei jaksaisi sellaista. Ehkä ap:n ystävällekin se lapsiarki näyttäytyy vain niin raskaana, että hän käsittää sen niin ja siksi luulee ap:n valittavan. Ehkä ap:n kannattaisi ensi kerralla sanoa, että ei se niin raskasta ole, ei mua aidosti väsytä ja rasita tää.. kertoa ulos se mitä aidosti kokee perheellisenä, niin ehkä ystäväkin sitten ymmärtää. 

Vierailija
10/13 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä. Kerroin oksentelusta siksi, että sattui perjantai iltana, eikä minulle tullut yhtään poissaoloa töistä. Hyvä juttu, eikö? Tosi hyvä viimevuosi ollut. Kop Kop puuta työkavereidenkin puolesta.

Vastaus 6:lle. Mitä ihmettä? En kertonut matkustelusta tai epäillyt mitenkään, että olisi kateellinen. Hän taitaa elää aika tasaista elämää myös. Matkustaa joskus, aivan niinkuin mekin. Ei ole kivaa, kun viestini välittyy väärin. Tahdon olla avoimesti onnellinen perheestänikin ja muistaa, että ei se tarkoita silti ainaista aurinkoa ja ei se ole minulta pois, jos velakin nauttii omalla tavallaan.

ap

Vierailija
11/13 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi edes kerrot velalle tuommoisia moukkamaisia eritejuttuja? Oletko jostain takahikiältä kotoisin, vai?

Vierailija
12/13 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan liikaa rakkautta perheltäni! Ei tätä kestäisikään, ellei saisi välillä murokulhoa päähänsä! Ymmärtääkö velat nyt mitä tarkoitan? Pieni muutos ajatusmaailmaanne?

ap

Vierailija
13/13 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan liikaa rakkautta perheltäni! Ei tätä kestäisikään, ellei saisi välillä murokulhoa päähänsä! Ymmärtääkö velat nyt mitä tarkoitan? Pieni muutos ajatusmaailmaanne?

ap

Ai liikaa rakkautta. Muutenkin sun avautuminen on ihmeellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä